Beauty & Health|30.06.2017|13:52
Na Oriflame BEAUTY TOUR sme sa naučili ako byť krásnou do 15 minút

Značka prírodnej švédskej kozmetiky Oriflame pripravila pre ženy z celého Slovenska projekt pod názvom BEAUTY TOUR s vizážistkou Luciou Šenkovou, ktorá je však viac známa pod menom Lussimakeup. Hlavnou myšlienkou tejto „tour krásy“ bolo ženy naučiť, ako byť krásne, sebavedomé a urobiť so seba naozaj za krátky čas oslnivú a spokojnú.

A tak sme sa aj my z redakcie WomanMan zúčastnili BEAUTY Tour, aby sme sa čo to naučili. Ako povedala samotná Lucka alias Lussimakeup: " s Oriflame Slovensko som sa vydala na tour po Slovensku práve preto, aby sme spoločnými silami naučili ženy, ako sa správne nalíčiť". A povedzme si, že platí pravidlo "spokojná žena = šťastná žena". Každá vizážistka líči svojim spôsobom, Lussimakeup preferuje práve štetce, čo nás trochu zaskočilo, ale však sme na kurze, naučíme sa.... a aj sme sa naučili. Samozrejme na tieto BEAUTY Tour by Lussimakeup sa mala možnosť dostať každá žena, ak sa zapojila do súťaže na sociálnej sieti. Žrebovalo sa vždy 10 žien z daného kraja. Tie dámy, ktoré boli vyžrebované naozaj neoľutovali, lebo predsalen kurz líčenia v hodnote 300 eur sa nedostáva každý deň.

 

Máme málo času pre seba

Priznajme si dámy, že žijeme v hektickej dobe, rodina, deti, práca, na oddych nezostáva čas a nie to ešte čas na pre seba. Prečo teda Oriflame takúto „šnúru krásyʺ zorganizoval? „V dnešnej uponáhľanej dobe sme starostlivé matky, chápavé partnerky a zodpovedné kolegyne, no v prvom rade zabúdame byť ženami. Máme príliš málo času len pre seba, čo nie je dobré. A práve to nás motivovalo zorganizovať kurzy líčenia, ktoré majú ženám ukázať, že nájsť si každý deň chvíľočku pre seba nie je na škodu,“ vysvetľuje zámer BEAUTY TOUR marketingová riaditeľka Oriflame Slovensko Lenka Štefániková.

K rovnakému názoru sa prikláňa aj vizážistka Lussi, ktorá slovenské ženy vyzýva: „Nebuďme príliš skromné a uchmatnime si čas aj pre seba!“  Účastníčky kurzov najprv zasvätí do problematiky z teoretického hľadiska, potom príde na rad prax. Dievčatá sa naučia najnovšie trendy v líčení, výstavbu mejkapu a to, aby si ho vedeli spraviť tak, aby im vydržal. Ďalej im ukážeme aj to, ako tvár napríklad správne presvetliť... Získajú základy typológie tvárí, farieb, osvoja si správnu techniku líčenia,” vysvetľuje priebeh kurzov vizážistka Lussi.

Čím teda začať? Základ je vedieť, aký máme typ tváre. Vy to viete? Dôležité je zhodnotiť obrysy tváre. Či je obrys podlhovastý, okrúhly, štvorcový, oválny, srdcovitý, trojuholníkový alebo kosoštvorcový. Takže dámy, každá zobrať do ruky zrkadlo. Keď sme si určili obrys tváre, samotné líčenie začína... vyčistená pleť je samozrejmosťou, prípadne, aksme si našli na pleti nejake nedostatky ako začervenanie alebo veľmi suchú pleť, treba ju hydratovať, hovorí vizážistka Lussi.

Keďže JA sa veľmi nelíčim, naozaj iba BB krém alebo veľmi tenká vrstva make-pu, bola pre mňa novinka a veľké naučenie, že ak chceme tvár presvetliť, začíname v tvare trojuholníka. Po nanesení samozrejme treba make-up zafixovať, prípadne cvakacím perom ešte rozjasniť a prichádza zaujimá časť menom STROBING. Je to také kontúrovanie, aby sme dosiali prirodzený odlesk tváre. V oblasti nad lícnymi kosťami, pod obočím a vnútorným kútikom oka prostredníctvom perleťového strobingového prásku, gélu alebo krému. Pokračujeme obočím a vytvarovaním základného očnicového oblúku. A už len naniesť na pery rúž a sme hotové. Lussi to samozrejme stihla do 15 minút a my to už vieme tiež vďaka BEAUTY TOUR. 

Vzhľad predáva

Podľa vizážistky Lussi je dnes vzhľad veľmi dôležitý, ba dokonca často dôležitejší ako ostatné... „Nebolo to vždy tak, ale v posledných rokoch sa verejnosť veľmi sústredila na to, ako kto vyzerá, ľudia sa, žiaľ, hodnotia viac podľa vzhľadu ako podľa schopností. Aby sa nám v tejto ,džungli´ podarilo prežiť, musíme sa o seba starať,” hovorí a dodáva, že líčenie je istým spôsobom veda a je nutné ovládať aspoň základy techniky skrášľovania sa. „Čím ma žena viac znalostí o dekoratívnej kozmetike a technike líčenia, tým menej času strávi pri rannom rituáli v kúpeľni,” uzatvára.

 

Zmena je život

BEAUTY TOUR podporuje tohtoročnú kampaň Oriflame, ktorej hlavným heslom je „Zmena je život“. Slovenské ženy by sa podľa nej nemali zmeny báť. Či majú chuť byť crazy, sexi alebo cool, to je jedno, hlavne, aby boli samy sebou a cítili sa sebavedomo a dobre. Toto posolstvo Oriflame odovzdáva ženám aj prostredníctvom jeho novej tváre – herečky a speváčky Barbory Švidraňovej.

 

text: KI

foto: Dáša Šimeková

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan