Takmer tri štvrtiny ľudí na Slovensku starších ako 45 rokov majú doma a používajú ramenný tlakomer. Zápästný tlakomer podľa prieskumu, ktorý pre spoločnosť Hartmann – Rico spracovala agentúra Focus, využíva necelá pätina ľudí nad štyridsaťpäť rokov. V segmente teplomerov jasne vedú digitálne kontaktné teplomery.
Spoločnosť Hartmann – Rico patrí medzi najvýznamnejších výrobcov a distribútorov zdravotníckych prostriedkov a hygienických výrobkov v Čechách a na Slovensku. Bola zvedavá na spotrebiteľské správanie ľudí v slovenských domácnostiach v oblasti zdravotníckych potrieb, najmä pokiaľ ide o domáce tlakomery a teplomery. Preto si spoločnosť vlani dala agentúre Focus urobiť prieskum. V tomto prieskume v segmente domácich tlakomerov išlo o vzorku 583 respondentov starších ako 45 rokov, pri teplomeroch bol prieskum zameraný na celú dospelú populáciu a na otázky odpovedalo 1027 respondentov. Prieskum sa zaoberal nielen tým, aké druhy tlakomerov a teplomerov ľudia doma najčastejšie majú, ale aj aké sú kritériá ich výberu.
Z odpovedí respondentov nad 45 rokov vyplynulo, že domáce ramenné tlakomery sú neoddeliteľnou súčasťou domácich lekárničiek u 74 percent z nich. „Osemnásť percent, teda necelá pätina opýtaných, potom používa tlakomery zápästné. Zvyšné riešenia zahŕňajúce prstné tlakomery, smart hodinky či zariadenia kombinujúce meranie tlaku s EKG využíva len zlomok opýtaných,“ uviedla Helena Jedličková, Brand manager Hartmann – Rico v oblasti domácej diagnostiky.
Najdôležitejším kritériom pre výber tlakomeru je podľa respondentov jednoduchosť používania. Ako ďalšie hlavné atribúty uvádzali ľudia nad 45 rokov spoľahlivosť, pohodlné a šetrné meranie, dobrý záručný aj pozáručný servis a kvalitu výrobku. „Z prieskumu tiež vyplynulo, že ľudia pri výbere domáceho tlakomera zohľadnujú aj samotnú značku – tá by podľa ich odpovedí mala byť zameraná na potreby ľudí, empatická a dôveryhodná,“ doplnila Helena Jedličková.
V segmente teplomerov pokrývali otázky celú dospelú populáciu. Z odpovedí vyplynulo, že najčastejšie používaným typom sú digitálne kontaktné teplomery, ktoré má doma 71 percent respondentov. Klasický sklenený lekársky teplomer vlastní 53 percent slovenských domácností. Nižšie zastúpenie majú infračervené riešenia – infračervený bezkontaktný teplomer uviedlo len 18 percent respondentov a 13 percent používa infračervený kontaktný teplomer do ucha alebo na čelo. „Z pohľadu kritérií, ktoré zohrávajú úlohu pri výbere teplomera, vedie u respondentov jednoznačne spoľahlivosť nasledovaná vysokou presnosťou. Dôležitá je tiež jednoduchosť používania, vysoká kvalita, pohodlnosť a šetrnosť merania či dobrý pomer cena-kvalita. Pre respondentov bolo tiež dôležité, aby išlo o dôveryhodnú značku zameranú na potreby ľudí,“ priblížila Brand managerka.
Za najmenej dôležité respondenti naopak považujú funkciu merania teploty predmetov a miestnosti a to, či danú značku teplomera používa ich lekár v ordinácii alebo či sa jedná o prémiovú značku.
Pripravil: Jan Civín
Foto: Hartmann – Rico