Birell predstavuje dve nové nealkoholické pivá, ktoré prekvapia svojou bohatou chuťou

0
945

Obľúbená značka nealkoholických pív Birell predstavuje dve novinky.  Prvá z nich sa inšpirovala tradičnými českými ležiakmi a druhá pivným štýlom IPA. Čerstvé novinky Birell Za Studena Chmelený aj Birell Štýlu IPA sú chuťovo plné nealkoholické pivá, na ktorých receptúre sa podieľali sládkovia z nošovického i plzeňského pivovaru. 

To, že sa pohľad na nealkoholické pivo postupne mení, potvrdzuje aj fakt, že podľa interných údajov Plzeňského Prazdroja mierne narastá počet konzumentov, ktorí si radi dajú nealkoholické pivo, aj keď im nič nebráni dať si pivo alkoholické. V roku 2020 bolo nealkoholické pivo jasnou voľbou pre 79 % konzumentov. Tento trend potvrdzujú aj dáta zo zahraničia. „Svet okolo nás sa mení a dynamicky sa mení aj životný štýl. Stále viac ľudí vyznáva aktívny prístup k životu. S tým súvisí aj postupný nárast spotreby nealkoholických nápojov, vrátane nealkoholického piva. Napríklad v Španielsku predstavujú tržby za nealkoholické pivo už 18 % celkových tržieb za pivo. Odborníci predpokladajú v nasledujúcich piatich rokoch nárast celkovej svetovej spotreby nealkoholického piva o viac ako 7 %,“ hovorí Lenka Trvalcová, manažérka značky Birell. 

Kvalitatívne prieskumy zasa ukazujú, že slovenským pivárom chýba väčšia chuťová rozmanitosť nealkoholických pív. Uvítali by predovšetkým chuťovo plné nealkoholické pivá, pri ktorých by si mohli posedieť podobne ako pri dobrom ležiaku. Tieto trendy a očakávania súčasných spotrebiteľov podnietili značku Birell k produkcii ďalších variantov nealkoholického piva s originálnou plnou chuťou, ktorá uspokojí aj tých najnáročnejších pivárov.

Pri tvorbe nových receptúr nealkoholických pív Birell Za Studena Chmelený a Birell Štýlu IPA sa spojili sládkovia Prazdroja z Plzne s tými nošovickými. „Skôr ako sme sa zhodli na výsledných receptúrach noviniek, vyskúšali sme rôzne pomery sladov, použitých chmeľov aj technologické postupy, ktoré sú súčasťou detailnej tajnej receptúry. Sledovali sme jediný cieľ – uvariť pivá chuťovo zaujímavé a dobre piteľné, aby sa pri nich dalo posedieť napríklad s kamarátmi v krčme, až to situácia dovolí. Podľa prvých reakcií pivárov aj odborníkov sa nám to podarilo,“ hovorí Jan Enge, vrchný sládok Plzeňského Prazdroja. Na výrobu oboch variantov použili štandardný technologický postup, ktorý sa používa aj pri výrobe klasického alkoholického piva s tým rozdielom, že boli použité jedinečné pivné kvasinky Birell. Tie produkujú minimum alkoholu a dovoľujú tak pivám Birell prejsť rovnakým procesom kvasenia a dokvášania ako pri alkoholických pivách.

Birell Za Studena Chmelený je oproti klasickému Birellu Svetlému chuťovo plnší, s výraznejšou arómou. Sládkovia sa inšpirovali  svetoznámym českým ležiakom a uvarili nealkoholické pivo, ktoré si zachovalo chuťový charakter. Birell Za Studena Chmelený varili  podobným technologickým postupom ako ležiak, s použitím väčšieho množstva špeciálnych sladov, ktoré mu dávajú bohatšiu plnšiu chuť. Počas  procesu dozrievania sa pre vyššiu intenzitu pridáva za studena žatecký chmeľ Sládek. Vďaka tomu disponuje toto nové nealko pivo príjemnou horkosťou a vynikajúcou piteľnosťou. 

Druhou novinkou je Birell Štýlu IPA. „Toto nealkoholické pivo je charakteristické svojou citrusovou arómou, ktorú mu dáva špeciálny chmeľ Citra. Veríme, že si ho obľúbia priaznivci pivných špeciálov, predovšetkým pív štýlu IPA, ktorého chuťami a vôňou sme sa nechali pri tvorbe receptúry inšpirovať,“ vysvetľuje Lenka Králová, marketingová manažérka nových kategórií. Pre vyššiu intenzitu je Birell Štýlu IPA dochmeľovaný vo fáze dozrievania. 

Nealkoholické pivá Birell Za Studena Chmelený a Birell Štýlu IPA sú už v predaji v obchodoch v pollitrových vratných sklenených fľašiach. Uvedenie na trh podporuje reklamná kampaň, ktorá prezentuje Birell ako plnohodnotný nápoj so sloganom „Nech si každý pije, čo piť chce“. Kladie dôraz na vzájomnú toleranciu konzumentov pri voľbe nápojov. Jej súčasťou je televízny spot a digitálna kampaň sprevádzané známou melódiou z opery Carmen. 

Cieľom kampane je zbúrať predsudky o nealkoholickom pive, ktoré je často vnímané len ako náhrada za pivo alkoholické vo chvíľach, kedy nie je možné alkohol konzumovať. Nealkoholické pivo Birell charakterizuje práve plná chuť piva, keďže jeho výroba je inšpirovaná klasickými českými ležiakmi. Je preto ideálnou voľbou pri posedeniach s priateľmi, ak napríklad nemáte chuť na alkoholické pivo. Okrem toho, značka v kampani prezentuje právo na slobodnú voľbu a ukazuje Birell ako produkt, vďaka ktorému si každý pivár môže dopriať plnohodnotný chuťový a spoločenský zážitok. 

Tlačová hovorkyňa Plzeňského Prazdroja Slovensko Zdenka Huňady je médiám k dispozícii na týchto kontaktoch – mobil: +421 917 310 958 e-mail: zdenka.hunady@asahibeer.sk.

foto: Birell / pixabay.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu