Culinary|25.04.2017|18:47
Slováci vzdajú hold borovičke aj tento rok

Medzinárodný deň borovičky (MĎB), ktorého vznik vlani na Jána privítalo množstvo Slovákov, má pre veľký úspech svoje pokračovanie aj tento rok. Pre milovníkov borovičky je však okrem klasickej kampane ku dňu MĎB 24. júna 2017 nachystaných množstvo aktivít už k Veľkej noci a tiež na Silvestra.

Ako vlani tak aj tento rok bude kampaň komunikovať hlavné aktivity s verejnosťou prostredníctvom fan page Medzinárodný deň borovičky na sociálnej sieti Facebook. Už počas veľkonočnej edície sa môžu fanúšikovia tešiť na legendu o nešikovnom Jankovi a borovičkovníku, fľaškový tanec folklórneho súboru Devín pod skutočným borovičkovníkom či špeciálnu sexi veľkonočnú donášku borovičky a veľa súťaží.

Júnové vydanie a oslava MĎB 24. júna bude veľkým prekvapením pre priaznivcov slovenského stand-up comedy a prinesie zintenzívnenie našich snáh o zaregistrovanie MĎB ako oficiálneho sviatku podľa pravidiel Organizácie Spojených Národov.

Na Silvestra budeme spolu s profesionálnym barmanom hľadať ten pravý silvestrovský borovičkový drink a opäť nezabudneme na slovenské bary a puby, kde to bude žiť naplno aj vďaka zimnej edícii MĎB.

Opäť sa podarilo spojiť päť veľkých výrobcov borovičky: FRUCONA TRADE KOŠICE, s.r.o., Gurlex, s.r.o., Stará Ľubovňa, trenčiansky OLD HEROLD, s.r.o., PRELIKA, a.s. z Prešova a ST. NICOLAUS, a.s., Liptovský Mikuláš., ktoré stoja za iniciatívou vzniku Medzinárodného dňa borovičky. Ich cieľom je pozdvihnúť tento unikátny a jedinečný nápoj typický pre Slovensko. Akciu tiež podporuje veľkoobchod METRO.

Výroba borovičky má v našej krajine dlhoročnú tradíciu. Také množstvo borievok, koľko sa za posledných 100 rokov podarilo spracovať u nás, nedokáže žiadna iná krajina. „Je to naše rodinné striebro, a preto s veľkou radosťou opäť stojíme pri tradičných slovenských výrobcoch borovičky a podporujeme ich,“ uviedol Jozef Greňo, riaditeľ nákupu spoločnosti METRO. 

Množstvo milovníkov borovičky sa zaktivovalo, aby oslávili MĎB 24. júna 2016. Vlaňajšok sa niesol v znamení hromadného prípitku na jednom z najobľúbenejších festivalov elektronickej hudby, ale aj on-line prípitku, ktoré overoval zástupca Slovenských rekordov. Svojou čiastkou prispelo viac ako 200 barov, reštaurácií či rôznych pohostinstiev, no aj fyzických osôb, vzdávajúcich na MĎB hold borovičke. Prostredníctvom sociálnych sietí sa dosiahlo 2 milióny zobrazení, desaťtisíce ľudí sa do komunikácie aktívne zapájali formou komentárov, lajkov či zdieľania. Počas kampane znel aj originálny borovičkový song: Cítim vôňu lesa od Emily & Justice.

 

foto: @Borovičkovník

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan