Pod názvom Mondoux otvára v Dubaji dvere slovenskému biznisu.
Známa sieť obľúbených slovenských kaviarní Mondieu so zážitkovou gastronómiou, ktorých ponuku si zákazníci vychutnávajú už aj v Českej republike, najnovšie dobýja arabský svet. Okrem novej, už rok zabehnutej prevádzky Mondoux v dubajskej štvrti Creek Harbour, plánuje otvoriť v blízkom čase ďalšie pobočky nielen v Dubaji ale aj v iných krajinách.
Začiatky Mondieu
Mondieu je sieť obľúbených slovenských reštaurácií, ktoré od roku 2013 ponúkajú svojim zákazníkom modernú zážitkovú gastronómiu inšpirovanú francúzskou, ale aj s medzinárodnou kuchyňou, ktorú dopĺňa hravá komunikácia. Menu obsahuje bohatú ponuku chutných snackov, raňajok, obedov a večerí. Samozrejmosťou sú domáce dezerty, palacinky, horúca čokoláda, limonády, smoothies, lahodné vína či rôzne typy kávy a čajov. Na svoje si prídu aj vegetariáni a vegáni. Podľa portálu TripAdvisor patria bistrá Mondieu medzi najlepšie hodnotené prevádzky v Bratislave. V súčasnosti už funguje10 bistro-kaviarní a reštaurácií v Prahe, Bratislave, Košiciach a tiež v Dubaji.
Dcérska prevádzka v Dubaji
V modernej štvrti plnej mrakodrapov na brehu nového dubajského zálivu, kde je rozostavaná budúca najvyššia budova sveta s názvom Dubai Creek Tower, sa nachádza reštaurácia Mondoux, dcérska prevádzka slovenskej značky Mondieu. S ohľadom na miestne náboženské zvyky bol jej názov pozmenený z „Mondieu“, v preklade „môj bože“ na „Mondoux“ francúzsky „moja zlatá“. Práve šikovní Slováci z metropoly východu úspešne rozbehli prevádzku v centre arabského sveta, v Dubaji, ktorá bude tento rok oslavovať už svoje prvé narodeniny. Horúcou novinkou je však otvorenie ďalšej pobočky Mondoux v „mekke svetového retailu“, priamo v novej prístavbe slávneho Dubai Mall-u pri známej dubajskej fontáne. „Je to vôbec po prvýkrát, čo sa podarilo firme zo Slovenska otvoriť pobočku v priestoroch Dubai Mall, v najväčšom obchodnom komplexe sveta,” konštatuje Magdaléna Kozinková, Business Development Director značky Mondoux v Dubaji. Jej otvorenie je naplánované na najbližšie týždne, ale už dnes návštevníkov láka obrovský vizuál Čoko Šanel so ženskou podobizňou s jemne dvojzmyselným textom „It’s just teasing, but I’m coming soon“.
Šance pre podnikavých Slovákov
Značka Mondieu je jednou z prvých slovenských firiem, ktorej sa podarilo úspešne expandovať do Arabských emirátov. V Dubaji otvára prostredníctvom vlastných prevádzok dvere aj úspešnému slovenskému biznisu. Za zmienku určite stojí software z Prešova od firmy Comein, ktorý sa úspešne implementovali v pobočkách doma aj v zahraničí. Ide o kasový software, vďaka ktorému bude vernostná karta Mondieu platiť Slovákom už aj v Dubaji, či iných krajinách, kde sieť v budúcnosti otvorí svoje pobočky. Slováci tam budú mať dokonca ešte vyššiu zľavu oproti iným zákazníkom. Okrem kasového systému a zliav sa aktuálne pracuje aj na dodavke rôznych slovenských produktov, ktoré budú môcť návštevníci dubajských prevádzok prvýkrát vyskúšať. Sú medzi nimi napríklad ručne robené „Vlčie sirupy” či raw koláče od výrobcu Purista z Mostu pri Bratislave, ktorý si zakladá na vysokokvalitných surovinách. V Dubaji totiž nič podobné v rovnakej kvalite zatiaľ nenájdete. „Napriek tomu, že trh v Dubaji je obrovský, a na výber je tu neuveriteľné množstvo produktov, nepodarilo sa nám nájsť dezerty takej prémiovej kvality, akú dodáva práve slovenská značka Purista. Momentálne pracujeme usilovne na tom, aby sme takéto kvalitné koláče a produkty mohli s hrdosťou ponúknuť aj našim zákazníkom v Dubaji,“ povedala Magdaléna Kozinková.Rozvoj prevádzok v SAE napreduje aj vďaka podpore miestnych developerov, ktorí chcú doplniť chýbajúci segment v obľúbených štvrtiach Dubaja. „Vďaka tejto podpore, ktorú sme ako jediná slovenská firma zatiaľ dostali, napreduje aj otvorenie našej tretej prevádzky v Dubajskej Marine,” objasnila zástupkyňa Mondoux v Dubaji.
Ďalšie plány Mondieu
Okrem Spojených Arabských Emirátov sú v hre aj iné krajiny arabského sveta, kam sa chystá Mondieu expandovať. „Okrem Dubaja a hlavného mesta emirátov Abú Zabí plánujeme rozšíriť našu sieť do susednej Saudskej Arábie alebo Egypta. Všetko je však zatiaľ len v rokovaní s potenciálnymi franšízovými partnermi v daných regiónoch. Rozhodne sa však nechceme sústrediť len na arabský trh. Radi by sme Mondieu rozšírili aj do Veľkej Británie či iných krajín Európy a Ázie. Najpodstatnejšie pre nás je nájsť tých správnych partnerov a podporovateľov našej franšízy v daných krajinách. Usilovne na tom pracujeme a snažíme sa predstaviť výnimočné produkty zo Slovenska stále väčšiemu okruhu ľudí,“ dopĺňa Magdaléna Kozinková.
Expandovať však nebudú iba pobočky bistra, ale aj nové produktové kategórie, ktoré posúvajú sieť Mondieu/Mondoux na úplne inú pozíciu v tomto segmente. V prípravách sú novinky, ktoré budú čoskoro predstavené. Prvou bude séria takzvaných „funkčných“ čokolád, ktoré okrem pridaných vlastností budú vyrábané receptúrou Bean-to-Bar a to v najvyššej kvalite vo svetovom meradle.
Spájanie ľudí aj firiem
Pre dodávateľov, ktorí túžia svoj produkt exportovať za hranice Slovenska, sa ponúka výnimočná príležitosť. Mondieu chce pomôcť Slovákom ale i Čechom preraziť v zahraničí s výzvou predstaviť svoj jedinečný a kvalitný produkt, ktorý je už populárny a hodil by sa do prevádzok Mondieu vo svete. Záujemcovia môžu kontaktovať Mondieu/Mondoux emailom na dubai@mondieu.sk a predstaviť svoj produkt priamo slovenským majiteľom prevádzok v Dubaji. Víziou manažmentu siete kaviarní je zabezpečiť vo svojich pobočkách export takýchto výnimočných produktov a ich predávanie v Spojených Arabských Emirátoch. Cieľom spoločnosti je však okrem toho nájsť aj šikovných a skúsených ľudí na trhu z oblastí architektúry, dizajnu a ďalších kreatívnych odvetví.
Pripravila: Radmila Lukačovičová, Storyline
Foto: www.mondieu.sk