Spoločnosť Tetra Pak v novej kampani spája sily s obchodným reťazcom Tesco na Slovensku. Cieľom ich spolupráce je rozšíriť povedomie spotrebiteľov o potrebe a možnostiach zberu a recyklácie nápojových kartónov. Kampaň prebieha v ôsmich mestách na Slovensku a potrvá do nedele 2. apríla.
Nápojové kartóny sú plne recyklovateľné a z veľkej časti tvorené kvalitnými papierovými vláknami. Vďaka efektívnej recyklácii sa môžu z obalov, napríklad od mlieka a džúsov, stať nové užitočné produkty, ako hygienické vreckovky či ďalšie výrobky z papiera, ale aj stavebné dosky alebo výrobky z plastu a hliníka.
Tetra Pak, jeden zo svetových lídrov v oblasti spracovania potravín a obalových riešení, už dlhodobo proaktívne realizuje na Slovensku aktivity, ktoré majú za cieľ rozšíriť povedomie širokej verejnosti o potrebe a možnostiach zberu a recyklácie nápojových kartónov. Výsledkom snahy o šírenie osvety v spojitosti s nápojovými kartónovými obalmi je aj nová kampaň, ktorá vznikla v spolupráci s obchodným reťazcom Tesco na Slovensku.
„Obaly majú dôležitú úlohu, keďže chránia potraviny a zamedzujú ich plytvaniu. Môžu však byť aj záťažou pre životné prostredie, ak sa opätovne nepoužívajú alebo nerecyklujú. Preto nás veľmi teší, že máme v spolupráci so spoločnosťou Tetra Pak príležitosť pomôcť tomu, aby sa na Slovensku triedilo viac nápojových kartónových obalov,“ hovorí Michaela Lehotská, manažérka spoločenskej zodpovednosti pre Tesco na Slovensku.
Cieľom aktuálnej kampane je priamo spotrebiteľom ukázať, čo môže vďaka recyklácii nápojových kartónov vzniknúť a upovedomiť ich aj o tom, že správne triedenie nápojových kartónov je kľúčovou súčasťou celého procesu recyklácie.
„Korektné triedenie v domácnostiach je základom toho, aby sme vedeli potenciál nápojových kartónov naplno využiť. Na Slovensku nie je triedenie nápojových kartónov jednotné. Obyčajne sú na ich zber určené kontajnery v oranžovej farbe. V prípadoch, kedy nie je samostatný oranžový kontajner v mieste bydliska dostupný, je možné nápojové kartónové obaly triediť aj spolu s PET fľašami v žltých kontajneroch,“ informuje Štěpán Ledvina, expert na cirkulárnu ekonomiku Tetra Pak.
Kampaň prebieha od 27. marca do 2. apríla v ôsmich Tesco prevádzkach po celom Slovensku. Zákazníci obchodného reťazca v Bratislave na Panónskej ceste, Trnave na Veternej, Nitre na Bratislavskej, Žiline na Košickej, Trenčíne na ulici Belá, Banskej Bystrici na Zvolenskej ceste, v Prešove na Košickej a Košiciach na Trolejbusovej ulici, dostanú za nákup vybraných nápojových kartónov balíčky hygienických vreckoviek značky LUCART, dodaných od slovenskej spoločnosti DAMITO, ktoré vznikli recykláciou papierových vlákien získaných z týchto obalov. Zároveň sa môžu v supermarketoch dočítať, ako správne nápojové kartónové obaly triediť, aby tak mohli dostať nový život. Viac informácií o Tetra Pak nájdete na www.tetrapak.com alebo na sociálnych sieťach YouTube, Twitter, LinkedIn.
Pripravila:Karolína Hovorka Púllová