Sociálne siete nie sú všetko. Podľa výskumu kanadského úradu pre registráciu internetu má až 63 % zákazníkov väčšiu dôveru k firmám s vlastnou webstránkou. Dnešní tvorcovia však tieto fakty prehliadajú. Namiesto toho uprednostňujú marketingové kanály ako Facebook, Instagram či čoraz populárnejší TikTok. Prečo sa neoplatí ignorovať silu webových stránok? Toto je päť hlavných dôvodov.

Obsah pod kontrolou

Web dáva tvorcom voľnosť zverejňovať prakticky čokoľvek. Zato sociálne siete neustále uťahujú pravidlá. Dôkazom je Instagram, kde sa aktuálne sťahujú mračná hlavne v otázkach mentálneho zdravia užívateľov. Platforma plánuje výrazne pritvrdiť pri schvaľovaní príspevkov práve pod záštitou duševnej pohody. Pritom súčasné pravidlá už dostatočne obmedzujú prácu niektorých skupín, napríklad tatérov či výrobcov spodnej bielizne.

Problém potvrdzuje česká tatérka Denisa Koppová, zakladateľka projektu Prostě kérky, ktorú na Instagrame sleduje cez 25 tisíc užívateľov. „Najviac ma zaráža, že moje fotky nie sú nijak poburujúce ani odhaľujúce, a napriek tomu ich Instagram bežne maže,“ prezrádza Koppová. Obsah na sociálnych sieťach ohrozujú aj konkurenti, ktorí výsledky práce druhých s obľubou nahlasujú ako nevhodnú. Mnoho ľudí sa tiež už presvedčilo, ako jednoducho môžu stratiť svoj účet v prípade zlého zabezpečenia.

Dôveryhodnosť

Pokiaľ potencionálny zákazník na internete nedohľadá informácie o predávajúcom, okamžite v jeho očiach stráca istú kredibilitu. „Na platformách ako Facebook a Instagram nie je jednoduché dohľadať potrebné informácie, navyše dochádza rýchlo k neprehľadnosti položiek a obsah sa stráca. V prípade vlastných stránok si dotyčný obsah ucelene usporiada a všetko potrebné je vždy návštevníkom na očiach,“ dodáva Barbora Hejlová, CMO v spoločnosti Webnode, ktorá poskytuje tvorbu webových stránok zdarma. To, že je vlastný web dôležitý, potvrdzuje aj výskum kanadského úradu pre registráciu internetu, podľa neho každý štvrtý zákazník považuje firmy bez vlastného webu za nedôveryhodné.

Online vizitka

Google uvádza, že v roku 2020 si prekleplo dodávateľov až 90 % zákazníkov. Zo štúdii tiež vyplýva, že vyhľadávače a weby sú miesta, kde zákazníci najčastejšie overujú informácie, a až potom nasledujú sociálne siete. Vďaka jednému kliknutiu tak vidia hneď telefón, adresu alebo recenzie daného objektu, ktoré môžu uľahčiť rozhodnutie zákazníka. „Pomocou kľúčových slov a správnej optimalizácii tak každý tvorca mieri k výhode oproti svojej konkurencii,“ dodáva Hejlová z Webnode. Vlastné webové stránky tak umožnia plnú kontrolu nad celým marketingovým procesom, kedy si každý vlastník sám určí, či a aké platené nástroje bude používať.

Podpora

Hlavný kameň úrazu sociálnych médií prichádza v nedostatočnej podpore. Keď užívateľ stratí účet alebo má iný problém, často sa pomoci nedočká. Vo výhode sú majitelia vlastných webov, ktorí sa nemusia na nikoho spoliehať a svoje podnikanie tak nevystavujú riziku. Aj na Slovensku pritom existujú webové platformy, ktoré poskytujú zákaznícku podporu cez telefón, a dokonca v rodnom jazyku.

Šanca na zisk

Niektoré sociálne siete majú nástroje k predaju, napríklad Facebook Marketplace, ale ich možnosti predávať zostávajú dosť obmedzené. Spolupráce s inzerentmi sú dokonca úplne mimo hry. Naopak priestor na vlastných stránkach môžete kedykoľvek spoplatniť. Webové platformy ponúkajú tiež funkcie k personalizácii e-shopu pomocou veľmi jednoduchého nastavenia. Vidina zisku sa tak s webom opäť o niečo zvyšuje. 

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu