Ako jedno z desiatich najlepších outletových centier v Európe (*podľa rebčríčku Ecostra) sa Designer Outlet Parndorf zameriava na nakupovanie ako celkový zážitok pre celú rodinu. Výhodou Designer Outlet Parndorf je tiež silná zostava medzinárodných značiek v oblasti módy, športu a životného štýlu, ktoré na Slovensku nenájdeme. Kľúčovou je tiež ľahká dostupnosť autom alebo kyvadlovou dopravou priamo z centra Bratislavy.

Designer Outlet Parndorf je jedným z najnavštevovanejších miest v Rakúsku, s počtom viac ako 7,2 milióna návštevníkov v roku 2024, čo znamená medziročný nárast o 6,1 %. S nárastom tržieb o 6,9 % (2024) v porovnaní s predchádzajúcim rokom prekonal opäť Designer Outlet Parndorf svoj rekordný rok 2023. Rok 2024 sa tak stal najúspešnejším rokom od jeho otvorenia v roku 1998, pričom rakúsky sektor maloobchodného predaja dosiahol v roku 2024 nárast tržieb len o 2,1 %.

V raste pokračuje Designer Outlet Parndorf aj s príchodom roku 2025. V porovnaní s predchádzajúcim rokom sa predaj v prvých mesiacoch zvýšil o 4,8 % – do dnešného dňa centrum navštívilo viac ako 2 milióny návštevníkov (+ 2,2 %). Zvýšila sa aj hodnota priemerného nákupu na jedného návštevníka – o potešujúcich 2,5 %. Mimoriadne úspešným bolo veľkonočné obdobie, ktoré zaznamenalo rekordný nárast počtu návštevníkov o 16 % a nárast tržieb o 12 % v porovnaní s predchádzajúcim rokom.

„Zákazníci zo Slovenska, Rakúska a celej Európy k nám radi chodia, pretože pri nákupe svojich obľúbených značiek, môžu ušetriť až 70 % – a to po celý rok! Naše centrum ponúka nielen atraktívne ceny, ale aj bohatý sprievodný program, množstvo podujatí a jedinečné zážitky pre všetky vekové kategórie. Vďaka tomu je každá návšteva nášho centra skutočným zážitkom. Čo nás však robí skutočne výnimočnými, sú naše nadčasové predajne a pestrá zmes značiek – od medzinárodných dizajnérskych až po známe lifestylové,“ hovorí Mario Schwann, Generálny riaditeľ Designer Outlet Parndorf. „Aby boli naši návštevníci vždy ohromení, neustále investujeme do ďalšieho rozvoja našich predajní, infraštruktúry a služieb. V roku 2025 plánujeme investovať do centra celkovo 6,3 milióna eur – čím sa chce Designer Outlet Parndorf posilniť svoju pozíciu ako jednej z popredných nákupných lokalít v Európe.“

Nielen Designer Outlet Parndorf, ale aj celá skupina McArthurGlen sa môže pochváliť doteraz najúspešnejším rokom: celkový počet návštevníkov v roku 2024 stúpol na 100 miliónov. Tento rast vychádza z dôslednej stratégie spoločnosti, cieleného rozvoja na nových trhoch a neustálej optimalizácie existujúcej ponuky značiek a služieb. 

Turistický boom v Rakúsku – Designer Outlet Parndorf ako cieľová destinácia 

Turistickému ruchu sa v Rakúsku v roku 2024 mimoriadne darilo. Počet prenocovaní v krajine sa medziročne zvýšil o 2,1 %. Silný rast zaznamenal aj počet návštevníkov zo susedných krajín ako sú Slovensko a Maďarsko, kde počet vzrástol o 8 %. Designer Outlet Parndorf si získava čoraz väčšiu klientelu tiež z Českej republiky, Rumunska a Srbska, ako aj z južnej Európy – najmä z Talianska a Španielska. Designer Outlet Parndorf je čoraz obľúbenejší aj u nemeckých a britských dovolenkárov, ale aj u návštevníkov z USA, Číny, Blízkeho východu a Indie. Pozitívny vývoj plynule pokračoval aj v roku 2025: už v prvých dvoch mesiacoch dosiahlo centrum úroveň spred-pandémie v roku 2019.

S autom ale aj pravidelnou kyvadlovou dopravou, z centra Bratislavy

V snahe uspokojiť rastúci dopyt zákazníkov zo Slovenska zriadil Designer Outlet Parndorf ešte minulý rok v spolupráci so spoločnosťou Blaguss pravidelnú kyvadlovú doprava, ktorá spája Designer Outlet Parndorf priamo s centrom Bratislavy. Po úspešnej skúšobnej prevádzke počas vianočného obdobia sa toto spojenie stalo pravidelnou linkou. Návštevníci zo Slovenska môžu využívať spiatočnú linku každú sobotu, s odchodom z Bratislavy o 9:00 a 11:00 hod. 

Silná prevaha značiek, v ktorých si vyberú všetky generácie

V Designer Outlet Parndorf nájdete počas celého roka kúsky v so zľavou až do 70 % – vo viac ako 160 predajniach. V uplynulom roku rástol počet predajní a služieb v segmentoch krása a kozmetika (+11 %), šport a outdoor (+14 %), detská móda (+15 %) a obuv (+9 %).

Nezabúda sa ani na generáciu Z, teda dnešných tínedžerov a dvadsiatnikov, ktorí si v centre nájdu značky ako Carhartt wip, Converse, New Balance, Birkenstock, Nike a Vans. Staršia generácia si vyberie z ponuky značiek BOSS, Tommy Hilfiger a JOOP!. V outlete nedávno pribudli aj ďalšie etablované prémiové značky – na jar napríklad otvorili svoju predajňu značky Dr. Martens a Ferragamo.

Od roku 2020 bolo zmodernizovaných viac ako 20 000 m² predajnej plochy, v roku 2024 pribudlo 4 000 m² a ďalších 4 500 m² je plánovaných na rok 2025. Medzi nové prírastky sa v posledných rokoch zaradili predajne značiek McQueen, WRSTBHVR, Spyder, Läderach a Tumi. Zároveň sa rozšírili obľúbené predajne ako Swarovski, Furla, Rituals, Wellensteyn a Crocs, vrátane rozšírenej prevádzky Lindt s rozlohou viac ako 400 m².

„Evidujeme zmeny v nákupnom správaní našich zákazníkov, ktorí sú čoraz mladší a s väčším rozhľadom,“ vysvetľuje generálny riaditeľ Mario Schwann. „Nová generácia hľadá trendové značky, ktoré sú zrkadlom ich individuálneho životného štýlu. Preto sa čoraz viac zameriavame na dynamické športové a streetwearové značky, ako sú WRSTBHVR a Stone Island – samozrejme v súlade so zreteľom na našu hlavnú stratégiu: Špičkové značky pre všetky vekové skupiny a jedinečný zážitok z nakupovania.“

Udržateľnosť ako hlavný strategický bod

Designer Outlet Parndorf sa v uplynulých rokoch zaviazal aj k udržateľnosti vo svojich službách a infraštruktúre. Už dnes pochádza 100% elektrickej energie centra z obnoviteľných zdrojov. Spotreba energie sa výrazne znížila vďaka LED osvetleniu v celom centre a úplnému upusteniu od plynu vo verejných priestoroch v prospech moderných tepelných čerpadiel.

V roku 2024 bol nainštalovaný veľký fotovoltický systém: najmodernejšie solárne panely na streche s rozlohou 1 650 m² vyrábajú časť potrebnej elektrickej energie priamo na mieste. Už teraz sa plánuje rozšírenie tohto systému s cieľom ďalej zvýšiť energetickú sebestačnosť. K dispozícii je tiež 100 nových nabíjacích staníc pre elektromobily, ktoré umožňujú udržateľnú mobilitu návštevníkom z celej Európy.