TEST | Dynamický jedno-litrový trojvalec s TURBOM | Hyundai i20.

0
1493

Testovali sme pre vás HYUNDAI i20 5HB 1.0 T-GDi 74kw COMFORT – Red passion

Hyundai i20 je autíčko, ktoré sa udomácnilo na našom trhu pomerne rýchlo. Majiteľ jeho nákupom získa za dobrú cenu jednoznačne bohatú výbavu.

Motor a prevodovka

V súčastnosti predajca pre model i20 ponúka sedem variant motorov. Cena v závislosti od typu motora a prevodovky sa pohybuje od 9.640 EUR až po 14.390 EUR. Ponuka je naozaj bohatá, zahŕňa napríklad aj benzínový motor so 4-stupňovou automatickou prevodovkou.


Testované vozidlo malo benzínový motor, trojvalec so zdvihovým objemom motora 998 cm3, 5-stupňovou manuálnou prevodovkou a výkonom 74 kW. Suma uvedenej verzie vo výbave Comfort bola 11.990 EUR + 400 EUR za farbu (mimo štandardné 3 základne ponúkané). Automobilový trh sa snaží smerovať vývoj motorov do čo najmenšej spotreby pri zachovaní rovnakého výkonu, čoho je trojvalcový motor živým dôkazom. Trojvalcový motor dáva o sebe vedieť výrazne odlišným hlukom motora a jemnými vibráciami. Turbo nezabezpečí športový zážitok z jazdy, ale zabezpečuje pomerne dynamické jazdné vlastnosti pri predbiehaní a zrýchľovaní. Uvedený motor je rozhodne ideálne ladený pre mestskú jazdu. Pri jazde mimo mesta okamžite pocítite na spotrebe 5-stupňovú prevodovku i vyššie otáčky. Výrobca uvádza spotrebu 4,5 l / 100 km, ale táto spotreba sa nám nepodarila dosiahnuť.

Výbava

Najväčšia prednosť i20, v štandardnej výbave označenej Comfort, je pomerne široká výbava. Za spomenutie rozhodne stojí uviesť najmä bluetooth, kožený volant s tempomatom, hmlové svetlá, lane departure warning system (LDWS), zadné parkovacie senzory, elektricky ovládané okná (4x), rádio s USB a AUX vstupom, centrálne uzamykanie s alarmom, elektricky ovládané predné okná, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, elektricky nastaviteľné a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá.

Príplatková výbava

Za príplatok je možné si poriadiť pomerne málo – disky kolies z ľahkých zliatin R16, LED denné svetlá či vyhrievané predné sedadlá a vyhrievaný veniec volantu. Vzhľadom na bohatú štandardnú výbavu a cieľovú skupinu je tento nedostatok zanedbateľný.

Farba

V ponuke bez príplatku sú 3 základné farby a za príplatok 400 EUR je možné si vybrať spomedzi ďalších siedmich farieb. Môžeme konštatovať, že červená farba (Red Passion) k čiernym dizajnovým C-stĺpikom je veľmi vkusná. 

Interiér

Vodič a spolujazdec má pomerne dosť pohodlia. Pochváliť rozhodne môžeme najmä veľmi dobre tvarované sedačky. V zadnej časti sa odvezú na kratšie vzdialenosti ďalšie tri osoby, no pohodlné to bude iba pre dve osoby.

Batožinový priestor s dvojitým dnom pojme 326 litrov. Po sklopení zadných sedačiek nevzniká rovná plocha, čo pri potrebe využitia auta na prepravu rozmernejšieho nákladu bude obmedzujúcim faktorom.

Multimédia

Ozvučenie je štandardné – ničím nezaostáva, ale ani neohuruje. Párovanie mobilného zariadenia bolo veľmi pohodlné a rýchle. Do pozornosti rozhodne treba dať dve zástrčky napätia – zapaľovače, pre možnosť nabíjania dvoch zariadení súčasne.

.
autor: Ing. Marek Mrvaň

.

video production | http://firemnevideo.sk

video marketing | http://TVspot.sk

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu