Spoločnosť Tetra Pak v novej kampani spája sily s obchodným reťazcom Tesco na Slovensku. Cieľom ich spolupráce je rozšíriť povedomie spotrebiteľov o potrebe a možnostiach zberu a recyklácie nápojových kartónov. Kampaň prebieha v ôsmich mestách na Slovensku a potrvá do nedele 2. apríla.
Nápojové kartóny sú plne recyklovateľné a z veľkej časti tvorené kvalitnými papierovými vláknami. Vďaka efektívnej recyklácii sa môžu z obalov, napríklad od mlieka a džúsov, stať nové užitočné produkty, ako hygienické vreckovky či ďalšie výrobky z papiera, ale aj stavebné dosky alebo výrobky z plastu a hliníka.
Tetra Pak, jeden zo svetových lídrov v oblasti spracovania potravín a obalových riešení, už dlhodobo proaktívne realizuje na Slovensku aktivity, ktoré majú za cieľ rozšíriť povedomie širokej verejnosti o potrebe a možnostiach zberu a recyklácie nápojových kartónov. Výsledkom snahy o šírenie osvety v spojitosti s nápojovými kartónovými obalmi je aj nová kampaň, ktorá vznikla v spolupráci s obchodným reťazcom Tesco na Slovensku.
„Obaly majú dôležitú úlohu, keďže chránia potraviny a zamedzujú ich plytvaniu. Môžu však byť aj záťažou pre životné prostredie, ak sa opätovne nepoužívajú alebo nerecyklujú. Preto nás veľmi teší, že máme v spolupráci so spoločnosťou Tetra Pak príležitosť pomôcť tomu, aby sa na Slovensku triedilo viac nápojových kartónových obalov,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti pre Tesco na Slovensku.
![tetra Pak](https://womanman.sk/wp-content/uploads/2023/03/3-WM-TetrapacUnsplash-1024x547.jpg)
![tetra Pak](https://womanman.sk/wp-content/uploads/2023/03/3-WM-TetrapacUnsplash-1024x547.jpg)
Cieľom aktuálnej kampane je priamo spotrebiteľom ukázať, čo môže vďaka recyklácii nápojových kartónov vzniknúť a upovedomiť ich aj o tom, že správne triedenie nápojových kartónov je kľúčovou súčasťou celého procesu recyklácie.
„Korektné triedenie v domácnostiach je základom toho, aby sme vedeli potenciál nápojových kartónov naplno využiť. Na Slovensku nie je triedenie nápojových kartónov jednotné. Obyčajne sú na ich zber určené kontajnery v oranžovej farbe. V prípadoch, kedy nie je samostatný oranžový kontajner v mieste bydliska dostupný, je možné nápojové kartónové obaly triediť aj spolu s PET fľašami v žltých kontajneroch,“ informuje Štěpán Ledvina, expert na cirkulárnu ekonomiku Tetra Pak.
Kampaň prebieha od 27. marca do 2. apríla v ôsmich Tesco prevádzkach po celom Slovensku. Zákazníci obchodného reťazca v Bratislave na Panónskej ceste, Trnave na Veternej, Nitre na Bratislavskej, Žiline na Košickej, Trenčíne na ulici Belá, Banskej Bystrici na Zvolenskej ceste, v Prešove na Košickej a Košiciach na Trolejbusovej ulici, dostanú za nákup vybraných nápojových kartónov balíčky hygienických vreckoviek značky LUCART, dodaných od slovenskej spoločnosti DAMITO, ktoré vznikli recykláciou papierových vlákien získaných z týchto obalov. Zároveň sa môžu v supermarketoch dočítať, ako správne nápojové kartónové obaly triediť, aby tak mohli dostať nový život. Viac informácií o Tetra Pak nájdete na www.tetrapak.com alebo na sociálnych sieťach YouTube, Twitter, LinkedIn.
![tetra Pak](https://womanman.sk/wp-content/uploads/2023/03/3-WM-Tetra-AdobeStock_295837338-1-1024x588.jpeg)
![tetra Pak](https://womanman.sk/wp-content/uploads/2023/03/3-WM-Tetra-AdobeStock_295837338-1-1024x588.jpeg)
Pripravila:Karolína Hovorka Púllová