Čo nového v Novej bani?
Čistinka, svet nevídaný.
Každý si rád zacvičí,
na Čistinke v Holíči.
Príďte ku nám hrať sa,
pozýva vás Čadca.
Na Čistinke v Nových Zámkoch,
hrajú basket Peťo s Jankou.
Na Čistinke v Krtíši,
rodina hlad utíši.
Čo vás napadne, keď sa povie čistinka? Azda trávnaté miesto v hore. Alebo miesto z fantázie, o ktorom sa skladajú piesne, píšu básne či rozprávky. Čistinka s veľkým Č však nie je výmysel, ani ďaleká lesná lúka. Čistinka – to je najnovší projekt spoločnosti Lidl, ktorý prinesie do slovenských miest niečo nevídané: Lidl Čistinku – mestský park jedna báseň. Ambasádorom projektu je známy slovenský spisovateľ Daniel Hevier. O tom, kde vzniknú, rozhodujú všetci zákazníci hlasovaním.
Básne či rozprávky pre deti a texty slávnych slovenských piesní Daniela Heviera prepájajú generácie, rovnako ako Čistinky
„Zaujala ma aktivita spoločnosti Lidl, ktorá ponúka slovenskej verejnosti Čistinky – miesta, kde sa stretávajú ľudia, kde sa športuje, relaxuje, rozvíjajú sa vzťahy. Preto som rád prijal svoju účasť v tomto projekte a napísal niekoľko veršov do televíznych spotov. A keď pribudnú ďalšie mestá alebo obce, rád napíšem ďalšie básničky. Už teraz si robím na to „čistinku“ na mojom spisovateľskom stole,“ povedal spisovateľ a ambasádor projektu Daniel Hevier.
Lidl Čistinka – to je mestský park tvorený zo štyroch prepojených modulov. Tri z nich majú rozmer 12 x 12 m, štvrtým je multifunkčné športovisko s výmerou 15 x 15 m. Basketbal? Futbal? Volejbal? Stolný tenis? Žiaden problém, na Čistinke iste padnú mnohé športové rekordy. V ďalších troch častiach sa na ihrisku zabavia najmenší, pod prístreškom si jedlá pripravené na griloch vychutnajú mnohí fajnšmekri, workoutovú zónu využijú mladí i starší. Na Čistinkách sa bude nachádzať aj množstvo lavičiek a zelene. Jednoducho, mestský park jedna báseň!
„Chceme robiť zo Slovenska lepšie miesto pre život a byť dobrým susedom všade tam, kde sa nachádzajú naše predajne. Záleží nám na tom, aby komunity držali spolu a aby ľudia mali kde aktívne a zmysluplne tráviť voľný čas. S týmto cieľom sme na Slovensku postavili päťdesiat detských ihrísk Žihadielok. A presne s týmto istým cieľom teraz spúšťame hlasovanie o Čistinky, miesta, kde si každý nájde to svoje,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ Lidl Slovenská republika.
O tom, ktoré mestá (v prípade Bratislavy a Košíc aj mestské časti) sa zazelenajú Čistinkami rozhodnú v hlasovaní zákazníci Lidla. Za každých 20 € hodnoty nákupu od 15. augusta do 25. septembra získajú hlasovaciu kartičku s kódom, ktorý môžu zadať na webe www.lidl.sk/cistinka a podporiť tak svoje mesto. Mestá sú rozdelené podľa počtu obyvateľov do piatich kategórií a z každej vzíde jeden víťaz. Čistinky privítajú svojich prvých návštevníkov v lete 2023.
Rozloha Čistinky je viac ako dvojnásobná v porovnaní so Žihadielkom. V prvom ročníku získa Čistinky päť miest, pričom každá Čistinka môže byť iná, jedinečná – moduly je totiž možné variabilne usporiadať s ohľadom na pozemok a lokalitu. Lidl oslovil všetky slovenské mestá, mestské časti a obce, v ktorých má predajňu s ponukou na zapojenie sa do súťaže. Záujem prejavilo 92 lokalít. Je medzi nimi aj tá vaša? Kliknite na web www.lidl.sk/cistinka a zistite správnu odpoveď.
A pamätajte, že na Čistinke (možno aj) v Rači, (nielen) Danielom sa páči!
Foto: www.lidl.sk