Spoločnosť ARRIVA NITRA pre cestujúcich v prímestskej autobusovej doprave v Nitrianskom kraji pripravila od nového roka novinku – zmenu tarifného systému, ktorá prinesie predovšetkým výhody pri cestovaní s použitím čipovej karty.
Zavádzanie noviniek a skvalitňovanie služieb vo verejnej autobusovej doprave je jedným z predpokladov, ako motivovať verejnosť k uprednostňovaniu verejnej dopravy pred individuálnou. „Kvalitne poskytované služby zvyšujú komfort nielen cestujúcich, ale aj vodičov. V Nitrianskom kraji sme pristúpili k zmene tarifného systému, aby rastúce nároky na verejnú osobnú dopravu, ktoré si vyžadujú investície a modernizáciu, priniesli rozvoj verejnej dopravy a skvalitňovanie poskytovaných služieb v regióne,“ povedal Silvester Zemes, generálny riaditeľ spoločnosti ARRIVA NITRA.
Okrem priebežnej modernizácie autobusových staníc i vozidlového parku, ARRIVA neustále skvalitňuje a rozvíja služby pre cestujúcich.
Pre samotných cestujúcich prináša zmena tarifného systému skvalitnenie poskytovaných služieb pri cestovaní s novou čipovou kartou. Výmena čipových kariet je realizovaná postupne od 1. januára 2022. Autobusy spoločnosti ARRIVA NITRA budú po zmene tarifného systému označené informáciou o akceptácii nových čipových kariet, ako aj virtuálnej dopravnej karty v mobilnom telefóne.
Výmena a vydávanie nového typu čipových kariet umožní cestujúcim využívať jednu čipovú kartu na všetkých linkách spoločností ARRIVA na Slovensku, ako aj na linkách iných dopravcov zapojených do slovenského dopravného pasu. Nové čipové karty budú bezpečnejšie, odolnejšie voči zneužitiu, cestujúci si ich budú mať možnosť online z pohodlia domova objednať, dobiť kredit alebo predĺžiť platnosť prostredníctvom e-shopu. Dopravná aplikácia bude k dispozícii aj na ISIC kartách. Zmena tarifného systému prinesie cestujúcim so smartfónom s operačným systémom Android možnosť úhrady cestovného aj prostredníctvom virtuálnej dopravnej karty – mobilným telefónom. Virtuálnou dopravnou kartou uloženou v aplikácii Ubian a aplikácii Google Pay bude umožnené zaplatiť za cestovné v autobusoch prímestskej dopravy. Okrem úhrady cestovného mobilom v autobuse, si v e-shope vie cestujúci dobiť kredit.
O nový typ čipovej karty môžu cestujúci požiadať do konca februára 2022 za zvýhodnených podmienok. V zákazníckom centre spoločnosti ARRIVA NITRA bude cena za vybavenie klasickej plastovej dopravnej čipovej karty do konca februára 2022 iba 3 eurá, namiesto 4 eur. Prostredníctvom e-shopu z pohodlia domova bude zvýhodnená cena 1 € vrátane poštovného. Vybavenie virtuálnej dopravnej čipovej karty online bude dokonca pre cestujúcich v tomto období zadarmo, štandardná cena za vydanie karty je 4,80 eur. Od marca 2022 budú ceny za čipové karty štandardne spoplatnené, bez poskytnutia ďalších zliav. Platnosť plastovej dopravnej čipovej karty je 5 rokov bez ďalších poplatkov. Výhodou virtuálnej karty je okrem iného neobmedzená platnosť, jej využívanie je ročne spoplatnené 3 eurami.
O novú čipovú kartu pre prímestskú dopravu môže cestujúci požiadať online od 1. 1. 2022. Postup pri vybavení čipovej karty online je jednoduchý. Po prihlásení sa, registrácii, vyplnení žiadosti o vydanie novej karty a doložení požadovaných dokladov bude cestujúcemu po vyhotovení čipová karta zaslaná na zadanú adresu.
V súvislosti so zmenou dopravcu zabezpečujúceho mestskú hromadnú dopravu v Nitre prichádza k zmene akceptácie čipových dopravných kariet. Pre všetkých cestujúcich, ktorí sú držiteľmi čipových kariet vydaných spoločnosťou ARRIVA NITRA, je na základe záujmu plynulého prechodu dopravcov umožnené využitie vydaných predplatných lístkov do konca roka až do ich plánovaného konca platnosti. Znamená to, že držitelia mesačných, štvrťročných a polročných lístkov ich môžu používať aj po zmene dopravcu.
Ak majú cestujúci na čipovej karte kredit, môžu ho po zmene dopravcu využiť na prímestských linkách až do ukončenia obmeny zariadení v autobusoch. Autobusy budú z uvedeného dôvodu označené, aby informovali cestujúcich o možnostiach použitia pôvodných, prípadne už nových typov čipových kariet. Všetkým cestujúcim, ktorí neprejazdili svoje kredity, budú prostriedky vrátené v hotovosti v zákazníckom centre ARRIVA NITRA, a.s., pričom výška zostávajúceho kreditu je na kartách garantovaná do uplynutia dvanástich mesiacov po skončení platnosti karty. „Z uvedeného dôvodu informujeme cestujúcich, že nie je potrebné žiadať o vrátenie kreditu bezprostredne po Novom roku. Výplatu zostatkov na kartách budeme priebežne vybavovať, aby sa predišlo dlhému čakaniu, pričom počas obdobia mesiacov január a február 2022 pre plynulé vybavenie cestujúcich bude na výplatu prostriedkov prednostne vyhradené zákaznícke centrum Mestská tržnica v Nitre,“ informoval Silvester Zemes, generálny riaditeľ spoločnosti ARRIVA NITRA. Pre vrátenie neprecestovaného kreditu je potrebné predložiť čipovú kartu a preukaz totožnosti. O vrátenie kreditu môže požiadať len vlastník karty osobne alebo jeho zákonný zástupca, iná osoba len v prípade úradne overeného splnomocnenia.
K nevyhnutnej súčasti funkčnej verejnej dopravy patria služby cestujúcim a poskytovanie aktuálnych informácií a zmien, ktoré sú komunikované prostredníctvom rôznych informačných kanálov. ARRIVA informuje o aktuálnych cestovných poriadkoch, čipových kartách a výhodách ich používania, o prijatých zmenách a poskytovaných službách prostredníctvom webovej stránky, e-mailu informacie@arriva.sk alebo na linke zákazníckej podpory +421 915 733 733, od 8:00 do 20:00 každý deň vrátane víkendov a sviatkov. Cestujúci majú možnosť získať vždy aktuálne informácie aj online, a to po prihlásení sa na odber noviniek cez formulár na internetovej stránke www.arriva.sk/newsletter. Priamo na svoju e-mailovú adresu tak môžu dostávať aktuálne informácie o cestovných poriadkoch, zmenách a obmedzeniach, novinkách i nových pracovných ponukách spoločností ARRIVA na Slovensku.
foto: ARRIVA