Chorvátsko zostáva aj naďalej hlavnou letnou zahraničnou turistickou destináciou Slovákov. Od januára do novembra minulého roka vyrazilo k Jadranskému moru bezmála 517 000 turistov spod Tatier, ktorí pri ňom strávili dovedna 3,3 milióna nocí. Toto číslo dokonca urobilo zo Slovenska deviaty najdôležitejší zdrojový trh pre chorvátsky cestovný ruch.

K moru radšej po vlastnej linke

Až tri štvrtiny slovenských návštevníkov sa vydalo do Chorvátska individuálnou dopravou, ďalší nadšenci mora si zvolila pohodlie cestovných kancelárií. Viac ako polovica z nich sa rozhodla ubytovať v súkromí, zatiaľ čo štvrtina neodolala štedrej ponuke hotelov. 

Medzi dovolenkujúcimi až takmer 20 %  boli deti do 12 rokov, pričom štvrtinu všetkých turistov tvorili dospelí vo veku 41 až 50 rokov. Slováci najčastejšie mierili do Splitsko-dalmátskeho či Zadarského regiónu a najvyhľadávanejšími boli prímorské letoviská Crikvenica, Vodice a ostrov Vir.

Svetlá budúcnosť

„Veľmi nás teší. Že Chorvátsko je pre množstvo Slovákov stále veľmi atraktívnou zastávkou. Som rád, že oceňujú autenticitu a rozmanitosť našej krajiny, jej prírodné a kultúrne dedičstvo a pohostinnosť, obyvateľov,“ uviedol riaditeľ Chorvátskeho turistického centra pre Česko a Slovensko Miodrag Mlačić pri bilancovaní vlaňajšej letnej sezóny. „Našou víziou do roku 2030 je, aby sa Chorvátsko v rámci Európy etablovalo ako konkurencieschopná, inovatívna a bezpečná krajina s rozpoznateľnou identitou a kultúrou a aby bolo krajinou zachovaných zdrojov, kvalitných životných podmienok a rovnakých príležitosti pre všetkých,“ doplnil Mlačić, zdôrazňujúc zásady udržateľného cestovného ruchu. 

Letné dobrodružstvá alebo pokojný relax v Chorvátsku vlani najviac vyhľadávali turisti z Nemecka a Slovinska, nasledovaní našimi susedmi z Rakúska, Poľska a Česka, pričom celkovo ich bolo vyše 20 miliónov.  

 V Chorvátsku vstúpil začiatkom tohto roka do platnosti nový zákon o cestovnom ruchu. Dáva miestnym samosprávam rozsiahle právomoci v oblasti regulácie cestovného ruchu, vrátane možnosti obmedziť ponuku ubytovania. Jeho deklarovaným cieľom je zabrániť preplneniu turistických lokalít tak, aby sa návštevníci mohli stále cítiť príjemne a vedeli sa spoľahnúť na kvalitné služby.  

Foto: Alexander Gospič, Julien Duval a Ivo Biocina

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu