Viac ako 100 rokov zdvíha nielen sebavedomie žien

Keď Antonín Pařík so svojím spoločníkmi, Josefom Džbánkem z Prahy a Jaroslavom Sobolem z Olomouca, založili v októbri roku 1919 spoločnosť Triola, nikto vtedy netušil, že sa zrodila československá legenda. Legenda pre nežnejšie polovičky nášho bytia, ktorá aktuálne oslavuje už 100 rokov. Pritom stále ponúka trendové a moderné modely spodnej bielizne a plaviek, ktoré oslovujú tú staršiu, ale tiež mladšiu generáciu českých aj slovenských žien nielen s postavami krv a mlieko. 

Názov Triola vymyslela firme manželka Antonína Paříka, Rudolfa – ako sa uvádza v rodinnej kronike zakladateľa. Stalo sa tak jedného sviatočného rodinného popoludnia, keď jej muž nahlas premýšľal o tom, ako nazvať novo vzniknutú firmu. Jeho žena mu vtedy poradila: „Traja spoločníci tvoria predsa Triolu“ a hneď si začala spievať „Triola, Triola, Triola.“ Dňa 23. 12. 1919 zaregistroval Krajský obchodný súd v Prahe Triolu ako spoločnosť s ručením obmedzeným ´na výrobu všetkej pánskej a chlapčenskej bielizne, aj bielizne pre dámy´. Kmeňový kapitál spoločníkov predstavoval 300 000 korún československých a pri svojom založení zamestnávala Triola cca 40 robotníkov.

Zlatý vek Trioly

Na výrobu dámskej módnej bielizne si spoločníci prenajímali iné výrobné priestory v Prahe i mimo nej. V roku 1922 sa Triola premenila na akciovú spoločnosť, a tým splnila nutnú podmienku pre získanie ďalšieho kapitálu. Počas nasledujúcich desiatich rokov hlavní akcionári, Antonín Pařík, Josef Džbánek a Jaroslav Sobol, vytvorili z Trioly úspešnú značku a firmu, ktorá začala exportovať do európskych krajín. Okolo roku 1930 sa stal Antonín Pařík majoritným akcionárom Trioly a ako jej riaditeľ sa začal pripravovať na splnenie svojho životného sna – vybudovať po vzore Tomáša Baťu modernú továreň s pásovou výrobou bielizne. Nebola to veru malá úloha!



Poďakovanie správneho výboru Triola, uverejnené v Národných listoch 24. 6. 1933:
„Na jar roku 1932 sa začalo so stavbou novej budovy Triola v Prahe VIII, na Drahobejlovej ulici č. p. 29. Vďaka americkému tempu stavby bola už 2. januára roku 1933 spustená prevádzka v novej továrni, ktorú je možné zaradiť medzi najmodernejšie a najúčelnejšie postavené priemyselné budovy. Železobetón a sklo – dve hlavné stavebné hmoty, ktoré boli použité – znamenajú hojnosť miesta a svetla. Celková plocha na šiestich poschodiach od suterénu až do podkrovia meria 3000 m2. Pozoruhodná je konštrukcia 5. poschodia, ktorá je preklenutá železobetónovou škrupinovou klenbou, voľne sa rozpínajúcou nad celou šírkou budovy, čo samo o sebe robí impozantný dojem.
Za účelom rýchlej komunikácie je budova vybavená elektrickým výťahom nákladným aj osobným. Ďalej je vybavená najdokonalejším bežiacim pásovým systémom, kde na jednom konci je postrihaná látka a na druhom konci pásu sa objavia už hotové výrobky. Transportéry robia z celej továrne jediný pohyblivý pás. Z najvyššieho poschodia, kde práca začína, až do výpravne tovaru na prízemí, sa dopravuje všetko automaticky z oddelenia do oddelenia. Vykurovanie budovy sa deje centrálne parou, zriadilo sa aj automatické odsávanie znečisteného vzduchu a privádzanie vzduchu čistého.
Dnes zamestnáva TRIOLA 300 robotníkov a robotníčok a exportuje takmer do všetkých európskych i mnohých zámorských štátov. Stále sa riadi svojou osvedčenou zásadou ´prvotriedny tovar za najlacnejšie ceny´, a tak svojimi dokonalými výrobkami šíri v cudzine dobré meno československého pradiarenského priemyslu. Správny výbor Triola považuje za svoju povinnosť poďakovať všetkým firmám, ktoré sa zúčastnili výstavby továrne, za ich naozaj vzorné a rýchle obslúženie.“
(Krátené)


Aktuálne trendy

Aktuálne je Triola stredne veľká firma so 120 zamestnancami, ktorej motorom sú neustále inovácie v jej vlastnej kolekcii TRIOLA. V posledných rokoch však tiež systematicky rozširuje sortiment ponúkaného tovaru vo vlastných firemných predajniach aj na svojom eshope www.triola.sk. Tovar tohto doplnkového sortimentu síce nevyrába, ale jeho nákup podlieha rovnakým náročným kritériám, ako jej vlastné výrobky. Ponúka tak iba vysoko kvalitné a overené produkty. 

Pred 100 rokmi sa bielizeň a prvé podprsenky šili hlavne z bavlny a z hodvábu. Aj dnes sú však materiály v hlavnej úlohe. V materiáloch sa dnes kladie čoraz väčší dôraz na funkčnosť a odolnosť. Celosvetovo sú v trende technológie, ktoré znamenajú čo najmenší zásah do prírody. Napr. v rámci programu Social responsibility (Spoločenská zodpovednosť) sa využíva materiál Sensitive, ktorého výroba je preukázateľne ekologicky šetrná.  

Aby však všetko sedelo ako má, novo navrhnuté modely testuje celý rad probandiek. Ide o ženy – testerky, ktoré skúšajú nové ´prototypy´. Každý nový model podprsenky prechádza niekoľkými stupňami testovania. Modely Triola pravidelne testuje viac ako 400 žien rôznych mier a proporcií, ktoré musia po určený čas bielizeň veľmi intenzívne nosiť a prať. A všetko, aj svoje pocity, zaznamenávať do formulára a potom prídu na vyhodnotenie.

Ak máte dobrú podprsenku, ani o nej neviete

„Samozrejme, sledujeme všetky najnovšie trendy a snažíme sa ich priniesť slovenským aj českým zákazníčkam. Existujú napr. tkaniny, ktoré pri zvýšení tepovej frekvencie, uvoľňujú vône a feromóny a zvyšujú tak príťažlivosť nositeľky. Alebo modely „Securitas“ so zabudovanými senzormi zahlásia osobu v nebezpečenstve. To sú vízie budúcnosti. Naším cieľom je, aby podprsenka ´zvládla svoju prácu´. Sformovala zvodný dekolt a zafixovala prsia v očakávanej výške, aby bola krásnou súčasťou outfitu, udržala si po dlhú dobu svoju funkčnosť a hlavne, aby žena pocitovo vôbec nevedela, že ju nosí. Teda aby nikde neťahala, netlačila, nerezala. Taká je totiž ideálna podprsenka,“ hovorí Lenka Zavadilová, členka inovačného tímu Triola. 

Mnoho žien, nielen s väčším poprsím, však častokrát potrebuje poradiť s výberom správnej veľkosti a správneho strihu podprsenky. A aj na ne myslela Triola a vymyslela tak projekt TRIOLA STYLING TOUR, ktorý funguje už šiesty rok. Profesionálna štylistka priamo v predajniach radí ženám s výberom bielizne. A nielen preto, že je bezplatný, je aj veľmi populárny a obľúbený. Štylistka sa venuje žene asi 45 minút. „Učíme ženy, ako bielizeň skúšať, ako sa o ňu starať, aby si udržala čo najdlhšie svoje funkčné a estetické vlastnosti. Mnoho žien napríklad stále nevie, že sa bielizeň nemá plákať v aviváži,“ objasňuje Žaneta Ilutanová, profesionálna štylistka bielizne a školiteľka Triola. 

V ponuke značky sú dnes plavky a najmä bielizeň s veľkosťami košov od B do K a s veľkosťou obvodov od 65 do 100, niektoré modely majú obvody aj 120. Zákazníčky Trioly tak tvoria krásne sošné ženy s plným poprsím aj s bokmi, no tiež ženy drobnejšie. Dojemné chvíle nastávajú, keď mamičky, verné zákazníčky značky, privádzajú do predajne svoje dospievajúce dcéry a spolu si vyberajú bielizeň. Ony totiž dobre vedia, že správne zvolená bielizeň dokáže zdvihnúť nielen naše prednosti, ale aj sebavedomie.

foto: triola.sk

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu