Site icon WomanMan

Rok 2020 bol pre McDonald’s nielen o solidarite, ale aj o inováciách a 25. výročí na Slovensku

Spoločnosť McDonalds aj napriek náročnému roku 2020, ktorý sa niesol predovšetkým v znamení zmien v spojení s epidémiou, dokázala vďaka lojalite svojich zákazníkov priniesť mnohé novinky.  Nielenže úspešne spustila a rozširovala službu McDelivery, ale dokonca  otvárala i nové reštaurácie. Zákaznícku ponuku rozšírila o tzv. „nahý burger“, ako aj o novinky v raňajkovom menu. To všetko za sprísnených opatrení a bez prepustenia jediného zamestnanca.

Bilancia minulého roka ukazuje, že aj napriek turbulentnému obdobiu v gastro segmente, poklese tržieb a celkovom výraznom znižovaní návštevnosti reštaurácií, spoločnosť McDonald’s neustúpila z investícií potrebných pre rozvoj biznisu pričom tiež pomáhala komunitám.

Začiatok roka sa niesol v znamení veľkých plánov

Spoločnosť McDonald’s odštartovala rok 2020 otvorením prvej diaľničnej reštaurácie na Slovensku – pri Beladiciach na rýchlostnej ceste R1 v smere z Nitry na Banskú Bystricu. Reštaurácia ponúka zákazníkom všetky výhody konceptu reštaurácie novej generácie a  priniesla aj nové pracovné príležitosti. Január sa stal prelomovým mesiacom v oblasti dostupnosti ponuky jedál. S partnerskou doručovacou spoločnosťou WOLT spustila donáškovú službu McDelivery. Zákazníci v spádovej oblasti v okolí štyroch vybraných bratislavských reštaurácií sa dočkali možnosti objednať si po prvýkrát na Slovensku takmer celú ponuku a vychutnať si ju v pohodlí domova. Počas roka otvorila spoločnosť McDonald’s novú prevádzku v bratislavskom Einparku a v poradí druhú prevádzku v Prešove.

Re-franšízing priniesol nové možnosti

Po oznámení o re-franšízovaní slovenského trhu v roku 2019 spustila spoločnosť McDonald’s vo februári 1-ročný prevádzkový tréning 4 nových záujemcov o franšízu. Franšízantom spoločnosti McDonald’s sa môže stať každý záujemca, ktorý nielen disponuje vlastným vstupným kapitálom minimálne 400 000 eur, ale má  hlavne má podnikateľského ducha, ekonomické zručnosti a schopnosť viesť tím ľudí.  Zaujímavosťou je, že prax v gastronómii nie je vôbec potrebná, keďže McDonald’s svojím výnimočným tréningom vyškolí v priebehu jedného roka vybratých záujemcov o franšízu priamo vo svojich reštauráciách. Spoločnosť McDonald’s má aktuálne 35 reštaurácií na celom Slovensku, pričom 51 % reštaurácií prevádzkujú šiesti franšízoví partneri. Traja z nich sú noví a úspešne získali tri reštaurácie práve v uplynulom roku 2020.


Kríza, ktorá menila plány

V polovici marca vypukla pandémia ochorenia COVID-19 aj na Slovensku a ovplyvnila bežný prevádzkový chod všetkých reštaurácií. Pre spoločnosť McDonald’s bolo zabezpečenie zdravého a bezpečného prostredia pre zákazníkov a zamestnancov prioritou, a tak okamžite reagovala na sprísnené opatrenia a  investície do hygieny navýšila až o 500 %. Aj napriek náročnému obdobiu, ktoré postihlo gastro sektor v minulom roku, ovplyvnilo tržby a návštevnosť prevádzok, spoločnosť McDonald’s neprepustila žiadneho zamestnanca a dokonca prijímala nových ľudí.

Nápomocný Dobrý sused

Počas prvej a druhej vlny pandémie spôsobenej ochorením COVID-19 pripravila spoločnosť McDonald’s viac ako 13 000 porcií jedla pre zdravotníkov v prvej línii. Počas prvej vlny bola poskytnutá celodenná strava pre policajných príslušníkov a vojakov, ktorí nepretržite kontrolovali hranice s Rakúskom a Maďarskom. V rámci  druhej vlny sa spoločnosť McDonald’s rozhodla poskytovať zadarmo stravu do 7 nemocničných lokalít. Zamestnanci, ale aj franšízoví partneri týždenne pripravili vo svojich reštauráciách takmer 450 porcií jedla pre vyťažený zdravotný personál. McDonald’s ponúkol od konca októbra uplatniteľný benefit v podobe teplého nápoja aj pre integrovaný záchranný systém po celom Slovensku.

Biznis počas pandémie

Rok 2020 bol pre spoločnosť McDonald’s veľkou výzvou. Aj napriek mnohým obmedzeniam a finančným stratám sa zamerala na zefektívnenie inovácií a na  predajné kanály, ktoré napokon ukázali v priebehu roka silný potenciál. Spolu s vysokým dopytom po objednávkach „so sebou“, ktoré boli zákazníkom dostupné najmä cez McDrive a McDelivery, či v prvej vlne aj cez tzv. „McWalk“, McDonald’s apeloval na zákazníkov, aby obaly z jedál správne triedili aj po konzumácii vo svojich  domácnostiach. O triedenie odpadu priamo v reštaurácií sa spoločnosť stará už 18 rokov.

Rozširovanie služby McDelivery

Od spustenia doručovacej služby McDelivery v januári minulého  roka sa zvýšil počet reštaurácií ponúkajúcich túto službu zo štyroch pilotných v Bratislave na šestnásť, z ktorých v súčasnosti ponúkajú službu už aj v Košiciach, Trnave a od konca roka 2020 aj v Banskej Bystrici. V tomto trende rozširovania počtu reštaurácií s McDelivery  bude McDonald’s pokračovať aj naďalej.

Nové trendy v gastronómii

McDonald’s sa ani v súčasnosti neprestáva zameriavať na trendy v oblasti gastronómie. Koncom leta vyzliekla svoje burgre, ktoré začala podávať aj v „nahej verzii“ bez žemle. Spoločnosť vyšla v ústrety ešte začiatkom roka aj zákazníkom, ktorí preferujú bezlepkové žemle. Novinky neobišli ani tradičnú raňajkovú ponuku. Tú McDonald’s rozšíril o lokálnu syrovú klasiku McMuffin™ Lučina a mäsový burger McCountry Breakfast. Obľúbená syrová sezóna bola v roku 2020 rozšírená o novinku Oštiepok King, ktorý priniesol do ponuky ešte viac lokálnej chuti priamo zo srdca Liptova. Spoločnosť tak potvrdila záujem spolupracovať s domácimi dodávateľmi a podporovať lokálnu produkciu.

Štvrťstoročie na Slovensku Rok 2020 bol pre spoločnosť McDonald’s náročný, ale i výnimočný. V októbri 2020 to bolo presne 25 rokov od otvorenia prvej reštaurácie na Slovensku situovanej v Banskej Bystrici. Počas štvrťstoročného pôsobenia sa spoločnosť zamerala predovšetkým na inovácie, zákaznícku skúsenosť a na svojich zamestnancov. Ako dobrý sused prináša okrem rodinnej atmosféry, pestrej ponuky kvalitných jedál, taktiež neustále novinky a  inovácie.

foto: McDonalds

Exit mobile version