Balíkovo je nová služba v doručovaní zásielok, ktorou spoločnosť Slovak Parcel Service mení trh, najmä čo sa týka cien za doručovanie. Kuriérsky líder tak reaguje nielen na čoraz vyšší dopyt po vyzdvihovaní zásielok samotnými zákazníkmi, ale významne mení trhové prostredie atraktívnou cenou za doručenie  zásielky do samoobslužných boxov. 

Do konca roka plánuje Slovak Parcel Service rozmiestniť v mestách a obciach Slovenska stovky Balíkovo boxov – samoobslužných odberných miest. Chce nimi sprístupniť najlacnejšie doručovanie zásielok čo najväčšiemu počtu zákazníkov. 

Kuriérska spoločnosť minulý rok informovala o zmene názvu odberných miest z Parcel Shopov na Balíkovo. Tam patria obchodné prevádzky, ako napríklad trafiky, čerpacie stanice či kaviarne, kde si zákazník môže prevziať balík. Teraz sa k ním pridávajú už aj samoobslužné boxy s rovnakým názvom. 

SPS začala už koncom mája 2024 s distribúciou boxov do jednotlivých slovenských miest a obcí. V priebehu roka ich pribudnú stovky po celom Slovensku. Bude to cenovo najpriaznivejšia voľba pre doručovanie zásielok na Slovensku. 

„Chceme byť k našim zákazníkom vždy čo najbližšie, preto je spustenie Balíkovo boxov reakciou na dopyt aj rozvoj našich služieb. Ako najväčšia kuriérska spoločnosť na Slovensku máme ambíciu ponúknuť najlepší pomer ceny a kvality na trhu aj v prípade samoobslužných boxov,“ hovorí Ján Ťurek, konateľ Slovak Parcel Service.

Hlavnou výhodou samoobslužného boxu je časová flexibilita pre zákazníka. Ten sa nemusí prispôsobovať kuriérovi, zároveň si zásielku prevezme kedykoľvek, keď mu to vyhovuje. 

„Už v roku 2013 sme začali s prelomovou myšlienkou – inštaláciou samoobslužných boxov, vtedy na to však trh ešte nebol pripravený. Dnes naše portfólio služieb rozvíjame o Balíkovo boxy, ktoré predstavujú spoľahlivú a cenovo najvýhodnejšiu možnosť doručenia balíkov,“ vysvetľuje Ladislav Kohaut, obchodný riaditeľ Slovak Parcel Service.

Balíkovo boxy sú aj ekologickým spôsobom doručenia zásielok, keďže fungujú na princípe fotovoltiky a majú k dispozícii až 20 schránok. Práve zelené riešenie považuje SPS za mimoriadne dôležitý aspekt, pokiaľ ide o novú službu. 

Prebratie zásielky bude pre zákazníka jednoduché. Na vyzdvihnutie mu postačí iba SMS kód – bez potreby inštalovania aplikácie či internetu. 

Foto: SPS

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu