Nápad spraviť Mixit sa zrodil v hlave dvoch kamarátov a spolužiakov z vysokej školy Martina Wallnera a Tomáša Hubera. Podarilo sa im objaviť dieru na trhu, a tak nebol čas strácať čas. „Začínali sme sami dvaja, jeden mixoval produkty, druhý balil objednávky,“ spomína Martin Wallner. Dnes majú už viac ako 50 brigádnikov a dva stroje na mixovanie, ktoré zaberú celú výrobnú halu.
Hoci si na to páni takmer okamžite ťapli, mesiace zabralo hľadanie tých správnych dodávateľov, zháňanie grafika, tvorba obrázkových tubusov a vytvorenie webu. Po spustení prevádzky na seba prvé objednávky nenechali dlho čakať. Značka Mixit sa od svojho vzniku rýchlo šírila. Zákazníkov bavila okrem možnosti namixovať si svoje vlastné müsli taktiež nevšedná komunikácia a pútavá grafika. „Podarilo sa nám zákazníkov zaujať a pretože pre nás boli vždy na prvom mieste, radi sa k nám vracali. To bol asi najväčší úspech hneď na začiatku a sme za to neskutočne vďační, „spomína dojato Tomáš Huber.
Martin aj Tomáš sa zhodli na tom, že projekt si chcú vymýšľať a viesť po svojom a to sa im vyplatilo. Za prvých desať rokov zvládli priniesť na trh novú značku, vytvoriť z nej love brand a navyše neustále rozširovať sortiment a expandovať do ďalších krajín, a to bez cudzích investorov.
Dnes je už mixit na takej úrovni, že môže a aj pomáha finančnými darmi tam, kde je to potrebné. Trebárs v poslednej predvianočnej kampani Mixuj dobré skutky, kedy z každého predaného výrobku v rámci mixit.cz bol podporený jeden zo siedmich vybraných charitatívnych projektov v Česku. Cesta k súčasnému stavu nebola jednoduchá, ale ako vysvetľuje Martin Wallner: „Hlavné vždy bolo svojmu projektu veriť.“ A dodáva: „My sme od začiatku mali veľmi silnú podporu zákazníkov, ktorí Mixit milovali, takže k pochybnostiam nebol dôvod.“ Za doterajších desať rokov sa ponuka z raňajkových mixov rozšírila o chrumkavé, mrazom sušené ovocie, zdravé tyčinky Mixitky, proteínové kaše a drinky a mega obľúbené orieškové nátierky Mixitelly, ktoré sú tak ako i všetky ostatné produkty bez palmového oleja.
Mixit taktiež vychádza v ústrety bezlepkovým, vegánom aj diabetikom a tým, ktorí nejedia cukor. Ponúka možnosť filtrovať produkty iba z určitej kategórie. V rámci udržateľnosti taktiež ponúka eko box, jednoduchú papierovú krabicu namiesto klasických farebných tubusov.
A aké sú plány do budúcnosti? V tomto roku sa chystá ďalšie rozšírenie ponuky, napríklad o ovocné jamy a ovocné „smoothie bowls“. Síce nebudú také chrumkavé, ale majú obsahovať vysoké percento ovocia, a tak sa máme rozhodne na čo tešiť.
foto: Mixit