Ryba Žilina a jej najnovší prírastok v rodine výrobkov, Zlatá Treska, pozýva všetkých milovníkov našej národnej špeciality na letnú rybačku cez interaktívnu webovú aplikáciu. Vstupenkou na ňu sú unikátne kódy na viečkach kelímkov so šalátom, ktoré umožňujú hravou formou zasúťažiť si o niektorú z viac ako 1000 cien.
Ako sa zrodila naša legenda?
Šalát treska v majonéze je slovenským fenoménom: vyrába a jedáva sa iba a len na Slovensku. Vznikla ako núdzové riešenie, keďže v 50. rokoch sa u nás príliš ryby nekonzumovali. Zmiešanie dovezenej ryby so zeleninou a majonézou do formy šalátu sa zdalo vhodným riešením na zaradenia rýb do jedálnička slovenského konzumenta. Za výsledným receptom stojí kuchár a cukrár Jozef Boško (1918 – 2002) pôvodom z Nového Mesta nad Váhom, ktorý v tom čase pracoval v bratislavskom hoteli Carlton. Pomer jednotlivých surovín v šaláte odhadol dokonale, presne podľa chuťových pohárikov Slovákov a čoskoro sa – 2 rožky s treskou – alebo oficiálne treska v remuláde, stali symbolom rýchleho jedenia vonku, mimo domova. Chutný šalát si získal všetkých raňajkujúcich a desiatujúcich robotníkov a študentov na internátoch.
Táto pochúťka so slovenským rodným listom si aj dnes užíva našu veľkú priazeň a to vďaka kvalitnej produkcii výrobného závodu Ryba Žilina spol. s r. o., ktorá je členom skupiny PRETO. Patrí medzi popredné slovenské spoločnosti pôsobiace v oblasti predaja potravín a je tiež najväčším výrobcom rybích a lahôdkových šalátov na Slovensku. Zároveň je aj významným distribútorom mrazeného a chladeného tovaru, rýb, mrazenej zeleniny, polotovarov či mäsových výrobkov.
Letná hra so zlatou treskou
S legendárnym šalátom sa môžeme hrať a vyhrávať celé leto. „Tak ako prechádza modernizáciou naša výroba, tak rastie i naše produktové portfólio, posúvame sa stále aj v marketingových aktivitách, ktorými chceme prinášať zákazníkom v spojení s výrobkami tej najvyššej kvality a najlepšej chuti vždy aj niečo extra,“ hovorí Michal Britvík, generálny riaditeľ Ryba Žilina a dodáva: „Veríme, že takýmto zážitkom sa stane aj naša aktuálna letná hra. Postavili sme ju na novej, bezkonkurenčnej Zlatej Treske a vytvorili nový mechanizmus, ktorý spája offline a online svet. V ňom platí, že s každou jednou vychutnanou treskou si môžu zákazníci chytiť jednu rybku a okúsiť, či im prinesie šťastie.“ Cieľom súťaže je naďalej upevňovať pozicioning a trhový potenciál unikátnej tresky úplne bez konzervantov a s 50-percentným podielom filiet z aljašskej tresky, ktorá sa pri uvedení na jar tohto roka stretla s mimoriadne pozitívnymi ohlasmi od spotrebiteľov. Ryba Žilina, najväčší výrobca tresky súťažou nabáda zákazníkov, aby si užili podľa aktuálnych možností prázdniny predovšetkým na Slovensku a pomyselne trochu „vystrčili rožky“. Súťaž trvá 10 týždňov – do 31. augusta.
Výhry ukrýva aplikácia
Mechanika súťaže prebieha v dvoch rovinách. Tou prvou sú unikátne kódy na viečku 140-gramovej Zlatej Tresky, ktoré dostalo aj nový, súťažný vizuál. Druhou rovinou je jednoduchá webová aplikácia na stránke www.zlatatreska.sk, do ktorej sa zákazník cez kód zakúpenej tresky registruje. Tým sa mu otvára online hra, ktorú tvorí vizuál prostredia s linkovou grafikou a jednoduchá aktivita. Za každý jeden zadaný kód dostáva súťažiaci jeden pokus – jeden klik na niektorú z pohybujúcich sa rybiek. Po chytení rybky mu aplikácia oznámi buď okamžitú výhru alebo výzvu skúšať šťastie ďalej. Okamžitých výhier rozdá žilinská zlatá rybka každý deň 16, pričom každý kód postupuje do žrebovania o týždennú výhru a následne o hlavnú výhru. Hrá sa o viac ako 1000 cien väčšinou od slovenských dodávateľov. Ako okamžitá odmena výhercovi poputuje jeden z 500 pripravených párov originálnych ponožiek Treska Zlatá alebo ďalších takmer 500 treska tričiek a ruksakov s motívom „Vystrč rožky“. Z kódov registrovaných za jednotlivé týždne bude vyžrebovaných postupne desať šťastlivcov, ktorí si budú môcť užiť noc vo dvojici v korunách stromov na Donovaloch. Výberom hlavnej výhry sa spoločnosť Ryba Žilina rozhodla podporiť mladý domáci talent s jedinečnou myšlienkou, ktorý vyrába unikátne drevené bicykle BIKEMI. Na absolútneho víťaza letnej súťaže čakajú dva modely tejto popradskej značky – jeden pánsky a jeden dámsky. Majiteľ oboch bicyklov vzíde spomedzi všetkých zadaných kódov. Kvôli overeniu identity výhercu je potrebné sa vždy preukázať aj fotografiou viečka s kódom.