Skupina Hex vydá 17. apríla jubilejný album s názvom Kde je tu láska? Desiaty album bude obsahovať rovnaký počet skladieb vrátane posledného singlu Možno si pamätáš a duetu s Tamarou Kramar Mesto stratilo dych. Kapela na ňom pracovala dva roky v troch rôznych nahrávacích štúdiách. Neprehliadnuteľný obal albumu navrhol výtvarný umelec Erik Šille a členovia skupiny kvôli novým fotkám cestovali za filmovým fotografom Robertom Viglaskym až do Anglicka.
Robert Viglasky má síce slovenské korene, ale už 23 rokov žije mimo Slovenska. Za ten čas sa stal vyhľadávaným a rešpektovaným filmovým fotografom, ktorý fotí pre Netflix, BBC či Apple TV. Okrem hercov z obľúbeného seriálu Peaky Blinders stáli pred jeho objektívom rôzne svetové filmové osobnosti, napríklad Benedict Cumberbatch, Ryan Reynolds, Keira Knightley alebo Penelope Cruz. Hex je však prvou hudobnou skupinou, ktorú Robert vo svojej kariére fotografoval.
„Môj obľúbený streamingový seriál je Peaky Blinders. Keď som si jedného večera začiatkom roku 2022 pozeral na filmovom portáli IMDB jeho autorské kredity, zaujalo ma meno fotografa. Zadal som si ho do Googlu a vyskočil mi jeho instagram i rozhovor v jednom prestížnom časopise. Robove fotky sa mi veľmi páčili a v rozhovore som zistil, že pochádza zo Slovenska. S malou dušičkou som mu napísal, či je nejaká šanca, aby nás fotil. Jeho reakcia bola, že veľmi rád. Žiaľ, pre jeho vyťaženosť nám náš zámer v danom roku nevyšiel. O rok na to, keď sme dokončovali nový album, som sa mu ozval opäť. Mal voľné len dva januárové termíny, rýchlo sme ich potvrdili, kúpili letenky a vybrali sa za ním do Londýna,“ opísal začiatok spolupráce Yxo.
„Hex si dobre pamätám ešte z obdobia, keď som vyrastal na Slovensku. Ich pesničky ma vždy veľmi zaujali, sú plné krásnych textov a života – pripomínajú mi časy, keď som ešte žil doma. Nebudem skrývať, som ich veľký fanúšik, milujem ich hudbu a preto ma potešilo, keď ma Yxo oslovil. Posledných jedenásť rokov fotografujem iba vo filmovom svete, vo svete hudby nemám žiadne kontakty. Keď ma Yxo kontaktoval, povedal som mu, že nie som hudobný fotograf. On na to reagoval, že to je presne to, čo hľadajú. Som vďačný a poctení, že si vybrali práve mňa,“ teší sa zo spolupráce Robert Viglasky.
Fotilo sa od skorých ranných hodín až do večera. Za ten čas sa Robert so svojim tímom a členmi skupiny Hex posúvali po celom Londýne a striedali jednu lokáciu za druhou. Hexáci vďaka nemu navštívili, napríklad, Arnold Circus, The Royal Oak Pub v Bethnal Green alebo Wapping (London Borough of Tower Hamlets).
„Hlavnou ideou bolo urobiť zábery v Londýne, ale nie na turistických miestach, kde sa fotia všetci. Hľadali sme niečo iné. Yxo mal nápad spraviť zábery s typickou anglickou viktoriánskou architektúrou a tiež aj fotky v tradičných puboch. Keďže nebývam v Londýne a nevedel som, kam mám chalanov zobrať, skontaktoval som sa s mojou známou location manager – Camillou, s ktorou som pracoval minulý rok na Netflix filme Heart of Stone s Gal Gadot v hlavnej úlohe. Poradila mi super lokácie. Samozrejme, sme si neodpustili výlet na Abbey Road, kde chalani bezpečne prešli cez prechod pre chodcov. Deň sme ukončili niekoľkými nočnými zábermi pri kanáli v Little Venice. Bol to krásny záver nášho prvého a dúfam, že nie posledného fotenia,“ s radosťou spomína Robert Viglasky.
„Robo s jeho tímom ma fascinoval a som rád, že sme sa stali priateľmi. Pozorovať ich pri práci, bol jednoducho zážitok. Všetci na pľaci oplývali dobrou náladou a nekončiacim entuziazmom s cieľom urobiť čo najlepšiu robotu bez ohľadu na čas a únavu. To je presne to, čo nám tak veľmi chýba v našich väčšinou zachmúrených končinách. Uvoľnená atmosféra Londýna s usmievavými a prajnými okoloidúcimi všetkých rás, vyznaní a pohlaví nám z namáhavého dňa urobila zážitok, na ktorý budeme spomínať celý život. Veselé „Good Luck“ rezonovalo v ušiach ešte aj večer pri poháre piva v pube v nablýskanej štvrti Mayfair, ktorý vraj vlastnil Guy Richie s Madonnou,“ doplnil Martin „Fefe“ Žúži.
Nový album je obsahovo rovnako pestrý a farebný ako je jeho obal. Výtvarný umelec Erik Šille na realizáciu obalu využil techniku diorámy – viacvrstvového obrazu, ktorý má v divákovi vzbudiť ilúziu reálneho priestoru.
„Keď sme prvýkrát videli Erikov návrh, boli sme nadšení. Presne vystihol, čo sme cítili. Album je zvukovo a aranžérsky farebný, nahrávku tvoria rôzne vrstvy zvukov, nálad a takto vyzerá aj Erikova dioráma,“ vyslovil Yxo a Fefe ho doplnil: „Erikov nápad nás úplne nadchol. Nielen z dôvodu originality diela, ale aj skvelými možnosťami, akým sa dajú využiť jednotlivé vrstvy diorámy pri tvorbe obalu LP aj CD. Výsledok je podľa mňa fantastický a dokonale korešponduje s hudobným aj textovým obsahom pesničiek na albume.“
Foto: Robert Viglasky