značka Jar je na trhu už od roku 1960
Značka Jar slávi tento rok 60. výročie. Po prvý krát si mohli slovenské gazdinky Jar zakúpiť už v roku 1960. Išlo vtedy o prelomový vynález, ktorý výrazne zjednodušil domáce práce. Dovtedy sa na umývanie riadov používala sóda, piesok, ocot alebo citrón.
„Na príprave Jari pracovali v Rakone od roku 1955, pričom vývoj toho najlepšieho zloženia trval 2 roky. Otestovali sme mnoho verzií, až sme konečne našli tú ideálnu! Zrazu stačila len jedna lyžica čistiaceho prostriedku na 5 litrov horúcej vody, a pokiaľ bola zreteľná pena, čistiaci účinok fungoval,“ popisuje začiatky nového čistiaceho prostriedku Petr Nejman, ktorý pracoval v Rakone od roku 1959.
Počas svojej existencie prešla Jar mnohými inováciami a zmenami v zložení, aby splnila požiadavky zákazníkov na účinnosť i vôňu. Vďaka novým technológiám a oveľa pokročilejšiemu systému povrchovo aktívnych látok P&G dnes vyrába čistiaci prostriedok, ktorý vydrží 5x dlhšie než pôvodný produkt. Súčasná Jar odstraňuje mastnotu neporovnateľne rýchlejšie oproti pôvodnej. Pre spotrebiteľov je to veľmi dôležité, pretože im to šetrí drahocenný čas.
Tvar fľašky bol tiež pravidelne vylepšovaný s dôrazom na funkčnosť a najmodernejší dizajn. Najprv sa Jar predávala v skle, od roku 1965 vo fľaškách z PVC fólie a od roku 1974 v plastových fľaškách HDPE. Vývoj dospel až k dnešným 100 % recyklovateľným obalom a fľaškám Jar Ocean Plastics, ktoré sú čiastočne vyrábané z plastového plážového odpadu.
„Jar patrí medzi dôveryhodné značky už 3 generácie. Perfektne zapadá do misie spoločnosti Procter & Gamble – uľahčuje ľuďom život a prináša im pozitívnu zmenu. Sme hrdí, že táto značka, ktorá sa stala synonymom pre čistiace prostriedky, patrí do nášho portfólia. Za svoj život Jar stihla urobiť radosť mnohým ľuďom a veríme, že bude stále taká obľúbená ako doposiaľ,“ oceňuje význam Jari Zdeněk Řiháček, Country Manager Procter & Gamble.
Tohtoročnej oslavy Jari sa zúčastnila aj spisovateľka Halina Pawlowská: „Jar ma sprevádza celým mojim životom. Sme vlastne skoro rovnako staré a pamätám si, že keď som maminke pomáhala s domácimi prácami, Jar bola vždy pri tom. Rovnako, keď som si potom zariadila vlastnú domácnosť a mala som malé deti, vždy som siahla po Jari ako užitočnom pomocníkovi. Aj dnes, keď trávim čas spoločne s rodinami mojich detí, stále má Jar v našej kuchyni svoje nezastupiteľné miesto. Chcela by som jej preto popriať, aby i naďalej spĺňala požiadavky českých a slovenských spotrebiteľov a uľahčovala im domáce práce.“
Aby mohli všetci spotrebitelia osláviť 60. výročie spoločne s Jarou, uviedla spoločnosť Procter & Gamble na trh limitovanú edíciu retro fľašiek, ktorú nájdete v predajniach.
Ohľadom noviniek a informácii o spoločnosti P&G a ich značkách navštívte stránku http://www.pg.com.