Site icon WomanMan

Chorvátsko je pripravené privítať hostí

Chorvátska agentúra pre cestovný ruch organizovala virtuálnu konferenciu pre zahraničné médiá, ktorá sa konala súčasne na 10 trhoch, v Nemecku, Rakúsku, Českej republike, Slovensku, Veľkej Británii, Belgicku, Holandsku, Švajčiarsku, Švédsku a Nórsku. 90 predstaviteľov popredných médií na spomínaných trhoch pozdravili ministerka cestovného ruchu a športu Nikolina Brnjac a riaditeľ Chorvátskej agentúry pre cestovný ruch Kristjan Staničić, ktorí novinárom sprostredkovali hlavné správy o pripravenosti Chorvátska na turistickú sezónu.

 Ministerka Brnjac uviedla, že Chorvátsko je pripravené na príchod hostí a že najlepšia pozvánka na návštevu krajiny je stabilná epidemiologická situácia. „Verím, že sme prijali všetky opatrenia, aby sa Chorvátsko stalo bezpečnou dovolenkovou destináciou. Okrem vysokej úrovne bezpečnosti našich hostí sme sa tento rok zamerali na kvalitnú a rôznorodú turistickú ponuku. Útek od masového turizmu, bezpečie, pokojné prostredie a autentická gastronómia sú novými zložkami luxusu, ktorý Chorvátsko ponúka turistom. Okrem kvalitných hotelov a dovolenkových domov existuje vynikajúca ponuka v segmente kempingov a glampingov. V Chorvátsku sa tiež nachádza najväčšia charterová flotila na svete, ktorá sa plaví okolo tisícich nádherných ostrovov v tyrkysovom mori, čo z nej robí perfektnú námornú destináciu. Prekrásna príroda, dostatok aktivít na pobreží a vo vnútrozemí a dôraz na bezpečnosť hostí sú vynikajúcimi dôvodmi pre výber Chorvátska ako dovolenkovej destinácie,“ dodala.

Online konferenciu v každej krajine viedli riaditelia kancelárií Chorvátskej agentúry pre cestovný ruch zaoberajúci sa daným trhom, s podporou partnerskej PR agentúry Aviareps. Hlavnými témami konferencie boli podmienky a protokoly pre vstup do Chorvátska, aktuálna epidemiologická situácia s dôrazom na očkovanie bežnej populácie a pracovníkov cestovného ruchu, organizácia destinácií z hľadiska testovacích miest a lekárska podpora, projekt „Safe Stay In Croatia“ (Bezpečný pobyt v Chorvátsku), kampaň „Trust me, I´ve been there“ (Ver mi, bol/a som tam), ale aj novinky v chorvátskej turistickej ponuke, leteckých spoločnostiach a investíciách.

  „Vynikajúcu pozíciu Chorvátska na turistickej mape sveta potvrdzuje táto virtuálna konferencia, na ktorej sa zúčastnilo veľké množstvo renomovaných novinárov z významných a populárnych médií. Je to vynikajúca príležitosť opäť informovať našu cieľovú verejnosť o všetkých novinkách v chorvátskej turistickej ponuke, ale aj o všetkých platných protokoloch, na základe , je možná realizácia turistických zájazdov do Chorvátska. 

Doterajšie oznámenia, ale aj informácie, ktoré každý deň dostávame z našich najdôležitejších trhov, nám dodávajú optimizmus pred hlavnou sezónou turistického roka, v ktorom očakávame najväčšiu intenzitu turistického ruchu“, uviedol riaditeľ Staničić s tým, že Chorvátsko môže zaujať pozíciu poprednej stredomorskej turistickej destinácie.

Medzi prítomnými médiami boli napríklad nemecké RND, Spiegel, Frankfurter Neue Presse, BZ, rakúske Der Standard, Die Presse, Kleine Zeitung, Vorarlberger Nachrichten, Tiroler Tageszeitung, britské Independent, The Guardian, The Sunday Times, The Sun, Daily Mail, Telegraph, české Lidové noviny, MAFRA (Můj svět), Český rozhlas, Blesk, Aha!, švajčiarske Blick, Travel Inside, Travelnews, slovenské Plus 1 deň, časopis Slovenka, Pravda, holandský Ron Reizen, Villa d’Arte, National Geographic Traveler a ďalší.

Riaditeľ zastúpenia Chorvatského turistického združenia pre Českú republiku a Slovensko, pán Dubravko Miholić predstavil zastupcom českých a slovenských médií projekt a súvisiace webové stránky  „Safe Stay in Croatia“  (Bezpečný pobyt v Chorvatsku), ktoré umožňujú návštěvníkom jednoducho, pohodlne a na jednom mieste získať súhrnné informácie o aktuálnej situácii v Chorvatsku, o pravidlách pre vstup do krajiny, ako aj o prijatých opatreniach a protokoloch pre bezpečný pobyt v Chorvátsku.  

Prijaté opatrenia na ochranu turistov spolu so zlepšením epidemiologickej situácie v Európe a v Chorvátsku v posledných týždňoch sa prejavili významným nárastom počtu turistov z Českej republiky a Slovenska.  Za prvých 5 mesiacov navštívilo Chorvátsko takmer 12.000  slovenských turistov, čo je  3,5 krát viac, ako v rovnakom období v minulom roku. A v prípade Českej republiky dosiahol počet návštevníkov 31 700, čo je takmer 4,5 krát viac“,  uviedol Dubravko Miholić.  

„Očakávame v tohtoročnej sezóne výborné výsledky, zvýšenie oproti minulému roku o 10-20%, čo by znamenalo okolo 600 000  turistov  z Českej republiky a 200 000 návštevníkov zo Slovenska, samozrejme, ak sa epidemiologická situácia bude aj naďalej vyíjať priaznivo. Významným faktorom je aj rozšírenie možností dopravy na Jadran. Okrem výhodného priameho vlakového spojenia spoločnosti Regiojet z Prahy a Bratislavy do Rijeky a Splitu možno využiť aj leteckú dopravu. Spoločnosť Croatia Airlines ponúka od 21.6. každú sobotu lety z Prahy do Splitu, spoločnosť Smartwings do Splitu a Dubrovníku, a spoločnosť Ryanair do Zadaru. Z Viedne má Croatia Airlines pravidelné priame lety do Splitu a Záhrebu,  dodáva Dubravko Miholić.

Exit mobile version