Móda|21.05.2018|11:23|VIDEO
 

Nová prêt-à- porter kolekcia plná farieb a netradičných vzorov

Preraziť v módnom priemysle je veľmi náročné, najmä na Slovensku, nie je to žiadna prechádzka ružovou záhradou. Do popredia sa dnes dostala tzv. fast fashion, rýchla móda, kedy obchody sú plné lacných a neustále na pultoch sa objavujúcich nových a nových vecí vyrábaných prevažne v Ázii, v krajine s lacnou pracovnou silou. Preraziť s kvalitou a kreatívnosťou, ktorá je vlastná módnym návrhárom je neraz ťažký chlebíček.  Svoje o tom vedia určite slovenskí módni návrhári, ktorých máme na našej módnej scéne mnoho talentovaných a ktorí majú slovenskému zákazníkovi vždy čo ponúknuť.

Boris Hanečka

Jedného z nich, na scéne roky etablovaného návrhára Borisa Hanečku, nie je nutné veľmi predstavovať. Od skončenia štúdií na VŠVU sa za pomerne  veľmi krátky čas dostal do popredia medzi slovenské zvučné návrhárske esá. Je známy mnohými úspešnými prehliadkami tu ako aj v zahraničí. V roku 2006 získal ocenenie Lifeline Fashion Talent. Jeho modely si obľúbili celebrity ako modelka Denisa Dvončová, Dara Rolins, Lucia Hablovičová, Zuzana Fialová, Adela Banášová a mnohé ďalšie.

Jeho srdcovou záležitosťou boli ale vždy kabáty, ako sa vyjadril počas tohto módneho večera, čo vraj málokto vedel. Jeho modely boli obľúbené predovšetkým na svadbách a plesoch, no tentokrát si Boris plní svoj nový sen. Poďme sa spoločne naň pozrieť:  

 

3. mája 2018 sa v priestoroch  Beauty and Fashion lounge Envy and Priveé v Paláci Motešických zrodilo niečo nové, čo na Slovensku ešte nebolo. Uskutočnila sa  slávnostná akcia -  prehliadka a krst novej kolekcie Borisa Hanečku -  ako sa návrhár vyjadril,  „zrodila sa nová verzia jeho Ja“.

 

Hanečka verzus d´Fashion

Čo je ale zaujímavé a unikátne na tejto módnej prehliadke Borisa Hanečku, je predstavenie spolupráce so slovenským výrobcom s dlhoročnou tradíciou v odevníctve -  firmou d´ Fashion a jej hlavným manažérom Erikom Šimčiskom.  Rodinná firma s presným názvom Dara Fashion nazvanej po matke, ktorá modely šila a vymýšľala so sídlom v Čadci, má vyše 20 ročnú tradíciu. Vyrába luxusné dámske odevy za prijateľné ceny. Jeden z butikov môžete nájsť aj v nákupnom centre Bory Mall s názvom d´ Fashion.  Vyrábala taktiež na zákazku oblečenie pre talianske luxusné zahraničné módne značky ako sú napr.  Versace či Fendi.

Rozmach a posun tejto značky spočíva v kooperácii s etablovaným módnym návrhárom Borisom Hanečkom v zmysle cenovej prijateľnosti a nositeľnosti modelov formou populárnych kapsula kolekcií.

V paláci Motešických sa v tento večer predstavila prvýkrát kapsulová kolekcia novej značky DF versus Boris Hanečka. A že sa bolo na čo pozerať, o tom svedčí video z prehliadky a samotné prekrásne modely. Zostrihané videá z prehliadky a so slovenskými celebritami, ktoré s nadšením privítali a oslávili túto značku si môžete pozrieť na youtube kanáli mya mirell

Úvod prehliadky všetkých príjemne šokoval, moderátorku netradične zobliekli z „laboratórneho plášťa“ a predviedla tak prvý zaujímavý model. Po nej nasledovala prehliadka s rovnako „zakuklenými“ modelkami.

 

Kapsulová kolekcia

Čo to znamená pojem capsula collection? Pôjde o rovnocennú spoluprácu renomovaného návrhára značky Borisa Hanečka s firmou d´ Fashion. Kapsula kolekcia je určená na bežné nosenie, pričom inšpirácií pri zrode tohto  nápadu bolo viac. Ako sa vyjadril riaditeľ Erik Šimčisko  v rozhovore v úvode prehliadky, vychádzali zo 60., 70. rokov, čo sa týka štýlu a strihu so zachovaním hanečkovho rukopisu. Boris Hanečka sa  nechal inšpirovať vtedajším bohémskym životom v Hollywoode a slnečnom Saint-Tropez. Bude sa jednať o luxusnú kolekciu, zároveň limitovanú, z každého modelu je plánovaných cca 15 kusov, pričom sa prihliada na konfekčné veľkosti v rozmedzí od 36 po 44. Cenová dostupnosť pohybujúca sa v rozmedzí od 120 do 150 eur za kus,  by pri zvučnom mene Boris Hanečka,  mala byť záruka kúpyschopnosti aj  pre bežné ženy, pracujúce manažérky, právničky.

Kolekcia bude atraktívna, aktuálna a zaujímavá ako uviedol návrhár Boris Hanečka. Modely budú sedieť presne na mieru a kvalita prepracovania a výberu materiálov bude prioritná. Značka d´ Fashion si  po kvalitu materiálov namierila priamo do Paríža. Ústrednou farbou kolekcie je farba tyrkysová, ako som sa dozvedela, vládne vraj f uliciach Paríža. Riaditeľ firmy d´Fashion zároveň obdivuje vkus slovenských žien a preto obaja aj s návrhárom veria v úspešnosť značky a novej spolupráce v duchu hesla: „Chceme Slovenkám prinášať radosť z domácej slovenskej módy“.

Najnovšiu kolekciu a spojenie jeho mena a tvorby s novou značkou DF fashion prišlo osláviť niekoľko celebrít a známych ľudí. Nechýbali herci, herečky, známi moderátori. Moderátorkou módneho večera bola Vera Wisterová. Usmiata a vo výbornej nálade kráľovná večera v krásnom outfite bola zaručene pani herečka Mária Kráľovičová. (fotky).

Úspešný módny event bol fantasticky pripravený od samého začiatku spojený s prezentáciou novej značky, vyvrcholil módnou prehliadkou, cez chutné občerstvenie, záverečnú party, a na záver si prítomní hostia mohli dokonca aj vyskúšať nové modely na vlastnej koži. Módny návrhár Boris Hanečka bol počas záverečnej koktail party vyťažený rozhovormi a tak som ho išla pozdraviť aj ja.  (fotka)

Moderátor Matej Cifra alias Sajfa prišiel s manželkou Veronikou v rovnako vtipne zladenom outfite rifľových búnd.  

Slovenský návrhár Boris Hanečka a ja - za seba a podporovateľov slovenskej módnej scény mu želám veľa nových spokojných zákazníkov a nápaditosti v jeho tvorbe. Nezabudnite si pozrieť nezostrihané video z prehliadky kolekcie s komentárom Erika Šimčisku a Borisa Hanečku a video so celebritami na stránke facebook – Mya Mirell Fashionista.

 

Ing.arch. Miroslava Vaňharová

Mya Mirell

fashion blogger

www.myamirell.eu

https://www.facebook.com/mirellfashionista/

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan