Culinary|15.04.2018|19:57
Priestor na „dzobanie“ v kalorickom príjme

Áno, je.

Kto si rád niečo chutné nepojedá? Po dobrom obede, večer pri filme, pri čítaní knihy. Také malé „dzobanie“. Vraj sa z neho priberá. Výnimky potvrdzujú pravidlo.

...ak sa snackuje s rozumom a dáme obľúbenému pojedaniu priestor...

V dennej vyváženej strave a v celkovom kalorickom príjme. Prax nevinných malých dobrôt je nasledovná. Poznáte sa. Viete, že sa hŕstke čipsov, či jednému-dvom bonbónikom nevyhnete. I keď by ste radi. Tá snaha prináša mysli a vôli trápenie.

...netrápte sa nad vyriešiteľným problémom...

Neudržíte sa. To je v poriadku. No, keď sa tak dobre poznáte, spoznajte aj tajomstvo metabolizmu a denného kalorického príjmu. Na obed si doprajte menej. Menej ryže, zemiakov, cestovín. Jedzte hlavné jedlo s rozumom a zároveň, aby ste neboli po ňom hladní. „Dzobanie“ nech zostane „dzobaním“.

...neslúži na najedenie sa...

Ak ste toho zjedli na obed menej – napríklad o kopček a pól menej ryže. Na tanieri ste pre istotu nechali tretinu cestovín, či zemiaky navyše – doprajte si poobede, alebo večer, svoje obľúbené mlsanie.

...ideálne zdravšie alternatívy, ale keď už neodoláte, dajte si aj kúsky bonbónikov, zo dva-tri malé keksíky ku káve, či malú hrsť čipsov...


Pre potešenie. Sú to kalórie navyše. Samozrejme. Ale, ak ste si ich ušetrili pri obede, či večeri, môžete mať čisté svedomie. Čistejšie by bolo, ak by ste si dopriali zdravšie alternatívy. Oriešky namiesto čokoládky. Pre dochutenie si ich posypte škoricou a horkým kakaom. Namiesto čipsov zase pukance. Môžete si dopriať viac a kaloricky to je stále vyvážené.

Tak vidíte. Ani pri zdravom životnom štýle sa nemusíte báť troška „dzobať“. Ale iba máličko a s kaloricky vyváženým rozumom.

Redaktorka: Monika Pekarovičová

Foto: www.tumblr.com

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan