Showbiz|29.11.2012|14:34
Peter Marcin: Z parketu do divadla

Slovensko spoznalo Petra Marcina ako vynikajúceho komika, ktorý dlho pôsobil v rôznych televíznych programoch. Vlani zaujal účasťou v šou Let’s Dance. Po skončení jeho tanečných kreácií sa po Marcinovi zľahla zem. Ale iba naoko.

Peter Marcin začal po Let’s Dance skúšať operetu Netopier. Šéf Opery SND ho obsadil do postavy Froscha – dozorcu vo väznici. „Vždy, keď sa táto slávna Straussova opereta inscenuje, postavu hrá komik. Frosch je výborný v tom, že autorova požiadavka je, aby si herec text aktualizoval. Vždy sa na tom veľmi zabávam, vymýšľam si veľa akcií, napríklad s orchestrom. Už som ho aj dirigoval,“ priznáva sa so smiechom Marcin, ktorý sa v závere divadelnej sezóny 2010/2011 predstavil na doskách Divadla Andreja Bagara v Nitre v hre z prostredia opery pre dvoch hercov Korepetítor, ktorá pochádza z pera poľskej autorky Anny Burziňskej. Na javisku mu garde robí ostrieľaná herečka Eva Večerová. „Tridsať rokov sa stretávame v skúšobni, pripravujem ju ako korepetítor na vystúpenia a 30 rokov mlčím. Po tých rokoch sa rozhodnem, že prehovorím. A začne sa veľká komédia, psychothriler až horor. Je to predstavenie plné zvratov, nečakaných udalostí a diváci ma uvidia v inej polohe, ako sú zvyknutí.“ Z predstavenia má Peter Marcin veľkú radosť, možno aj pre spoluprácu s poľským režisérom Andrzejom Rozhinom. „V Poľsku má toho veľa za sebou, je veľmi dobrý, spolupráca bola úplne úžasná.“ Napriek poľskému pôvodu režiséra tlmočník počas skúškového obdobia nebol potrebný. „Dosť dobre rozumiem. Stretával som sa s ľuďmi, ktorí hovoria takou polopoľštinou a zhodou okolností ako mladý som počúval veľa poľských rádií, lebo hrali rockovú hudbu, na rozdiel od Karla Gotta, ktorý sa hral u nás,“ hovorí s úsmevom rodák z Ružomberka. Hru pre dvoch hercov si pochvaľuje. „Som zvyknutý hrať s jedným partnerom,“ tvrdí s úsmevom. „No na druhej strane je to oveľa ťažšie. Textu je strašne veľa, dvaja herci musia potiahnuť hodinu a pol a to je naozaj náročné na pozornosť. Tam sa nedá ulievať.“ Peter Marcin sa s Evou Večerovou stretol na javisku už aj v minulosti, no nikdy to nebolo v takomto veľkom rozsahu. „Stretli sme sa na Novej scéne, občas v dabingu,“ vyratúva multitalent, ktorý priamo na javisku Štúdia DAB v Nitre dokazuje svoje klavírne majstrovstvo. „Hra na klavír je v tejto hre predpísaná. Veľmi sa z toho teším, hoci sú to iba kratučké úryvky z operných árií.“ Na premiére hry bola prítomná aj poľská autorka a hercom zložila kompliment, že nitrianske predstavenie je lepšie ako varšavské, kde vraj práve Marcinov poľský kolega na klavír nehrá. To Peter Marcin v Nitre dokonca aj tancuje. Hoci tvrdí, že ani po Let’s Dance sa za žiadneho profíka nepovažuje. „Je to iba taký smiešny vtáčí tanec. Predvádzam kolegyni na javisku, že skôr ako začneme súložiť, mali by sme tancovať milostné tance, ako vtáci,“ vysvetľuje zanietene Peter Marcin. Tanec ho baví, ale radšej sa ním zabáva. „Necítim sa ako spoločenský tanečník. Naše kreácie v Let’s Dance sme sa snažili urobiť skôr ako videoklip. Tváriť sa, že som sa naozaj naučil waltz a predádzam ho na profesionálnej úrovni, je podľa mňa nezmysel.“ Zranený lýtkový sval, ktorý mu v súťaži nedovolil pokračovať, ho nejaký čas trápil, no našťastie sa utrhnutý snopec zrástol. Po rehabilitáciách sa dokonca Peter Marcin postavil aj na lyže. Tie však čoskoro vystrieda more a piesok. V DAB v Nitre sú totiž na programe divadelné prázdniny.

 

by Nikoleta Kováčová

Foto: DAB Nitra

Video: Nikoleta Kováčová

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan