Site icon WomanMan

Krajiny V4 sa chcú spoločne usilovať o návštevníkov zo vzdialených trhov

Slovensko ako predsedajúca krajina krajín V4 začiatkom marca hostilo „High level Tourism Meeting“, stretnutie na najvyššej štátnej úrovni. Témou bola spoločná podpora príjazdového zahraničného cestovného ruchu v stredoeurópskom regióne prioritne zo vzdialených trhov. V Zlatej sále Palace Art Hotel v Pezinku sa zišli najvyšší zástupcovia príslušných ministerstiev krajín V4 a riaditelia národných agentúr cestovného ruchu. 

Na spoločnom rokovaní delegácie preberali témy týkajúce sa aktuálnych výziev cestovného ruchu v strednej Európe a faktorov, ktoré na sektor vplývajú, imidžu stredoeurópskeho cestovného ruchu v porovnaní s inými regiónmi a akčných plánov jednotlivých krajín V4 pre udržanie a rozvoj cestovného ruchu. Súčasťou stretnutia bolo aj prijatie protokolu o spolupráci krajín V4 v oblasti cestovného ruchu – marketingový akčný plán krajín V4 na podporu turizmu v regióne strednej Európy cielený na vzdialené trhy – USA, Áziu (Južnú Kóreu, Japonsko), Stredný východ – Izrael a Spojené arabské emiráty.  

„Máme spoločný cieľ – pritiahnuť do nášho regiónu turistov z celého sveta. V spolupráci celej V4 vidíme veľký potenciál, všetky krajiny totiž majú čo ponúknuť,“ uviedla štátna tajomníčka ministerstva dopravy Katarína Bruncková a doddala, že iniciatívu krajín V4 spolupracovať ocenila aj Európska komisia pre cestovný ruch (ETC) a podporila nás grantom, ktorý využijeme na spoločnú online kampaň s názvom Creative Cities, zamierenú na Ameriku. 

Zástupcovia jednotlivých štátov V4 predpokladajú ako výsledok  spoločného projektu zvýšený počet návštevníkov zo vzdialenejších trhov. „Napríklad americký trh utrpel z hľadiska Európy asi najväčší pokles. Dôvody sú jednoznačné, aktuálne je to blízky vojnový konflikt na Ukrajine. Výsledok vlaňajšieho prieskumu senzitivity indexu na americkom trhu v súvislosti s vojnovým konfliktom na Ukrajine ukázal vysokú mieru citlivosti – viac ako 60 % amerických respondentov považuje návštevu krajín susediacich s konfliktom za rizikovú. Týka sa to nielen nás, ale aj susedných krajín ako sú Česko, Maďarsko a Poľsko. Aktuálna online kampaň smeruje k tomu, aby sme ich motivovali k návšteve a uistili, že sme bezpečnými krajinami,“ povedal Vladimír Mika, generálny riaditeľ Slovakia Travel a dodal: „Vzájomná spolupráca našich krajín má zmysel, lebo v Európe sme síce konkurenti, ale na vzdialených trhoch sme partneri.“

Projekt na podporu mestského turizmu

Spoločný projekt Kreatívne mestá vidí ako najsilnejší bod spoločného akčného marketingového plánu aj Václav Mika. Myslí si, že pre nás samostatne nie je reálne nájsť zdroje a prostriedky na vlastnú kampaň Slovenska na americkom trhu na všetkých digitálnych platformách. Bolo by to finančne náročne, ekonomicky ťažko realizovateľné a aj vzhľadom na efekt považuje spoločný postup za zrozumiteľnejší. Turisti, ktorí prídu zďaleka, strávia u nás dlhší čas, ktorý nám dovoľuje posúvať si ich v rámci regiónu. Presne k tomu smeruje spoločná kampaň.

Slovensko sa v kampani zameria na propagáciu troch miest: Bratislavy, Košíc a Trenčína. Návštevy miest (city breaks) predstavujú jeden z kľúčových produktov slovenského cestovného ruchu a jeden z hlavných motívov návštev zahraničných turistov. Okrem toho bude cieľom spoločnej kampane prezentovať strednú Európu nielen ako destináciu historického dedičstva, ale aj ako modernú a pulzujúcu destináciu pre vyznávačov mestského cestovného ruchu.

Foto: Zlatica Kramárová

Exit mobile version