Zdravý životný štýl|26.02.2019|14:23
Váš sprievodca ku skvelej kondícii

Udržovať sa v dobrej kondícii znamená byť neustále aktívny. Lenže ako to dosiahnuť? Prinášame vám návod, ktorý vám pomôže dosiahnuť požadovaných výsledkov. Skvelé na ňom je to, že je dlhodobo udržateľný, takže môžete získané výsledky v pokoji a v pohode neustále zlepšovať. A to najlepšie nakoniec – je úplne zadarmo!

Súčasný životný štýl, sedavé zamestnanie a moderné technológie nás nútia tráviť stále viac času v sede. To má za následok problémy s chrbticou, nedostačujúcu fyzickú kondíciu a nadváhu.

S kilami navyše sa dá bojovať úpravou jedálnička, čo bude do istej miery fungovať, ale všetky vaše problémy to nevyrieši. Vedci i experti na zdravý životný štýl sa zhodujú, že pre zlepšenie zdravotného stavu a redukciu hmotnosti je nevyhnutné pravidelne sa hýbať.

Nájdite (svoju) optimálnu mieru pohybu

Ideálne je byť aktívny najmenej 30 minút, päť dní v týždni. Okrem skvelého pocitu, dobrej nálady a vytvarovanej postavy vám prinesie pravidelné cvičenie aj mnoho zdravotných benefitov. Zlepší sa hustota vašich kostí, zvýši sa svalový tonus, posilníte kardiovaskulárny systém a aj energie budete mať viac.


Pre začiatok je 30 minút cvičenia doma akurát. Pre dosiahnutie lepších výsledkov a vylepšenie športového výkonu však musíte venovať cvičeniu dlhšiu dobu. Pretiahnite si cvičenie na 60-90 minút a striedajte rôzne stupne intenzity (posilňovanie s kardio cvičením), ktoré bude zodpovedať vašej kondícii a cieľom, ktoré chcete dosiahnuť.

Neznechuťte si cvičenie

Dôvodom, prečo sa toľko ľudí snaží vyhnúť cvičeniu, je častá spojitosť s negatívnymi javmi ako je nevoľnosť, potenie, námaha či bolesť svalov. Tieto nepríjemné momenty bohužiaľ ku cvičeniu patria, ale pokiaľ budete postupovať pomaly a záťaž budete zvyšovať vo viacerých krokoch, negatívne prejavy začnú ustupovať, dostavia sa prvé výsledky a prevažovať budú napokon pozitíva.

Začnite pozvoľna

Príliš rýchly začiatok môže viesť k bolesti svalov a miestami až ku svalovej horúčke. Buďte preto ku svojmu telu ohľaduplní a zvyšujte intenzitu tréningu postupne.

Pokiaľ to predsa len preženiete a po tréningu vás začnú bolieť svaly, naplánujte si niekoľko dni ľahšieho domáceho cvičenia spolu s chôdzou a preťahovaním, nech sa svalstvo zregeneruje. Pri ďalšom cvičení si zas môžete dať do tela, ale pozor, nech na druhý deň vstanete.

Bolestiam po cvičení môžete tiež predísť pomocou potravinových doplnkov, ktoré vám pomôžu doplňovať potrebné minerály a ďalšie látky behom cvičenia i po ňom. Okrem toho, že pomôžu regenerovať svaly, dodajú vám potrebnú energiu a výborne chutia,  pomôcť vám môžu aj počas chudnutia - záleží ale na ich zložení.

Berte cvičenie ako zábavu

Vyberte si aktivitu, ktorá vás bude baviť, nech sa k nej ľahšie vraciate. Zatiaľ čo niekomu vyhovujú tvrdé lekcie v telocvični, niekto dáva prednosť cvičeniu doma. V prípade, že sa rozhodnete pre druhú možnosť, zostavte si plán cvičenia a vyberte si cviky na brucho, stehná, zadok i ruky. Pokúste sa nezamerať len na jednu partiu.

Zvoľte si tiež náročnosť úmernú vašej kondícii, v opačnom prípade budete veľmi vyčerpaní a nabudúce sa vám do cvičenia už nemusí chcieť.

To platí aj pre prípad, kedy z nejakého dôvodu s cvičením na nejakú dobu prestanete. Vtedy musíte začať znovu od začiatku, stratíte totiž časť kondície a tiež svalový tonus. Dostať sa do bodu, kde ste skončili, však bude trvať kratšiu dobu než po prvýkrát. Ľudské telo ma totiž úžasnú svalovú pamäť.

Niekoľko jednoduchých tipov, ako zlepšiť telesnú kondíciu a schudnúť:

  • Každý deň si dajte krátku sériu preťahovacích cvikov na pretiahnutie svalov a kĺbov v celom ich rozsahu.  
  • Namiesto jazdy výťahom choďte po schodoch, parkujte na najvzdialenejšom mieste od vchodu, vystúpte o jednu zastávku skôr, než je treba, záhradníčte, tancujte a hrajte sa s deťmi. Skrátka zaraďte do svojho denného režimu viac prirodzeného pohybu.
  • Pridajte si do denného programu tiež pravidelné prechádzky. Pomaly predlžujte čas, až dosiahnete 30 minút. Následne zvyšujte náročnosť zrýchľovaním, chôdzou do kopca a postupne prejdite do joggingu alebo behu.
  • Cvičte s vlastnou váhou, ideálne sú jednoduché drepy, výpady alebo kliky. Neskôr si pridávajte váhu pomocou činiek, pripadne používajte expander či iné pomôcky.

 

Pamätajte však, že najdôležitejšie je načúvať vlastnému telu. Cvičte tak, aby ste cítili, že ste pre seba niečo urobili, neriskujte však, že sa zraníte alebo sa na ďalší deň dostavia bolesti svalov.

 

Zdroj foto: Herbalife

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan