Site icon WomanMan

Nechajte si poradiť vyhľadávanou biznis imidž konzultantkou

Nechajte si poradiť vyhľadávanou biznis imidž konzultantkou

Prvý dojem je pre človeka veľmi dôležitý a práve preto treba dbať na to, aby ste zanechali to najlepšie zo seba na prvom stretnutí bez ohľadu na to či sa jedná o pracovné stretnutie, pohovor alebo romantické prvé rande. Prvý dojem nie je len vaše osobné vyžarovanie alebo správanie, ale aj prvotný vzhľad. Nie nadarmo sa hovorí, že šaty robia človeka. Mnohým ženám robí problém siahnuť po vhodnom outfite, keď sa jedná o špeciálnu príležitosť. Najviac diskutovanou témou je oblečenie do práce alebo práve na spomínaný pracovný pohovor. Je veľmi dôležité aby si každá z nás zvolila pre seba to „pravé orechové“, lebo netreba sledovať len najnovšie trendy, ale nájsť si svoj vlastný štýl obliekania, ktorý by mal byť pre vás komfortný a zároveň reprezentatívny. Ak si neviete sami poradiť najideálnejším riešením je opýtať sa na to odborníka. Profesionálne biznis imidž poradenstvo je riešením pre každú ženu, ktorá hľadá vlastný štýl obliekania, ktorý vystihuje nielen charakter človeka, tvar postavy, farebnú typológiu, ale aj pracovnú pozíciu, na ktorej sa realizuje. Jana Keketi, ktorá je jedinou ženou na Slovensku, ktorá získala odbornosť business imidž konzultantky priamo na jednej z najprestížnejších londýnskych inštitúcií. Práve ona Vám v krátkom rozhovore prezradí ako zaujať na novom mieste, ako sa správne zladiť a poradí vám malé tipy a triky bez ktorých sa žiadna žena nezaobíde.

>     Aký je dôležitý 1.dojem?

Ak je pre človeka dôležité zanechať po sebe pozitívny dojem, tak ten prvý je ešte dôležitejší. Keď ho totiž pokazíte, je potrebné vynaložiť zbytočné úsilie na nápravu, a je možné, že Vás tí, na ktorých urobíte zlý prvý dojem ani nepustia k tomu, aby ste im dokázali opak. Je dokázané, že ľudia sa navzájom posudzujú a za pár sekúnd si Vás zaradia, či ste im sympatický alebo nie, prípadne sa rozhodnú či Vám dajú šancu sa ukázať alebo Vám ju jednoducho nedajú. Preto je výhodné a múdre urobiť všetko pre to, aby ste si neznižovali šance na reálny rozhovor/pohovor bez prekonávania úvodných negatívnych postojov voči Vám. Využiť svoj vzhľad vo svoj prospech je to najmenej, čo môžete urobiť, ak chcete pôsobiť profesionálne.

>     Ako správne zaujať na pracovnom pohovore?

V prvom rade treba zvoliť adekvátne oblečenie a úpravu zovňajšku, podľa firemnej kultúry tej danej firmy, pre ktorú sa uchádzate o miesto. Netreba situáciu preceniť ani podceniť, ani v jednom prípade to nevypovedá o Vašej angažovanosti pre dané miesto. Je dôležité vystupovať primerane sebavedome, kvalifikovane a angažovane a zároveň aj ľudsky. Hľadajú predsa človeka do kolektívu, s ktorým chcú vychádzať.

>     Ako si vybrať vhodný outfit do práce aby to nebolo nudné ale naopak, rozmanité?

To závisí od firemnej kultúry a predpísaného dress code, čo je v dnešnej dobe značne rozdielne. Napriek tomu, či musíte nosiť konzervatívny a formálny biznis štýl, vždy sa môžete obliecť trendovo a moderne. Dôležitý je výber materiálov a strihu, ktorý Vám sadne ako uliaty. Ak musíte nosiť korporátne tmavé farby, dajte si záležať na dobrých a moderných strihoch, a nudu môžete poraziť efektnými topmi či sakami, alebo zaujímavými doplnkami – čo v prípade formálneho biznis štýlu treba robiť veľmi decentne. Ak máte povolený neformálny ležérny štýl, tak môžete popustiť uzdu fantázii, ale treba zachovať dôležité pravidlo- všetko v rámci slušnosti a vhodnosti do práce. Menej je viac.

>     Existuje univerzálne oblečenie, ktoré svedčí každej žene?

Určite by som nešpecifikovala niečo univerzálne, nakoľko sme každá iná. Väčšine svedčia šaty vhodného strihu na ich postavu, ale sú typy, ktoré šaty nemajú rady a nebudú ich nosiť. Skôr by som povedala, že pre každú ženu existuje vhodný odev, len musí ovládať vhodnosť strihov vzhľadom k postave a svoju farebnosť.

>     Aké farby preferovať do práce?

To závisí od práce samozrejme. Do finančnej, právnej a politickej oblasti, prípadne korporátneho sveta sú zaužívané farby skôr tmavšie a neutrálne- čierna, modrá, šedá, béžová. Pracovné oblasti, kde nie je povinný dress code to majú oveľa rozmanitejšie, tam sa v podstate hodia všetky farby. Okrem neónových, ktoré sú podľa môjho názoru vhodné na pláž a na šport. Výber farby by mal zodpovedať dojmu, aký potrebujete zanechať, pretože ak je správne použitá psychológia farieb,  môže Vám pomôcť vytvoriť atmosféru alebo dojem aký potrebujete.

>     Po akých doplnkoch siahnuť aby sme to neprehnali ?

Do práce nie sú vhodné príliš extravagantné šperky ani kabelky. Všetko čo púta na seba prílišnú pozornosť patrí do súkromnej sféry, teda pokiaľ nepracujete ako módny dizajnér alebo v reklamnej agentúre či módnom časopise. Čiže vhodné sú decentnejšie šperky, veľkosť závisí od nositeľky- podľa tvaru postavy a tváre, už sa nenosia sety náušnice s rovnakým náhrdelníkom, jedine v prípade pravých drahokamov alebo perly. Pri bižutérii si radšej vyberte, či chcete náušnice, alebo náhrdelník, a v prípade kombinácie zvoľte dominantné len jedno z nich. Prstene sa nosia v práci max 1 na 1 ruke. Kabelky by nemali byť prezdobené, s logami a extra visiacimi aplikáciami. Jednoduché, kožené, pevného tvaru- také sú tie správne pracovné kabelky.

>     Aký outfit by ste odporučili našim čitateľkám na pracovné stretnutie resp. firemný event ?

Na pracovné stretnutie je určite vhodný kostým, alebo šaty so sakom, mali by byť zakryté ramená, výstrih na blúzke nesmie byť príliš hlboký a nohy príliš odhalené. Cieľom je pôsobiť profesionálne, nie zvodne. Čo sa týka firemného eventu, tam treba byť tiež opatrný, aby si Vás kolegovia nepomýlili s korisťou, ale aby ste si držali odstup. Výber šiat je veľmi individuálny, treba sa ale držať pravidla : Hlavne elegantne a decentne. Nezabúdajte, že môžete byť sexi, to nie je hriech, ale nerobte prvoplánové chyby a neukážte všetko.

V priloženej galérii nájdete pár tipov na outfity, v ktorých definitívne zapôsobíte (nie len) v práci. Nechajte sa inšpirovať.

Klaudia Fiolová
foto @Jana Keketi

Exit mobile version