Smart autá nútia investovať do technológií a školení

0
376

Moderné technológie hýbu automobilovým trhom čím ďalej, tým viac. Nie je to tak dávno, keď vodičom stačilo mať auto s automatickou prevodovkou, tempomatom alebo jednoduchým parkovacím asistentom. Nové a moderné technológie prinášajú do áut celý rad smart systémov a vychytávok, ktoré by mali uľahčiť riadenie vozidiel a zvýšiť bezpečnosť vozidiel. Pre malé autoservisy to však znamená veľké náklady.
V novo vyrobených automobiloch je množstvo technológií, ktoré napríklad používa sám automobil – brzdenie do 30 km/h alebo asistent pri jazde v kolóne. Ďalej sú tu technológie, ktoré sú v súčinnosti s vodičom, napríklad automatické udržiavanie sa v pruhu, automatický parkovací asistent a mnoho ďalších funkcií a vychytávok. Nové vozidlá a technológie v nich dokážu vodičom uľahčiť život. Ale len dovtedy, kým ich nepotrebujeme opraviť alebo nastaviť. Potom môžu nastať problémy s tým, na ktorý servis sa vlastne obrátiť.

Nie každé „servisné miesto“ vie dané technológie nastavovať a opravovať. Málokto si uvedomuje, čo je napríklad potrebné pri pravidelnom servise prednej kamery vo vozidle, ktoré má systém sledovania jazdy v pruhoch. A nejde len o čelnú kameru, ďalšie senzory sú tiež na ostatných častiach auta. Na autoservisy je v istom zmysle vyvíjaný tlak, aby vedeli opraviť všetky poruchy. K tomu je však potrebné nielen vybavenie, ale tiež mnoho hodín profesionálnych školení.
„Bez priebežného odborného vzdelávania totiž mnoho automechanikov obsluhuje tieto technológie nesprávnym spôsobom, čím môže dôjsť k nepresnému nastaveniu.

Naša servisná sieť v tomto ohľade vychádza autoservisom v ústrety a realizuje s mechanikmi pravidelné odborné školenia,“ hovorí Lukáš Czauderna, poradca pre rozvoj autoservisov ProfiAuto a dodáva: „Naši mechanici zo siete ProfiAuto Servise sa v súčasnosti napríklad často stretávajú s opravami práve už spomenutých predných kamier alebo najmodernejších svetiel, vrátane nastavenia ich fungovania.“ Tieto moderné technológie však začínajú robiť starosti menším autoservisom. Ak chcú držať krok s ostatnými, je potrebné, aby investovali stále viac peňazí do školení, technológií a vybavenia na opravy. Schodnejšou cestou môže potom byť špecializácia, rovnako ako sa to pomaly začína presadzovať v niektorých okolitých krajinách. Ďalšou možnosťou je potom spojenie do väčších celkov a sietí, vďaka čomu budú mať výhodu silného partnera, a tým lepšie obstoja pri nástupe „digitálnej revolúcie“ i vďaka rýchlejšej komunikácii so zákazníkmi.

„Mobilné technológie sú všeobecne možnosťou, ako prepojiť automobil s vodičom. A nielen s ním. V našej servisnej sieti máme aplikáciu, vďaka ktorej sa vodiči objednajú do autoservisu z práce alebo pohodlia domova. Nájdu v nej najbližší autoservis z našej siete, vyberú si tu druh servisnej prehliadky, opravy a termín, ktorý im vyhovuje. Toto je jednou z vecí, ktorá je v dnešnej dobe samozrejmosťou, ako ľuďom pomôcť pri komunikácii s autoservisom a riadením svojho vlastného času,“ hovorí Jindřich Krejčí, riaditeľ siete ProfiAuto.

foto: ProfiAuto

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu