Site icon WomanMan

Alexandra Timčáková: Spokojný zákazník je naša najlepšia reklama

Alexandra Timčáková: Spokojný zákazník je naša najlepšia reklama

Je mladá, úspešná a ambiciózna. Žena, vďaka ktorej sa z každej z nás môže stať Šeherezáda. Od roku 2009 je Alexandra Timčáková majiteľkou luxusného obchodu Esther s orientálnymi látkami, ktoré vyhľadávajú nielen dámy s vyhraneným vkusom, ale aj úspešní módni návrhári. Ako sa k tejto práci snov dostala a čo ju na nej najviac baví? Vďaka nám sa to o chvíľu dozviete…

Už niekoľko rokov ste majiteľkou známej predajne s kvalitnými orientálnymi látkami. Ako ste sa k tomuto úspechu dopracovali?

Nebolo to jednoduché, ale od začiatku som sa riadila predsavzatím, že budeme predávať luxusné a exkluzívne látky. Postupne sme si získavali priazeň zákazníkov, ktorí dnes vedia, že keď hľadajú niečo exkluzívne, hoci cenovo náročnejšie u nás to nájdu. A to je naša filozofia. Nechceme, aby sa dve zákazníčky stretli v spoločnosti v tej istej látke…

Prečo ste sa rozhodli spolupracovať práve s orientálnymi krajinami?

Všetko to začalo pred 20timi rokmi, keď sa moja mamina spolu s pár podnikateľmi zo Slovenska rozhodla navštíviť vtedy nepoznaný a záhadný Dubaj. Na druhú cestu sme sa už vydali spolu a odvtedy je to náš dodávateľský prístav.

Vedeli by ste popísať výhody takejto spolupráce?

Arabi sú skvelí obchodníci od nepamäti. V obchode platia nepísané pravidlá, sú mimoriadne slušní, nikto nemá záujem vás oklamať. Chcú, aby ste sa vrátili aj nabudúce. Býva zvykom, že vám odvezú tovar priamo na hotel, aby ste sa nemuseli namáhať. Máme tam veľa priateľov.

Ako hodnotíte dopyt po takomto tovare? Dokážu slovenské zákazníčky oceniť luxus a kvalitu?

Jednoznačne áno. Teší ma, že pre naše zákazníčky je hlavným kritériom kvalita a vedia ju oceniť. V začiatkoch sme často robili osvetu nášmu tovaru. Ale teraz nás vyhľadávajú zákazníčky z celého Slovenska. Z informácií z nášho webu majú tiež jasnú predstavu o tom, čo si u nás môžu kúpiť.

Vaše služby radi využívajú slovenskí módni návrhári (Jana Jurčenko, Mikloško). Netúžite po spolupráci aj so zahraničnými dizajnérmi?

Bolo by to príjemné J, ale ja si vážim každého zákazníka, ktorý si nielen nakúpi, ale je spokojný a potom nás odporučí svojim známym. To je najlepšia reklama.

Zákazníkom ponúkate látky ako hodváb, brokát, mušelín, kreš šifón, žoržet, vyšívaný tyl, vyšívaná organza, vyšívaný šifón. Ktorá z nich je medzi klientkami najžiadanejšia?

Počas plesovej sezóny je to vyšívaný tyl zdobený Swarovského kryštálmi a v lete hlavne hodvábny satén a mušelín pre jeho chladivý a príjemný efekt.

Našli ste si medzi nimi svojho favorita aj vy?

Jednoznačne hodváb. Surový alebo upravený. Fascinuje ma proces jeho spracovania.

V ponuke tiež máte službu šitie originálnych modelov na mieru. S akými strihmi sa pri objednávkach stretávate najčastejšie? Neboja sa vaše klientky experimentovať?

Niekedy prídu s jasnou predstavou, inokedy hľadáme aj počas procesu šitia najvhodnejšie strihové riešenie. Experimentujeme len do tej miery, aby bol výsledkom model, ktorý podtrhuje prirodzenú krásu klientky a jej ženskosť. Hlavne mladé zákazníčky sú otvorené experimentom, a to nás teší. O to je naša práca zaujímavejšia a máme pred sebou aj nové výzvy, keď spracovávame nové materiály, alebo sa pasujeme s náročným strihovým riešením.

Aký je váš osobný vzťah k móde a návrhárstvu?

Študovala som na Strednej priemyselnej škole odevnej vo Svidníku. Teda som profesne „doma“. Baví ma sledovať nové trendy, ale som rada, keď majú ženy svoj vlastný štýl. Túto jar sa nám podarilo priviesť na Slovensko kvalitnú a špecifickú značku Tadashi Shoji z USA. Obdivujem kvalitu prepracovania ich strihov a materiálov. Naše zákazníčky sa majú na čo tešiť.

Esther

Záhradnícka 36

 821 08 Bratislava

02/556 44 383

esther@esther.sk

(red)

foto: archív A.T., Peter Frolo

Exit mobile version