4 dôležité kroky ako udržať svoje podnikanie aktívne

0
1097

Situáciu, v ktorej sme sa ocitli, nikto z nás neočakával. V záujme ochrany našich životov, sa snažíme minimalizovať riziko ohrozenia nášho zdravia, kým ekonomika a podnikanie je odsunuté na vedľajšiu koľaj. Aké dopady táto situácia môže mať na naše podnikanie, sme si nevedeli predstaviť ani v tom najhoršom sne.
Ak sa človek dostane do extrémne náročnej situácie ako je táto, ľudský mozog zapína systém, ktorý pomáha človeku prežiť. Najprv prichádza šok z danej situácie a potom náš mozog zaujme stav rýchleho rozhodnutia – útok alebo únik. Idem bojovať alebo vzdám sa.
Podnikanie počas krízy si vyžaduje rýchle reakcie, no nerozvážne rozhodnutia môžu v budúcnosti mať oveľa ťažší dopad.
Ak sa vaše podnikanie ocitlo v krízovej situácii, krízový manažment odporúča presné kroky a postupy ako udržať podnikanie aktívne a ako možno odvrátiť katastrofický scenár.

Toto sú 4 kroky čo robiť a ako postupovať v tejto situácii.

Buď všímavý

Všímaj si, čo ľudia robia, čo hovoria a ako sa správajú.
Ľudia naďalej stále nakupujú, naďalej majú záujem o tovary a služby, len potrebujú nové spôsoby a cesty ako sa k ním dostať.
Ľudia sú stále ochotní zaplatiť za vyriešenie ich problémov a sú ochotní zaplatiť za čokoľvek, čo im pomôže, zjednoduší a spríjemní ich život.
Preto natiahni uši a aktívne načúvaj!
Ako ľudia zmenili svoje návyky?
Čo teraz potrebujú?
Ktoré firmy sa prispôsobili? Ako sa prispôsobili?
Ktoré firmy sa transformovali? Ako to urobili? Čo využili?

Komunikuj
Nachádzame sa v situácii, v ktorej si sa neocitol ty sám. Rovnakej výzve čelíme všetci. Ocitli sme sa tu spoločne, preto rozprávaj sa ľuďmi. Komunikuj o tom čo riešiš, kde nevidíš žiadne riešenie a ani možnosti.
Povedz pravdu, buď úprimný a otvorený voči svojim kolegom a zamestnancom, voči svojej rodine a známym. Každý máme iné vrodené dary, ktoré nám umožňujú svet vidieť v iných farbách, rozmeroch a tým aj problémy a situácie, ktoré momentálne riešime. Iný pohľad nám často vyjasní nejasné predstavy a ukáže nám jasnú cestu k ich riešeniu.
Komu si povedal o svojej situácií?
Koho si požiadal o radu? Kto je ten človek, v akej profesií pracuje, či oblasť, v ktorej podniká?
Kto všetko je v tom spolu s tebou?
Koho z nich si sa pýtal ako vidia situáciu oni?

Analyzuj

Príliš veľa problémov spôsobuje to, že s horúcou hlavou prinášame nerozvážne rozhodnutia, ktoré možno prinesú okamžitý efekt ale veľakrát si takýmto spôsobom zatvárame možnosti budúceho rastu.
Monitoruj svoju situáciu a s chladnou hlavou, zisťuj čo, ako a kde je sporným bodom, problémom, či chybou. Čo sú konkrétne prekážky, ktoré ti bránia pohnúť sa ďalej? Správne zanalyzuj, definuj a pomenuj svoj problém.
Tvojim problémom nie je samotná kríza ale prekážkou je to, že svoje produkty a služby nemôžeš poskytovať rovnakým spôsobom ako doteraz. Pravdepodobne doterajšia stratégia organizácie a fungovania tvojho podnikania je v tejto chvíli nepostačujúca. Identifikuj presne príčiny a prekážky a postupne spracuj možnosť ich zvládnutia.
Aký mám predmet podnikania? Ako predávam svoje tovary a služby?
Čo z toho konkrétne moji klienti teraz potrebujú?
Aký problém im prostredníctvom mojich produktov a služieb môžem vyriešiť? Za čo sú ochotní zaplatiť?
Akými cestami som im to predával doteraz?
Ako im to môžem predávať teraz?
Nehľadám zákazníka, hľadám nový spôsob a cestu.

Buď aktívny

Zostaň angažovaný a buduj si vzťahy s ľuďmi za každých okolností. Vyhľadaj skupiny, komunity s rovnakým zámerom alebo bodom záujmu. Hľadaj spôsoby, ako sa spojiť s inými ľuďmi, ktorý môžu byť pre teba neoceniteľnou oporou, inšpiráciou alebo dokonca sa môžu stať vašimi partnermi. Tak isto z druhej strany podeľ sa o svoje skúsenosti, poskytni radu, zdieľaj nápady, motivuj iných. Buduj si vzťahy, tie sú nenahraditeľné a neoceniteľné.
S kým sa môžeš v tento čas spojiť na riešenie svojej situácie

S kým môžeš vytvoriť spoluprácu?
Komu môžeš ponúknuť spoluprácu?

foto: archív Ing. Monja Prole

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu