Romantický Paríž už nie je pre nás na sv. Valentína destináciou číslo jeden…

0
479
Romantický Paríž

Radi cestujeme nielen na dovolenky, ale už aj na kratšie víkendové výlety, napríklad i na sviatok zamilovaných. Takmer rovnaký počet Slovákov kupuje letenky na Valentína sólo ako v pároch. Mestom lásky však podľa zabookovaných letov prostredníctvom Kiwi.com už nie je Paríž, ale Londýn, v ktorom je kolíska súčasnej podoby sviatku lásky.

Sviatok zamilovaných tento rok pripadol na stred týždňa, Kiwi.com sa preto pozrelo na to, čo Slováci vyhľadávali a bookovali v termíne od 9. do 17. februára 2024. Na cestovanie si vyberáme najradšej predĺžené víkendy, čo sa potvrdilo aj tento raz. Až 61 % z tých, ktorí si rezervovali spiatočné cesty okolo Valentína, odletí na 1 – 3 dni práve v piatky 9. a 16. februára. Pozoruhodným je zvýšený počet sólo cestovateľov oproti týždňu pred valentínskym obdobím. Je ich až 41 %. Párov či dvojíc, ktoré sa v tomto období vydávajú na cesty, je 39 % a zvyšok cestujúcich tvoria skupiny (11 %) a rodiny (7 %).

Medzi Top 5 valentínskych miest, podľa toho, ako si ich tento rok bookovali Slováci cez Kiwi.com, patria Londýn, Barcelona, Rím a Malaga, Istanbul a Bangkok, v prvej dvadsiatke ešte sa ocitli aj Abu Dhabi, Dubaj a filipínska Manila. lásky, Paríž, napriek  tradičnému titulu mesta lásky, už nie je najobľúbenejším valentínskym mestom Slovákov. Tento rok sa ocitol tesne za prvou päticou miest, ale vlani sa nedostal ani do prvej desiatky.

Aj počas Valentína zostávajú Slováci verní svojej naj destinácii, ktorou je Londýn. Okrem európskych krajín figurujú v ich hľadáčiku aj exotické destinácie,” priblížila Eliška Řezníček Dočkalová, viceprezidentka pre zákaznícku skúsenosť Kiwi.com.

Výlety počas sviatku zamilovaných najčastejšie začínajú vo Viedni. Zdá sa, že viedenské letisko je pre Slovákov atraktívne nielen pre dovolenkové lety do exotiky, ale aj na kratšie cesty do blízkych miest. Zážitky spojené s cestovaním môžu byť vhodnou alternatívou oslavy Valentína pre niekoho, komu by sa tradičná valentínska večera vo dvojici mohla zdať už príliš obyčajná.

„Valentín je na Slovensku už udomácneným sviatkom, no spôsoby jeho slávenia sa stále menia a  inovujú. Jednou z charakteristík Valentína na Slovensku je už od začiatku jeho šírenia v 90. rokoch 20. storočia  jeho úzke prepojenie s komerčnou sférou, ktorá výrazne formuje aj to, ako ho slávime. Preto  aj časť obyvateľov Slovenska Valentína odmieta ako komerčný sviatok. Vzťah k tomuto sviatku sa zároveň počas nášho života mení: inak ho slávi tínedžer prežívajúci svoju prvú lásku, inak čerství manželia, inak rodičia dospelých detí. Preto možno predpokladať, že cestovanie na Valentína osloví najmä tých, ktorí sú práve zamilovaní alebo sa chystajú zosobášiť či sú krátko po svadbe,“ vysvetľuje na záver etnológ a autor publikácie Valentín na Slovensku Juraj Zajonc z Ústavu etnológie a sociálnej antropológie Slovenskej akadémie vied.

Kiwi.com je spoločnosť v oblasti cestovných technológií so sídlom v Českej republike a zamestnancami taktiež na Slovensku – v Bratislave a v Košiciach. Jej jedinečný algoritmus umožňuje používateľom nájsť lepšie trasy a ceny, ktoré iné vyhľadávače nevidia. Každý deň vykoná niekoľko miliárd cenových porovnaní, čím pokryje takmer 95 % svetových cestovných ponúk. Denne sa na Kiwi.com vyhľadá viac ako 100 miliónov leteniek a v priemere sa predá viac ako 70 000 miest.

Pripravila: Gabriela Račková
Foto: Kiwi.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu