Site icon WomanMan

Japonsko nás láka: EXPO, pláže a lacnejšie letenky menia naše cestovné mapy

japonsko expo

Slováci čoraz viac podliehajú čaru Japonska, o čom svedčí aj výrazný nárast zakúpených leteniek v roku 2025 oproti predchádzajúcemu roku. Tento zvýšený záujem o krajinu vychádzajúceho slnka je umocnený nielen dostupnejšími cenami leteniek, ale aj príležitosťou navštíviť svetovú výstavu Expo.

Analýza leteniek predaných spoločnosťou Kiwi.com do 11. apríla 2025 odhaľuje, že Japonsko sa stáva čoraz obľúbenejšou destináciou pre Slovákov, pričom tento trend pomaly rastie už od roku 2023. Počet odletov sa zvýšil až o 54 %. Zároveň sú letenky do Japonska v priemere lacnejšie o 9 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

Inšpirujúce Japonsko

Zaujímavým posunom v preferenciách je, že donedávna menej tradičné destinácie ako Osaka a Okinawa začínajú v popularite predbiehať samotné Tokio. Okinawa láka nádhernými plážami, zatiaľ čo Osaka sa v súčasnosti teší zvýšenému záujmu najmä vďaka svetovej výstave EXPO 2025. Táto prestížna udalosť, ktorá sa v Osake koná na umelom ostrove Jumeshima od 13. apríla do 13. októbra 2025 s témou Navrhovanie spoločnosti budúcnosti pre naše životy, sľubuje prilákať milióny návštevníkov. Svoje expozície tu prezentuje 160 krajín a 9 medzinárodných organizácií. Slovenská prezentácia je umiestnená v zdieľanom pavilóne. Filozofiu svetovej výstavy Slovensko premietlo do obsahu 9 tematických okruhov. Každý týždeň je na programe iná téma: Voda nad zlato, vplyv klímy na kvalitu vína, chuť regiónov, zdravie a inovácie, hrou k poznávaniu, šport a motivácia, obnova dedičstva, umenie a móda. Oficiálne logo slovenskej expozície vychádza z japonského znakového písma Kanji. Vybratý symbol predstavuje človeka. Jeho grafické včlenenie do logotypu Slovakia znamená priesečník dvoch inšpiratívnych kultúr.

„Významná udalosť akou je EXPO ovplyvňuje aj cestovné plány Slovákov. Záujem o nové technológie a inovácie, kultúrne obohatenie a reprezentácia Slovenska na medzinárodnej scéne motivuje ľudí cestovať aj do vzdialenejšej cudziny. EXPO ponúka jedinečnú príležitosť na cestovanie a spoznávanie nových destinácií, čo je pre mnohých Slovákov atraktívne. Predaj leteniek tomu nasvedčuje, Slováci v krajine trávia dlhší čas a rezervácie uskutočňujú bližšie k dátumu odchodu,“ hovorí Daniela Chovancová, hovorkyňa spoločnosti Kiwi.com. 

Z hľadiska zloženia cestujúcich predajca leteniek zaznamenáva oproti minulému roku nárast podielu párov, ktoré tvoria 43 % cestujúcich, avšak najväčšiu skupinu stále tvoria individuálni cestovatelia s podielom 46 %.

Letiská Budapešť a Viedeň v tieni Ázie?

Hoci lokálne letiská v Budapešti a vo Viedni tradične zohrávajú významnú úlohu pri našom cestovaní do zahraničia, v prípade obľúbenej destinácie, akou je Japonsko, sa zdá, že väčšina odlieta z iných východiskových bodov. Podľa najnovších zistení totiž len 30,28 % slovenských ciest do krajiny vychádzajúceho slnka začína v Budapešti a 21,47 % vo Viedni.

Analýza cestovných trendov odhaľuje, že stále viac Slovákov začína svoju cestu do Japonska v samotnej Ázii. „Vidíme, že naši zákazníci čoraz častejšie kombinujú návštevu viacerých ázijských krajín,“ vysvetľuje Daniela Chovancová. „Japonsko sa tak stáva atraktívnou medzizastávkou na ich ceste po Vietname, Thajsku či Kórei. Tieto zistenia poukazujú na meniace sa preferencie slovenských cestovateľov a ich čoraz väčšiu otvorenosť dobrodružným cestám, ktoré sa skladajú z kombinácií rôznych destinácií počas jednej cesty.“ Tento trend potvrdzujú aj dáta o najčastejších príletových krajinách Slovákov do Japonska v tomto roku. Okrem tradičných európskych letísk v Budapešti a Viedni, sa na popredných miestach objavujú Južná Kórea, Vietnam, Čína, Hong Kong a Thajsko. Práve z týchto krajín smeruje do Japonska značná časť slovenských turistov.

Zaujímavým zistením je aj súvislosť medzi východiskovou krajinou a dĺžkou pobytu v Japonsku. Tí, ktorí pricestujú do Japonska priamo z Európy, zvyčajne strávia v krajine viac ako týždeň, aby si naplno vychutnali jej kultúru, históriu a krásy. Naopak, až 40 % slovenských cestovateľov, ktorí do Japonska prilietajú v rámci svojej cesty po juhovýchodnej Ázii, si na návštevu vyhradia maximálne šesť dní. To naznačuje, že Japonsko pre nich predstavuje skôr intenzívnu, no kratšiu skúsenosť v rámci ich dlhšej ázijskej cesty.

Pripravila: Katarína Bahurinská
Foto: Kiwi.com a unsplash.com

Exit mobile version