Birell u nás rúca stereotypy v pití nealka

0
860
Birell si dám limitka

Piť či nepiť. To je otázka. Táto voľba by však nemala byť hamletovsky zložitá. Každý dospelý človek má právo slobodne sa rozhodnúť, či sa chce s priateľmi pobaviť pri poháriku niečoho ostrejšieho, alebo si dať nealko. Birell v novej kampani hovorí „dosť“ spoločenskému tlaku a ukazuje, že zábavu si môžeme užívať bez ohľadu na to, čo pijeme.

„Pivo, víno alebo niečo ostrejšie?“ Aj tak sa kamaráti oslovujú hneď vo dverách. Človek potom takmer nemá na výber. A keď už dá prednosť vode, limonáde alebo napríklad Birellu, nasleduje záplava otázok, či nepríjemných komentárov: „Teda s tebou bude nuda! Čo ti je? Si chorý? Užívaš lieky? Ty šoféruješ? Nerob fóry a vypi si…!“

Alko alebo nealko?

Birell vyrazil do terénu skúmať, aké reakcie zažívajú ľudia, ktorí v pohostinstve či na zábave vyberú nealko. Prieskum ukázal, že so spoločenským tlakom týkajúcim sa pitia alkoholu sa aspoň raz stretla minimálne polovica respondentov, tretina opýtaných túto situáciu zažila dokonca niekoľkokrát. Aby sa ľudia tomuto tlaku ubránili, vymýšľajú si pred priateľmi spoločensky prijateľné klamstvá, alebo sa snažia pichľavé poznámky ignorovať. Niektorí sa im radšej vyhnú tým, že do spoločnosti vôbec nevyrazia. Podľa prieskumu tretina dospelých povedala nejakú nevinnú, ale kreatívnu lož svojim priateľom, keď sa rozhodla na párty či v pohostinstve nepiť.

Mýtus o tom, že bez alkoholu nebude taká zábava, sa pomaly ale iste darí prekonávať.  Viac ako tretina tých, ktorí sa rozhodnú nepiť alkohol, však stále počúva poznámky o tom, že s nimi nebude sranda. Ľudia si chcú pri stretnutí s priateľmi, či už na nejakej oslave alebo víkendovom grilovaní, hlavne odpočinúť, porozprávať sa a pobaviť sa. Jednoducho si užiť spoločný čas a neriešiť, kto pije alko a kto nealko. Ťuknúť si spolu môžeme rovnako dobre klasickým pivom i Birellom. A práve to chceme za našu značku ľuďom na Slovensku a v Česku povedať,hovorí Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell CZ&SK.

Všetci sme na jednej lodi

Tvrdí sa, že bez alkoholu bude nuda? Ale kdeže! Birell sa nebojí výziev ani predsudkov a chce, aby sa všetci dospelí ľudia cítili skvele a užívali si spoločnosť priateľov nezávisle na tom, či pijú alkohol alebo nie. Koncept Všetci na jednej lodi”, ktorý vyvinula agentúra VCCP, má jediný cieľ plavby – zahodiť predsudky a stereotypy spojené s pitím nealkoholických nápojov. „Postoj spoločnosti k alkoholu sa pozvoľna mení. Naším cieľom je urobiť z Birellu symbol tolerancie a podporovať v ľuďoch otvorenú myseľ. Ak sa niekto rozhodne dať si alko, je to OK, rovnako ako je OK dať si nealko. Je to len na nás a nemusíme pritom riešiť, čo na to ostatní,“ vysvetľuje Henri de la Barre, Planning Director agentúry VCCP, s ktorou Birell spolupracuje od roku 2020.

Vďaka tomuto konceptu chce Birell podporiť kultúru, kde sa dospelí ľudia dokážu spolu baviť – aj keď pijú alko alebo nealko. Napomáhajú tomu aj rozmanité produktové rady. Vyberie si z nich naozaj každý, či už preferuje nealko pivo klasické, ochutené alebo so zníženým obsahom cukru.

Birell si dám limitka

V plechovke i čapovaný

V súčasnosti je v ponuke Birell Svetlý, Birell Polotmavý, Birell Za Studena Chmelený, Birell Štýlu IPA a ochutené varianty Birell Pomelo & Grep, Birell Limetka & Malina, Birell Polotmavý Citrón, Birell Červený Pomaranč, Birell Citrón & Mäta. V rámci limitovanej edície 2023 značka ponúka aj varianty Birell Višňa & Černica, Birell Mango & Citrón, Birell Čučoriedka & Brusnica a Birell Mandarínka & Yuzu.

Dokonca ovocný nealko radler Birell Višňa & Černica, obľúbená príchuť minulého leta, je na prianie spotrebiteľov okrem plechoviek teraz k dispozícii aj v sudoch. Ľudia si ho tak môžu počas leta vychutnať aj čapovaný v pohostinstvách, reštauráciách a na vybraných kultúrnych podujatiach po celom Slovensku. „Slovenskí spotrebitelia sa neboja experimentovať, naše tri minuloročné novinky sa tešili obľube. Ľudia majú ochutené Birelly stále radšej a v lete po nich siahajú nielen pri športe, ale aj na grilovačkách a posedeniach s priateľmi. Súčasne raketovo rastie aj záujem o čapovaný Birell, vlani sme zaznamenali takmer 20 % medziročný nárast. A preto sme sa rozhodli vypočuť želanie spotrebiteľov a rozšíriť ponuku o ďalší čapovaný radler, s obľúbenou príchuťou Višňa & Černica,spresňuje motiváciu výrobcu Zuzana Tomková, brand manažérka značky Birell na Slovensku. Birell Višňa & Černica, dokonalá kombinácia sviežosti černíc, sladkokyslej chuti višní a jemnej chmeľovej arómy, perfektne zaženie smäd a súčasne uspokojí chuťové bunky. Novinka má nižší obsah cukru ako väčšina sladených limonád. Rovnako ako ostatné Birell nápoje aj tento variant je nealkoholický a neobsahuje konzervanty, umelé sladidlá či potravinárske farbivá.

Poďme sa teda pri letnom občerstvení rozhodovať hlavne podľa seba. Nenechajme sa ovplyvňovať. Zdvihnime orosený pohár a priťuknime si, bez ohľadu na to, čo v ňom je. Všetci sme totiž na jednej lodi.

Pripravila: Zdenka Huňady
Foto: Plzeňský Prazdroj Slovensko

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu