Starbucks si v rámci oslávu Medzinárodný deň kávy pripomína dôležitosť udržateľnej budúcnosti

0
958

Nielen výnimočné kávové zážitky, ale aj zodpovednosť za životné prostredie, to sú hlavné hodnoty kaviarní Starbucks. Ako najväčší reťazec kaviarní na svete sa neustále snaží o hľadanie nových ciest k udržateľnej budúcnosti a ochrane planéty. V rámci osláv Medzinárodného dňa kávy si tento rok Starbucks pripomína práve dôležitosť tejto témy.

Starbucks tento rok oslavuje 50. výročie svojho založenia a environmentálnu zodpovednosť sa zameriava od úplného začiatku v roku 1971, kedy bola otvorená prvá kaviareň Starbucks, a jej snahu neobmedzila ani pandémia koronavírusu trvajúca už vyše roka. Starbucks, ako popredný pražiar a predajca špeciálnej kávy na svete, sa zaväzuje k etickému získavaniu zdrojov, čo znamená, že garantuje nielen vysoké štandardy kvality produktov, ale tiež bezpečné, spravodlivé a humánne pracovné podmienky pre svojich pestovateľov kávy, a tiež najvyššie environmentálne štandardy v rámci spracovania odpadu, šetrenia vodou a energiou, ako aj zachovanie biodiverzity. S cieľom povzbudiť svojich zákazníkov, aby robili rozhodnutia pozitívne pre planétu, ponúka Starbucks zľavu 0,30 € pre každého, kto príde do kaviarne s vlastným hrnčekom alebo pohárom. Pri príležitosti Medzinárodného dňa kávy, 1. októbra, budú môcť hostia, ktorí si prinesú svoj znovu použiteľný pohár, zadarmo ochutnať ikonickú, eticky získanú prekvapkávanú kávu Pike Place veľkosti Tall, ktorú predstavila spoločnosť Starbucks na počesť svojej prvej kaviarne otvorenej v Seattli v roku 1971. Zmes Pike Place Roast zdôrazňuje všestrannosť praženia Starbucks, jeho jemne kyslastú arómu harmonicky dopĺňa chuť kakaa a pražených orieškov. Ako každá káva v ponuke Starbucks pozostáva iba z najkvalitnejších 100% zŕn Arabiky. Príďte si užiť kávový sviatok a oslávte cestu k udržateľnosti so Starbucks!

Udržateľnosť je súčasťou DNA značky Starbucks 

Udržateľnost je pre sieť kaviarní Starbucks významnou témou už od roku 1971, Pri príležitosti 50. výročia existencie, ktoré Starbucks oslavuje tento rok, oznámila značka svoje ďalšie aktivity pre zlepšenie životného prostredia.  

„Veríme, že sa počíta každá slamka, každý gram odpadu, ktorý sa nám podarí ušetriť,” hovorí Grzegorz Kazmierczak, regionálny riaditeľ Starbucks pre Českú republiku a Slovensko. „Inovácie zavádzame postupne a hoci sú na prvý pohľad nenápadné, v konečnom dôsledku je však ich dopad obrovský. Našim zákazníkom na životnom prostredí veľmi záleží, preto im v Starbucks chceme dať okrem skvelej kávy aj dobrý pocit, že sa k prostrediu správajú ohľaduplne.” 

Aj tento rok bude v Starbucks plný noviniek vedúcich k trvalej udržateľnosti. S niektorými sa v kaviarňach môžete stretnúť už teraz, ďalšie budú postupne prichádzať.

Ekologické materiály nahradzujú plast

Znižovanie množstva odpadu je jedným z hlavných záujmov spoločnosti Starbucks. Už v minulom roku boli plastové slamky kompletne nahradené papierovým variantom. Papierové slamky sú navyše neustále vylepšované, aby zákazníkom priniesli ako dokonalé podanie chuti nápoja, tak aj užívateľský komfort. Nové papierové slamky sú plne recyklovateľné a zároveň rozložiteľné, nezaťažujú teda prostredie ani hromadením odpadu, ani vznikom nebezpečných mikroplastov. Vďaka papierovým slamkám sa v Českej republike a na Slovensku ročne ušetrí odpad v podobe viac ako 1,5 milióna plastových slamiek. 

Pri vybraných studených nápojoch Starbucks zavádza nové viečka, s ktorými potreba slamiek zanikne úplne. To sú ďalšie milióny plastových slamiek, ktoré vôbec nevzniknú, vo svetovom meradle dokonca miliardy. 

Zákazníci, ktorí preferujú plastové slamky, ale zároveň sa chcú správať ekologicky, majú k dispozícii „reusable“ slamky, ktoré môžu používať opakovane.   

Obľuba Reusable Cupu rastie

Na Slovensku majú zákazníci možnosť nechať si pripraviť nápoj do vlastnej nádoby už od otvorenia prvej kaviarne roku 2016 a okrem životného prostredia tak ušetria aj 0,30 €

Znovu použiteľný pohár bol v roku 2020 najpredávanejšou položkou z celej ponuky merchandisingu a jeho popularita naďalej stúpa. Počas pandémie bola tiež zavedená bezkontaktná metóda využívania vlastných pohárov v kaviarňach Starbucks, pričom v opatreniach pokračujeme aj dnes, aby sme zákazníkom sprostredkovali bezpečný a pohodlný zážitok počas ich návštevy v našich kaviarňach.


Prvý tumbler vyrobený z pohárov

Nový tumbler s názvom Circular Cup predstavuje ďalšiu možnosť, ako zužitkovať vyprodukovaný odpad. Starbucks Circular Cup je znovu použiteľný pohár, ktorý je vyrobený zo šiestich jednorazových pohárov. Ponúka udržateľné riešenie pred odpadové materiály tak, že dáva recyklovaným kávovým pohárom nový život. Tumbler, ktorý pre Starbucks vyrába britská spoločnosť Circular&Co., má charakteristický dizajn pohára Starbucks a do kaviarní na Slovensku dorazí na jeseň tohto roka. Aj do neho si zákazníci budú môcť nechať pripraviť vybraný nápoj. 

Rozširuje sa ponuka rastlinných alternatív

Potraviny rastlinného pôvodu sú z hľadiska uhlíkovej stopy a dopadu na životné prostredie jednoznačne priaznivejšie ako potraviny pôvodu živočíšneho. Celosvetový trend sa odráža aj v predajoch kaviarní Starbucks a dopyt po rastlinnej strave neustále stúpa.

Starbucks vychádza dopytu v ústrety a snaží sa mať v ponuke rastlinnú alternatívu daného pokrmu aj nápoja. Okrem klasického a bezlaktózového mlieka si tak zákazníci môžu nechať všetky nápoje pripraviť so štyrmi druhmi alternatívnych rastlinných nápojov a tiež s vegánskou šľahačkou. Na jeseň bola v slovenských kaviarňach Starbucks uvedená aj nová ponuka vegánskeho jedla s využitím produktov obľúbenej lokálnej značky Lunter.

foto: Starbucks

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu