Site icon WomanMan

V našich horách a vodných parkoch počas leta dominuje slovenčina a čeština…

Najpopulárnejšie domáce turistické destinácie v Tatrách majú už za sebou časť letnej sezóny. Horské strediská aj vodné parky sa pri bilancovaní zhodujú v jednom – najčastejšie v nich počuť slovenčinu a češtinu. Uprostred leta sa začal predpredaj zimných pobytov… 

Prvá polovica leta priniesla relatívne stabilné počasie, čo pre centrá cestovného ruchu znamenalo dobrú návštevnosť nielen z pohľadu denných návštevníkov, ale aj ubytovaných hostí. „Prvú polovicu leta hodnotím dobre až veľmi dobre – ako v Tatrách tak aj vo vodných parkoch. Zrejme aj vzhľadom na rôzne informácie o cenách v Chorvátsku si veľa ľudí vybralo domácu dovolenku. Navyše, keď vezmeme do úvahy aktuálnu spoločenskú situáciu – veľkú infláciu a rôzne iné priority, ktoré musia ľudia riešiť, sme príjemne prekvapení a zároveň vďační, že sa rozhodli pre dovolenku v Tatrách,“ uviedol Igor Rattaj, predseda predstavenstva Tatry mountain resorts (TMR). Pri sumarizácii doterajšieho leta je pozitívnym zistením návrat českej klientely. Českí klienti sú veľkým prekvapením – tak ako v zime, keď ich ubudlo, v lete ich zasa výrazne pribudlo. Vyzerá to pomaly ako pred 20 – 30 rokmi, keď väčšinu klientov tvorili práve Slováci a Česi. Takže Česi sa nám vracajú do Tatier,“ doplnil Rattaj

Z pohľadu národností tvorí prvú trojku tradične Slovensko, Česká republika a Poľsko, štvrté miesto sa v závislosti od rezortov líši. Napríklad vo vodných parkoch sú to hostia z Izraela, ale v horských strediskách klienti z Maďarska. Výzvou pre domáci cestovný ruch ostáva druhá polovica leta. „Zaujímavé je, že júl býva tradične slabší, všetci cestujú k moru a až august si Slováci vyberajú ako termín na druhú, možno kratšiu, ale domácu dovolenku. August preto mávame silnejší aj vo vodných parkoch aj v horských strediskách, takže tešíme sa na druhú časť leta. Tá prvá naznačuje, že by to mohlo byť dobré. Dúfam preto, že počasie sa nepokazí a všetko bude OK,“ informoval šéf TMR. 

Pri porovnaní s letom pred pandémiou sa absolútne počty návštevníkov postupne dorovnávajú. Prevádzkovatelia turistických rezortov sa však musia vysporiadať s novým fenoménom – bookingom na poslednú chvíľu. „V praxi to znamená, že ubytovacie kapacity dopredávame posledné dva – tri dni pred nástupom na pobyt. Výnimkou sú ubytovacie kapacity vo vodných parkoch, ktoré sa vo väčšom rozsahu rezervovali o niečo skôr a júl sa nám podarilo obsadiť veľmi dobre,“ vysvetlil prevádzkový riaditeľ TMR Slovensko Branislav Kačkovič. 

Vrchol letnej turistickej sezóny prináša obvykle so sebou aj začiatok predpredaja zimných pobytov, vrátane Silvestra, vo vodných parkoch a horských strediskách. Hlavnou udalosťou tohtoročnej zimy na Slovensku bude Svetový pohár v alpskom lyžovaní v Jasnej. „Intenzívne už na ňom pracujeme a očakávame veľkú 

návštevnosť. V zimnej sezóne budeme zároveň pokračovať vo filozofii poskytovať v cene pobytu nielen skipasy, ale aj vstupy do vodných parkov. Tento štandard komplexných zážitkov chceme dopriať každému, kto sa rozhodne pre dovolenku u nás,“ uzavrel predseda predstavenstva TMR Igor Rattaj.  

Pripravil: Marian Galajda, Foto: Marek Hajkovský

Exit mobile version