Tri vozidlá špeciálne upravené do krízových situácií pre Slovenský Červený kríž

0
412
Slovenský červený kríž

Krízová intervencia SČK bude odteraz ešte efektívnejšia vďaka trom špeciálne upraveným vozidlám, ktoré Slovenský Červený kríž získal od Nadácie Lidl Slovenská republika. Zákazníci diskontu i samotný Lidl sa o to pričinili účasťou na charitatívnych verejných zbierkach a práve teraz v predvianočnom čase sa ich príspevky zhmotnili do troch prepotrebných záchranných vozidiel.

Srdcia na správnom mieste

Láska zasahuje srdcia na správnom mieste. Tak znel slogan charitatívnych verejných zbierok vedených pod záštitou Nadácie Lidl Slovenská republika, ktoré prebiehali v predajniach diskontu. Zákazníci Lidla už v minulosti opakovane potvrdili, že majú srdcia na správnom mieste a preto neprekvapilo, že ani tento raz nezostali ľahostajní. Zapojiť sa mohli zakúpením nálepky v hodnote 50 centov, pričom celý výťažok putoval na podporu Slovenského Červeného kríža. Vďaka zákazníkom sa tak podarilo získať viac ako 177 000 eur, ďalších 100 000 prispel samotný Lidl. Za túto sumu zakúpil diskont tri špeciálne upravené vozidlá s kompletnou výbavou na riešenie krízových situácií priamo na mieste.

„Vždy, keď je potrebné pomôcť v nečakanej krízovej situácii, je Slovenský Červený kríž nablízku. Nezáleží, či ide o humanitárnu krízu, pandémiu, veľkú nehodu či inú vážnu situáciu. Pomoc poskytnutá včas je neoceniteľná. Skúsení profesionáli a dobrovoľníci dokážu často zázraky a so špeciálne vybavenými vozidlami budú ešte rýchlejší a efektívnejší. Ďakujem našim zákazníkom a zamestnancom, spoločne sme opäť dokázali niečo výnimočné,“ povedala Zita Szlavikovics, generálna riaditeľka Lidl Slovenská republika.

„Spoločnosť Lidl vnímame ako silného partnera, ktorého podporu, najmä v ostatných rokoch poznačených náročnými situáciami, si veľmi vážime. Aj vďaka nej mnohí ľudia v nepriaznivých životných situáciách dostali neodkladnú pomoc a starostlivosť. Slovenský Červený kríž, nielen ako súčasť integrovaného záchranného systému, zasahuje v krízových situáciách rôzneho druhu,“ uviedla Zuzana Rosiarová Kesegová, generálna sekretárka Slovenského Červeného kríža.

Slovenský červený kríž

Prečo práve špeciálne vozidlá?

Humanitárni pracovníci sa v teréne veľakrát stretávajú so situáciami, na zvládnutie ktorých potrebujú špeciálne vybavenie. Všetko potrebné aj na niekoľkodňovú pomoc priamo na mieste budú mať teraz prakticky „uskladnené“ v troch identicky vybavených špeciálnych vozidlách. Podľa potreby sa s nimi budú môcť presunúť na konkrétne miesto a pomáhať tam, kde to bude potrebné. „Tieto vozidlá sú pre nás neoceniteľným nástrojom. Dostupné vybavenie využívame pri zvládaní dopadov prírodných nešťastí či havárií a zároveň nám umožňuje vytvorenie bezpečného priestoru pre poskytnutie prvej pomoci a humanitárnej podpory ľuďom zasiahnutých takouto situáciou,“ doplnila Rosiarová Kesegová.

Špecializované vozidlá boli navrhnuté a skonštruované tak, aby disponovali vybavením potrebným do krízových situácií. Slovenská firma Selvit sa postarala o to, aby mali napríklad elektrocentrálou, veľký nafukovací vyhrievaný stan, zdroje úžitkovej vody, naftové kúrenie, externé osvetlenie, elektrické bubny, ručné rádiostanice, stoly s lavicami či poľnými skladacími lôžkami v samostatných hliníkových boxoch, plynové variče, ale aj nástroje ako sú lopaty či vyslobodzovacie príslušenstvo.

„Záleží nám na tom, aby projekty spoločenskej zodpovednosti a trvalej udržateľnosti mali reálny pozitívny prínos pre ľudí či dopad na prírodu. Aj preto sme sa ešte pred samotným organizovaním charitatívnej zbierky Srdce na správnom mieste spojili so Slovenským Červeným krížom a pýtali sa, čo by od našej spoločnosti prijali ako dar, čo nemajú, ale zlepšilo by to ich každodennú prácu. Preto som veľmi rada, že tieto na mieru vyrobené a vybavené vozidlá spĺňajú všetky požiadavky SČK na zlepšenie práce v teréne a vytvorenie zázemia nielen pre pracovníkov, ale aj obete nešťastí. Keďže Lidl prispel 100 000 eurami, SČK môže zabezpečiť k autám poistenie, palivové karty a dostali od nás aj sezónne prezutie,“ povedala Martina Sujová, CSR špecialistka Lidl Slovenská republika.

Slovenský červený kríž

Nadácia Lidl Slovenská republika

Nadácia vznikla v roku 2020, pričom jej hlavným účelom je podpora verejnoprospešných aktivít. Okrem spomínaného rozvoja zdravotníckej starostlivosti sa zameriava nielen na rozvoj a podporu vzdelávania, ale aj na podporu morálnych hodnôt na Slovensku. Jej cieľom je efektívne a flexibilne odpovedať na súčasné potreby spoločnosti.

Pripravila: Zuzana Mikulášová
Foto: Lidl

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu