Domácnosť|02.05.2017|13:18
Tchibo má na Slovensku prvý outlet

Spoločnosť Tchibo Slovensko otvorila svoj prvý obchod mimo nákupného centra, priamo na rušnej Obchodnej ulici v centre Bratislavy. Ide o významný medzník v stratégii firmy, ktorá je u nás dvojkou na trhu praženej kávy a tiež je významnou maloobchodnou firmou v celosvetovom meradle. Spoločnosť u nás vlastní sieť 13 obchodov, ktoré pod jedinečným konceptom „3v1“ spájajú kávové občerstvenie, predaj zrnkovej i mletej praženej kávy a každý týždeň prinášajú novú tematickú kolekciu spotrebného tovaru. Nová predajňa však nebude modelom 3v1, ale prvým slovenským outletom, ktorý zákazníkom ponúkne výhodné akciové ceny.

Rad predajní Tchibo na Slovensku rozšírila nová prevádzka na Obchodnej ulici v Bratislave. Ide o prvú slovenskú Tchibo predajňu v centre mesta, doterajších 13 predajní mohli zákazníci nájsť iba vo frekventovaných nákupných centrách veľkých miest. Predajňa je nová tiež v tom, že ide o prvý outletový obchod na Slovensku.

„Základom úspechu našich obchodov je predovšetkým to, že prinášame neustále nové dôvody, prečo sa u nás zastaviť – na šálku lahodnej kávy, na jednodruhovú kávu z raritných pestovateľských oblastí alebo sa týždeň čo týždeň potešiť novými kolekciami výrobkov Tchibo,“ povedal pri slávnostnom otvorení nového obchodu v Bratislave Tomáš Zahradník, riaditeľ obchodov spoločnosti Tchibo Slovensko a dodal: „Rozhodujúci je aj citlivý výber miest pre naše nové obchody. Až doteraz to boli lokality, kde chodí pravidelne množstvo zákazníkov, teda nákupné centrá. Obchodná ulica v Bratislave je prvé miesto, kde otvárame obchod v centre mesta, pretože podľa našich prieskumov vieme, že náš koncept je dostatočne známy a teda môžeme osloviť aj skupinu zákazníkov v iných než čisto nákupných situáciách.“

Koncept v novom štýle, aj cenách

Novinkou v tomto prípade nie je len jej poloha, ale aj koncept. Na rozdiel od klasického modelu „3v1“ ide v tomto prípade o outletovú predajňu, ktorá ponúka tovar zo starších kolekcií vo výrazne akciových cenách – v niektorých prípadoch so zľavou až 70 %. V novom outlete tak môžu zákazníci objaviť tovar z kolekcií od minuloročnej zimy po súčasnosť. Okrem spotrebného tovaru tu zákazníci nájdu aj Tchibo kávu – váženú aj balenú kávu i kapsule do kávovarov Cafissimo, zakúpiť si môžu aj šálku kávy so sebou.

Ideálna poloha pre outlet

Nová predajňa má za cieľ osloviť zákazníkov, ktorí neobľubujú veľké obchodné centrá, pričom výhodou je akciová cena aj stála dostupnosť ich obľúbeného spotrebného tovaru z pravidelných kolekcií Tchibo. „Lokalitu sme nevybrali náhodne. Štandardne pre predajne Tchibo vyberáme miesta s väčšou návštevnosťou a rušná ulica v centre mesta, tzv. „high street location“ je miestom, ktoré je pre tento typ outletu ideálny. Ide o miesto, kadiaľ chodia ľudia do práce a z práce, do školy, na prechádzky či za zábavou. V našej predajni im tak máme stále čo ponúknuť – či už nové inšpirácie z našich kolekcií za mimoriadne výhodné ceny alebo kávu so sebou či na doma. I v outlete sa stále deje niečo nové a to je sila nášho konceptu,“ dopĺňa T. Zahradník.

Úspešné zahraničie

Poloha na Obchodnej ulici je pre tento typ predajne najlepším riešením, keďže klasické outlety na Slovensku nefungujú a obchodné centrá takýto typ predajní tiež príliš nevítajú. Navyše spoločnosť Tchibo má s týmto formátom predajní veľmi dobré skúsenosti aj v zahraničí – úspešne takto fungujú outlety v Rakúsku a Nemecku. Úspechy tiež zaznamenala prvá predajňa mimo nákupných centier v Česku, ktorá bola otvorená pred tromi rokmi v Brne, tu však nejde o outlet, ale o klasickú predajňu 3v1. V budúcnosti plánuje Tchibo typ predajní na Slovensku rozšíriť aj o ďalší nový formát, tzv. pop-up store, teda dočasné predajné miesta, ktoré sú otvorené v priemere 2-3 mesiace.

Komunikácia v rámci uvedenia na trh

Otvorenie novej outletovej predajne je podporené komunikáciou vo vlastných médiách spoločnosti, konkrétne v tlačených týždenných magazínoch Tchibo, online newslettroch, na sociálnych sieťach, na webe firmy a tiež vlastnými propagačnými materiálmi. Firma tiež pripravila PR komunikáciu pre B2C i B2B médiá.

 

foto: Tchibo

 
 
 
Aktuálne číslo 03-04/2016
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan