„Bez digitálnej úpravy”

Dove zobrazuje ženy také, aké v skutočnosti sú

Dove predstavuje novú iniciatívu „Bez digitálnej úpravy”, ktorou sa zaväzuje ukazovať v reklamách len nevyretušované zábery skutočných žien.

V naviazanosti na kampaň „Za skutočnú krásu“ uvádza značka Dove novú iniciatívu „Bez digitálnej úpravy“. Takto budú od 2. januára 2019 označené všetky fotografie zobrazujúce ženy, ktoré značka Dove používa vo svojich marketingových aktivitách. Dlhodobým cieľom značky Dove je ukázať ženám a dievčatám ich skutočnú krásu. Vďaka tomu sa zaväzuje k zobrazovaniu len skutočných fotografií žien, presne tak, ako vyzerajú v reálnom živote. Prieskum Dove Global Beauty a Confidence Report (2016) ukazuje, že ženy po celom svete strácajú dôveru v to, čo vidia.

Až 77 % žien si myslí, že všetky fotografie v médiách sú digitálne upravované alebo vyretušované, 69 % oslovených žien v prieskume zmieňuje zvyšujúci tlak zo strany reklamy a médií na nereálne štandardy krásy a celkový vzhľad žien, čo u väčšiny dievčat a žien vedie k znižovaniu sebavedomia. „Pokiaľ obsah médií neodráža realitu, má to negatívny vplyv na diváka,“ hovorí Jess Weiner, profesor z univerzity v južnej Kalifornii (USC) a žurnalistickej školy v Annenbergu. „Tým, že zobrazujeme nerealistické a nedosiahnuteľné obrazy krásy, vytvárame nereálne ciele, čo vedie k pocitu zlyhávania. To platí hlavne pre mladé dievčatá, ktoré vyrastajú vo svete filtrov a retuše,“ dodáva Jess Weiner.

Označenie Dove „Bez digitálnej úpravy“ sa pripojuje k projektu sebadôvery a ukazuje, že Dove sa striktne drží svojho záväzku digitálne neskreslovať portréty žien, ktoré sú na fotografiách zobrazené. Ženy sú 100 % prirodzené, presne také aké by ste stretli v reálnom živote. Projekt sebadôvery Dove bol zahájený v roku 2004. Má za cieľ osloviť do roku 2020 štyridsať miliónov mladých ľudí po celom svete a poskytnúť im osvetu v oblasti sebadôvery a spokojnosti s vlastným telom. Súčasťou tohto projektu je vysvetľovanie, ako sa brániť negatívnemu vplyvu médií  a ako k nim byť kritickejší. Spomínané označovanie je ďalším krokom, ktorý z konzumných médií odstráni domienky a zároveň povzbudí ostatné značky, aby sa nad týmto problémom zamysleli.

„Už niekoľko desaťročí propaguje Dove skutočnú krásu a nie digitálne skreslenie. Toto označenie predstavuje nekončiaci záväzok voči ženám a ich skutočnej kráse,“ hovorí Sophia Galvani, globálna vice prezidentka Dove. „Tento rok chceme pokročiť ešte o krok ďalej a dať ženám nástroj, ktorý im pomôže pochopiť, čo je skutočné a čo nie je. Označenie pomôže ženám rozoznávať skutočnosť a čiastočne ich oslobodí od tlaku vyzerať určitým spôsobom. Dúfame, že sa k nám v tomto hnutí pripojí viac značiek, pretože tento záväzok je treba čo najviac rozšíriť,“ dodáva Galvani.

Pokiaľ sa chcete dozvedieť viac o projekte sebadôvery Dove, navštívte: www.dove.com/sk

foto: Dove

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu