Zdravý životný štýl|29.09.2015|18:25
Pripravte sa na vypadávanie vlasov

Možno ste si všimli, že vám koncom leta začali vypadávať vlasy intenzívnejšie ako inokedy. Po lete sú unavené a potrebujú oddych. Cez jeseň skutočne prídete o časť vlasov.

Od septembra do novembra padajú zo stromov farebné listy, ale jeseň v tomto období zažíva aj naša hlava. Vlasy skutočne padajú oveľa viac práve pred zimou. V lete ľudské telo produkuje vplyvom slnečného žiarenia viacero hormónov, ktoré podporujú rast vlasov, aby organizmus uchránili pred UV žiarením. Po oslabení slnečných lúčov táto produkcia výrazne klesá a koncom júla začínajú vlasy prechádzať do fázy oddychu, čo znamená, že skutočne začnú padať vypadávať.

Je to prirodzený jav tela a netreba sa ho báť. Jesenné vypadávanie trvá 4-6 týždňov. Denne by malo zdravému človeku vypadnúť 70-120 vlasov. Ak sa vám zdá, že vám denne padá viac vlasov, alebo toto vypadávanie trvá dlhšie ako 6 týždňov, treba hľadať inú príčinu.

Prečo padajú

Vlasové bunky sú veľmi citlivé na akékoľvek zmeny v organizme. Existujú aj dôvody pre padanie vlasov, pri ktorých by ste mali zbystriť pozornosť. Ak na kefe či hrebeni spozorujete veľký chumáč vlasov, vtedy už nie je niečo v poriadku.

Príčinou nezdravého vypadávania vlasov môžu byť: lieky, antikoncepcia, lieky na terapiu krvného tlaku, na trombózy, na dnu, cytostatiká, nedostatok železa, zlé stravovanie, silná menštruácia, tehotenstvo, pôrod, menopauza, choroby zažívacieho traktu, celiakia, zvýšené hladiny testosterónu, držanie diéty, psoriáza, ekzém, nadváha, stres, genetická predispozícia, zápalové ložisko v zuboch, mandliach,...

Zabudnite na cop

Na vypadávanie vlasov v jeseni má vplyv aj splietanie rôznych vrkočov, či nosenie vlasov v cope. Nebezpečným pre vlasy je horúci vzduch pri fénovaní a tiež aj vyrovnávanie vlasov  pomocou žehličky. Na vlasy nepriaznivo pôsobia aj poveternostné vplyvy jesene – zubaté slnko, smog, vietor a prvý mráz.

Ako im pomôcť

Myslite hlavne na vhodné stravovanie a zaraďte do jedálnička červené mäso, ovocie, zelená zelenina, vajcia, ryby, mliečne výrobky, orechy, maliny, avokádo, tekvicové jadierka, olivový olej, odvar zo žihľavy, lopúcha alebo harmančeka, zábaly, masky a vlasové kúry z olivového oleja, žĺtka, medu, avokáda,... Chráňte si vlasy aj pred mechanickým poškodením: šetrné sušenie, používajte čo najmenej vlasových prípravkov, používajte šetrné farby a kvalitnú vlasovú kozmetiku. Doplňte hlavne vitamíny B a C.

Môžete si kúpiť aj rôzne prípravky z lekárne vo forme šampónov, kondicionérov a roztokov.

Ali

Foto: weheartit.com

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan