Culinary|10.12.2017|21:11
Zdravo vo fastfoodoch?

Dokážte zdanlivo nemožné!

Rýchle občerstvenie je preslávené svojimi nasýtenými mastnými kyselinami - tukmi, cukrami, sacharidmi, glutamánmi a podobne. Vyprážané kuracie pochúťky, mastné hriešne hranolčeky, omáčky a dresingy. Toto je fastfoodová strava. Naozaj? Myslíte, že sa v nich nenájde alternatíva?

...skúste ísť na to od „konca“...

Resp. od toho, čoho máte v burgroch najmenej, ale áno – majú aj tú. Môže byť vašou novou pochúťkou. Zelenina. Nájdete zopár listov aj v tom svojom kebabe, „cheese“ aj na kúsku pizze. Častokrát šalát patrí medzi punuku príloh. Urobte si z neho fasfoodové hlavné jedlo. No, ak je to čo i len trocha možné, svoj obed v rýchlom občerstvení začnite polievkou. V nákupných centrách, no aj v meste na ceste z práce alebo počas obednej pauzy, nájdete stánky a fastfoody, ktoré ponúkajú aj polievky. Keď majú vývar – naštartujte sa ním. Poprípade špenátovou, rajčinovou. Aj také bistro určite nájdete. Čo tak čínska ostrokyslá? Tá dopraje telu aj vzácne bielkoviny z kuracieho mäsa, tofu a vajíčka. Zasýti a zahreje. Pri výbere hlavného chodu si šalát zvoľte nie ako prílohu, ale ako hotové jedlo. Poproste o dvojitú porciu, kúsky mäsa ak sa dá, poprípade syra. Niekedy však stačí iba zelenina pokvapkaná olivovým olejom, či s jogurtovým dresingom. Ak vám ani toto nestačí po polievke, žemľu zameňte za tortillu.Pozor na dresing! Olivový olej, či bylinkový s jogurtu je správnou alternatívou. Ak to nie je možné, tak bez dresingu a zbytočných kalórií navyše.

...namiesto koly - sóda...

Obrovské množstvo kalórií sa skrýva aj v presladených nápojoch. Tak obľúbených vo fastfoodoch. Určite ich vynechajte. Namiesto sladkej kalorickej bomby si vyberte sódu.

Takto ste to vyhrali! Aké je to ľahké a bez výhovoriek! Aj fastfoody a ich strava môže byť zdravá. Stačí iba vedieť ako na ne! Pekne s rozumom a prefíkane!

Redaktorka: Monika Pekarovičová

Foto: tumblr.com

 
 
 
Stiahni si aktuálne číslo magazínu WomanMan