Spoločnosť Coca-Cola sa rozhodla svojimi produktami podporiť hotely, kaviarne a reštaurácie pri obnovovaní ich podnikateľských aktivít v časoch pandémie Covid-19. Segment HORECA, ktorý tvorí 40 percent obratu nápojového výrobcu, patrí k vôbec najciteľnejšie zasiahnutým podnikateľským segmentom.
„Posledné mesiace boli ťažké pre ľudí i pre podnikanie. Kým sme ako Coca-Cola boli schopní udržať prevádzku, vrátane opatrení na zaistenie bezpečnosti zamestnancov, je zrejmé, že niektorí z našich kľúčových zákazníkov neboli v tak šťastnom postavení. Preto chceme pomôcť našim maloobchodným partnerom, ktorí po vynútenej pauze znovu otvorili – a to najmä hotelom, kaviarňam a reštauráciám,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti The Coca-Cola Company pre Slovensko Pawel Ozierski.
Počas karantény v marci a apríli bolo zatvorených 62% prevádzok v segmente HORECA a prakticky všetky hotely, kaviarne a reštaurácie. Legislatívne opatrenia spôsobili celému segmentu na Slovensku prepad príjmov až o jednu štvrtinu v období marca až júna. Dnes je síce 94 percent podnikov opäť v prevádzke, ale reštauratéri v priemere dosahujú len polovičný obrat a stále sa stretávajú s neistotou i nedostatkom zahraničných turistov. Aj preto spustila Coca-Cola kampaň Open Like Never Before/Otvorené ako nikdy predtým, ktorá vyzýva zákazníkov, že hoci už všetko nebude ako predtým, môžu svojou návštevou pomôcť reštauratérom a pokúsiť sa urobiť svet skromnejším i lepším.
Spoločnosť počas prvého týždňa v auguste prišla s akčnou ponukou „Táto Coca-Cola je na nás“, keď zákazníci vo vybraných reštauráciách mohli získať nápoj Coca-Cola zdarma. Bezplatne dodala nápoje do 5 000 prevádzok, sety nábytku do 1 200 barov i reštaurácií (ČR 800 a SR 400) a vybavila podniky takmer 2 000 sadami ďalších doplnkov. Pritom sa okrem iného spojila s brnianskymi architektmi z projektu Gastro žije! a vybrané reštaurácie (v Bratislave reštauráciu Dunajský pivovar, v Prahe reštauráciu Parčík na Proseku) vybavila dizajnovým originálnym Stoolky nábytkom, ktorý bol navrhnutý z ekologických materiálov práve v čase pandémie.
„Potešilo nás, že si Coca-Cola všimla našu iniciatívu Gastro žije!, ktorej cieľom bolo čo najrýchlejšie otvorenie gastro prevádzok a zmiernenie dopadov koronakrízy na ich prevádzkovateľov. Realizácia spoločného projektu a vybavenie niekoľkých reštaurácií funkčným nábytkom Stoolky v rámci kampane Open Like Never Before je pre nás veľkou cťou a sme radi, že sme mohli aspoň takto prispieť k oživeniu HORECA segmentu,“ komentuje Václav Kocián, spoluautor konceptov Gastro žije! a Stoolky.
Dôležitou súčasťou pomoci sú tiež investície do on-line i off-line reklamy pre jednotlivé prevádzkarne grátis a na mieru pomocou aplikácie Ad Generator, plagátov a billboardov. „Vybavenie pomôže barom a reštauráciám v momente, keď na to samy nemajú dostatok prostriedkov a prichádza v čase, keď zákazníci dbajú o svoje zdravie a uprednostňujú posedenie vonku. Investície do reklamy prinesú zviditeľnenie reštaurácií v mieste ich pôsobenia smerom k zákazníkom,“ dodáva Mária Kolarovská, obchodná riaditeľka pre Slovensko, Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
V rámci iniciatívy Open Like Never Before/Otvorené ako nikdy predtým investovala Coca-Cola celkom 2,4 milióna EUR v Česku a na Slovensku. Ďalšieho pol milióna EUR zamierilo do podpory reklamy v kinách a televízii. Samotná spoločnosť však tiež čelila niekoľkým problémom a výzvam. Z dôvodu pandémie musela byť v apríli dočasne pozastavená všetka plánovaná marketingová činnosť a zdroje boli presmerované tým najpotrebnejším v prvej línii, vrátane Slovenského a Českého červeného kríža. V súčasnosti už Coca-Cola podporuje svojich najviac postihnutých maloobchodných partnerov.
Foto: Coca-Cola HBC Česko a Slovensko