Site icon WomanMan

SodaStream vyzýva: Nečakajte do januára na zálohovanie! Slovensko môžete urobiť čistejším už teraz

SodaStream, najväčší výrobca domácej perlivej vody a zároveň spoločnosť, ktorá celosvetovo každý rok vynakladá obrovské úsilie na ekologické aktivity oznamuje, že sa pripája k štátnej kampani na zálohovanie jednorazových plastových fliaš. Reklamnú kampaň, ktorú Slovensko spustilo na sociálnych sieťach a v médiách chce SodaStream využiť aj na otvorenie zásadnej celospoločenskej otázky – skutočne pomôžeme prírode viac zálohovaním, ako tým, že jednorazové plastové fľaše jednoducho nebudeme vôbec používať?

„Zálohovanie plastových fliaš je v skutočnosti len ilúzia ekologického správania“, hovorí Attila Forgon, produktový manažér SodaStream na Slovensku. „Na výrobu každej jednorazovej plastovej fľaše sú potrebné suroviny a energia, ktoré zaťažujú životné prostredie. Tam však záťaž nekončí – plastový granulát sa musí prepraviť k výrobcovi nápojov, potom do obchodu, z obchodu k zákazníkom, potom späť do obchodu na recykláciu, z obchodu do recyklačného centra, z neho k spracovateľovi a napokon späť k výrobcovi nápojov. Uvažujte – ako môže takýto nezmyselne dlhý reťazec, produkujúci obrovské množstvo emisií, pomáhať prírode?“

Slovensko uvažuje

SodaStream preto spustil edukačnú webstránku Slovensko uvažuje www.slovenskouvazuje.sk. V rovnakom duchu ako stránka Slovensko zálohuje www.slovenskozalohuje.sk spotrebiteľom vysvetľuje, že existuje aj lepšie riešenie ako zálohovanie – a to jednorazové plastové fľaše vôbec nepoužívať.

„Téma ekológie je dnes už všade okolo nás a práve preto je dôležitá forma, ako ľudí zaujať.  Vybrali sme si provokatívnu cestu – pripájame sa ku kampani Slovensko zálohuje, no s naším vlastným obsahom, ktorý na rovnakých komunikačných princípoch hovorí o potrebe zmeniť naše spotrebiteľské návyky,“ vysvetľuje Attila Forgon.

„Kampaň Slovensko zálohuje reprezentujú aj celebrity z rôznych oblastí spoločenského života. Formou nadľahčenej paródie sme pre stránku Slovensko uvažujevytvorili fiktívne osoby, aby sme verejnosti ukázali, že rovnaká myšlienka sa dá uchopiť ešte lepšie a pomocou nej môžeme ľudí motivovať ku konkrétnym krokom, ktoré planéte a ekológii pomôžu ešte viac,“ dodávaPrečo nečakať do januára na zálohovanie? Pretože konať môžeme už dnes

Hlavnou pointou kampane Slovensko uvažuje je motivovať ľudí zvážiť svoju uhlíkovú stopu, množstvo odpadu, ktorý môžeme jednoducho a rýchlo redukovať na minimum, uvažovať o tom, čo môžeme pre prírodu urobiť hneď a ideálne bez väčšej námahy či zásadnej straty pohodlia. Jedným z najúčinnejších krokov je úplne prestať používať jednorazové plastové fľaše. Práve Slováci majú preto hneď niekoľko motivujúcich dôvodov:

Slováci preto nemusia z obchodov vláčiť ťažké fľaše s nápojmi, skladovať ich a vracať ich späť – je to nielen pohodlnejšie, ale odbremenia tým aj planétu od zbytočnej produkcie plastových fliaš. SodaStream preto vyzýva – nemusíte čakať do 1. januára 2022, aby bolo Slovensko čistejšie! Uvažujte ekologicky a urobte Slovensko čistejšie hneď teraz.

SodaStream podporuje zálohovanie

Cieľom kampane Slovensko uvažuje nie je zľahčovať dôležitosť zálohovania, alebo verejnosť od zálohovania odradiť. „Zálohovanie plastových fliaš rieši problém existujúceho odpadu a jednoznačne patrí medzi najlepšie riešenia, ktoré znížia objem nežiadúcich plastov v prírode. Ak máte predsa len dôvod na používanie jednorazových plastových fliaš, zálohujte, prosím. Prispejete tým k čistejšej planéte,“ deklaruje SodaStream. „No nezabúdajme – najlepšie riešenie je odpad v podobe jednorazových plastov nevytvárať!“

foto: SodaStream

Exit mobile version