Oslabená imunita je nočnou morou zimného obdobia. Tipy, ako si ju účinne posilniť.

0
501
oslabená imunita Wobecare Enzym

Zdravá strava je bohatá na vitamíny

Zdravie ide od žalúdka, preto by vo vašom jedálničku nemalo chýbať ovocie a zelenina bohaté na antioxidanty a živiny. Skúšajte rôzne variácie potravín, aby ste telu dodali čo najväčšie množstvo potrebných vitamínov a minerálov. Veľká časť imunitného systému je v tráviacom trakte. Preto je nevyhnutné udržať vašu črevnú výstelku zdravú a dobre fungujúcu. Do jedál si zahrňte cesnak, chilli, cibuľu, zázvor, kapustu, brokolicu, karfiol, kel a potraviny bohaté na vitamín A ako je mrkva, tekvica, sladké zemiaky a zelená listová zelenina. Zázvor je v tomto ročnom období ideálny pre povzbudenie vášho imunitné systému. Nastrúhajte si ho na drobné kúsky a zalejte horúcou vodou. Ak sa vám zdá horký, oslaďte si ho medom.

Spánok a oddych je základom zdravia

Bez dostatočne kvalitného spánku trpí každý aspekt vášho zdravia, vrátane imunity. Krátky a nekvalitný spánok oslabuje imunitu a môže viesť k chorobám, zápalom a bolestiam. Podporte svoj imunitný systém vyčlenením času na 7 – 8 hodín spánku každú noc. Kvalitu spánku môžete optimalizovať aj tak, že si pustíte relaxačnú hudbu, budete meditovať, vypnete si všetku elektroniku minimálne 2 hodiny pred spaním a samozrejme, vyvetráte si spálňu. Bez adekvátneho oddychu nebude telo schopné bojovať so všetkými baktériami a vírusmi, ktoré so sebou zimné obdobie prináša. Preto nezabudnite: zaľahnúť a pekne si pospať!

Využite slnečné lúče

S kratšími dňami a dlhšími nocami prichádza tma stále skôr. Denné svetlo sa skracuje a s ním aj možnosť tráviť čas pod slnečnými lúčmi, ktorých je v tomto období aj tak nedostatok. Stále zamračené počasie situáciu ešte zhoršuje. Využite preto každý jeden moment modrej oblohy so žiarivým slnkom. Vaše telo, pokožka aj imunita potrebujú dodať zásoby vitamínu D, ktoré čerpajú práve zo slnečných lúčov. Naplánujte si prechádzky, túry a výlety a využite čo najviac pekných dní, ktoré sú počas zimného obdobia také vzácne.

Doprajte si čerstvý vzduch

Čerstvý vzduch vie nielen prečistiť hlavu, ale pomáha aj telu a imunite. Počas zimných mesiacov, keď vonkajšia teplota klesne pod nulu, sa túlite pod dekou vo vykúrenom domove. Dýchate stále ten istý teplý a suchý vzduch, ktorý imunite vôbec neprospieva. Pootvárajte okná a poriadne vyvetrajte celý byt! Aspoň raz denne ich nechajte na niekoľko minút otvorené, aby všetky baktérie a patogény odleteli, ako sa hovorí, „von oknom“. Verte, že sa budete cítite lepšie.

Socializácia zlepšuje náladu i zdravie

Práve počas zimných mesiacov majú ľudia tendenciu uzatvárať sa do seba a vyhýbať sa spoločnosti. Vystúpte z tejto bubliny. Ľudia sú spoločenské stvorenia. K existencii potrebujú blízky kontakt, komunikovať a smiať sa. Nenechajte sa utápať zimnou sociálnou úzkosťou. Vytiahnite svojich kamarátov a blízkych von, vytvorte si nové priateľstva a uvidíte, ako sa vám upraví aj imunita. Smiech, dotyky a vyrozprávanie sa vám pomôžu zbaviť sa stresu, zlepšiť si náladu a dokonca aj posilniť imunitný systém. Neotáľajte a organizujte!

Pohyb podporuje imunitu

 Aby bol imunitný systém v optimálne forme, je pohyb nevyhnutný. Pravidelné cvičenie so strednou intenzitou zvyšuje schopnosti imunitného systému bojovať proti chorobám. Nájdite si fyzickú aktivitu, ktorá vás bude baviť a snažte sa ju vykonávať 3 – 4 dni v týždni. Ideálne aspoň 30 minút každý druhý deň. Pohyb a aktivita na čerstvom vzduchu je esenciálny pre správne fungovanie imunitného systému. Ak však nie ste fanúšikovia vonkajších cvičení (beh, bicyklovanie, lyžovanie, snowboarding, korčuľovanie), skúste indoorové cviky ako sú joga, pilates, či dokonca aj tanec. Samozrejme, vždy v dobre vyvetranej miestnosti. Dôležité je nesedieť, ale hýbať sa!  

Pri každej aktivite siahnite po enzýmoch

Ak cítite, že na vás „niečo lezie“ a máte oslabenú imunitu, siahnite po enzýmoch. Sú nenahraditeľnou súčasťou všetkých biochemických procesov v tele. Proteolytické enzýmy pomáhajú zaisťovať rovnováhu imunitného systému tak, aby zápaly prebehli optimálne a bez následkov.

Vyskúšajte novinku – výživový doplnok s vysokoaktívnym enzymatickým zložením Wobecare Enzym od značky Mucos Pharma. Wobecare Enzym obsahuje flavonoid rutín a proteolytické enzýmy bromelaín a trypsín. Je jednoduchý na užívanie – stačia iba 3 tobolky denne. Technológia „Enzyme-shield“ (enzýmový štít) zaručuje ochranu enzýmov v tobolkách pred pôsobením žalúdočných štiav a predĺžené uvoľňovanie v tenkom čreve. Prípravok môžete užívať dlhodobo bez prerušenia na základe vašich potrieb. Firma Mucos Pharma má rozsiahle viac než päťdesiatročné skúsenosti s enzymatickými produktmi (vyrába napríklad Wobenzym, ktorý je však liekom na vnútorné použitie). Wobecare Enzym je výživový doplnok z prírodných zdrojov na vnútorné použitie. Pred užívaním starostlivo prečítajte písomnú informáciu pre používateľov. 

 www.wobecare.sk

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu