Showbiz|25.05.2017|08:40
Štíhla bez hladovania

Nemáte optimálnu hmotnosť a nedarí sa vám schudnúť? Stáva sa, že zhodené kilá vždy priberiete naspäť? Sklamali vás všetky diéty a rôzne „zázraky“ na chudnutie?

Ak si na niektorú z týchto otázok odpoviete áno, kniha Štíhla bez hladovania je určená práve vám. Dozviete sa v nej, ako dospieť k vysnívanej hmotnosti natrvalo a bez hladovania. V knihe nájdete množstvo rád a tipov, ale predovšetkým vyše 170 chutných a rýchlych receptov, pomocou ktorých sa zbavíte nadbytočných kíl a udržíte si štíhlu líniu bez toho, aby ste sa museli zrieknuť potešenia z dobrého jedla a trápiť sa diétou.
Pretože najlepšia diéta je tá, ktorú nedržíte! 

Autorka Jarmila Mandžuková je uznávaná česká spisovateľka,  autorka vyše 90 kníh o zdravom stravovaní a správnom životnom štýle, kuchárskych a motivačných kníh. 

O chudnutí sa často hovorí a píše, obchody ponúkajú odľahčené potraviny, prostredníctvom reklamy sa dozvedáme o nových zaručených prostriedkoch na chudnutie.
A napriek tomu sa čoraz viac zaokrúhľujeme.
Spôsobuje to príliš mnoho tukov a cukrov v potrave, prejedanie, malý príjem zeleniny a ovocia a znížená pohybová aktivita.

Obezita je nielen nepekná, ale aj nezdravá. Obézni ľudia sú náchylnejší na množstvo chorôb a zdravotných ťažkostí, ako sú cievne choroby, vysoký krvný tlak, ochorenia kĺbov, cukrovka, zápcha, žlčníkové kamene, kŕčové žily, znížená plodnosť a u žien rakovina prsníka a maternice.

Ako sa správa náš organizmus, keď držíme diétu? 

Zakaždým, keď začneme držať redukčnú diétu či iné stravovacie obmedzenia, náš organizmus prepne svoju látkovú premenu na úsporný režim a reaguje tak, akoby nastal čas hladomoru. Preto sa snaží využiť všetku prijímanú potravu na maximum a spaľuje menšie množstvo energie. Po ukončení diéty je telo schopné ukladať oveľa väčšie množstvo zásobnej energie v podobe tuku pre prípad ďalšieho hladomoru, teda diéty. 

Hlavný problém opakovaných redukčných diét spočíva v tom, že obmedzením príjmu potravy strácame nielen tuk, ale aj svalovú hmotu. Keď sa potom vrátime do normálu, naberieme iba tuk, pretože naša látková premena sa na prechodné obdobie spomalila.

 Máme aj obrovskú chuť na „zakázané“ jedlá, lebo tie sme si museli počas diéty odopierať. Preto spravidla po každej novej diéte priberieme omnoho viac tuku, než sme zhodili. 

Pamätajte si, že každá diéta, ktorá je založená na premáhaní hladu, je už vopred odsúdená na neúspech.

V tejto súvislosti treba pripomenúť, že mnohí ľudia, ktorí bežne podstupujú rôzne diéty, nemajú zvyčajne ani tušenia o tom, aké nebezpečné pre organizmus je rýchle chudnutie. Najhoršie je, keď pravidelne striedame „chudnúce a tučné obdobia“. Uskutočnené výskumy potvrdzujú, že znovu a znovu opakované drastické odtučňovacie kúry poškodzujú zdravie viac než nadváha sama osebe.

Aby sme schudli takpovediac na celý život, musíme sa dostať von z pasce všemožných diét. Zabudnite na tento zbytočný proces, ktorý má za následok jediné – podráždenie a nervozitu, keď diétu držíte, a pocit viny, keď ju nedržíte. 

Množstvo tipov a receptov nájdete v novinke Štíhla bez hladovania

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan