Nie ste na Facebooku? Vaši klienti však na ňom sú! Podľa údajov zo začiatku roku 2017 využíva Facebook zhruba 2,5 milióna Slovákov. Táto kategória obyvateľstva je zaujímavá nielen z hľadiska počtu, ale aj veku. Až 1,7 milióna Slovákov, ktorí majú na Facebooku vytvorený profil, spadá do vekovej hranice 18 – 40 rokov, teda do produktívnej a ekonomicky najsilnejšej a najvplyvnejšej kategórie obyvateľstva. Prečo to nevyužiť?
Ako využiť Facebook pre svoju firmu
Súčasťou profilu užívateľov sú dôležité marketingové informácie o veku, pohlaví, záľubách, ktoré sú ideálnou príležitosťou na zacielenie vašej reklamy. Napríklad v prípade e-shopu, ktorý má v ponuke talianske kabelky sa zacieli iba na skupinu žien od 20 do 40 rokov. Prejavujú totiž najväčší záujem o módu a módne doplnky. Práve dámske kabelky patria k tým módnym doplnkom, ktorých nikdy nie je dosť a treba ich dopĺňať aj s ohľadom na aktuálne módne trendy, napríklad talianské kabelky… Takýmto spôsobom si zabezpečite, že vaša reklama sa zobrazuje naozaj len spomínanej skupine skutočne relevantných užívateliek.
Využívať alebo nevyužívať Boost button?
Ak používate tlačítko podporiť príspevok tzv. Boost button, nerobte to. Je to najjednoduchší spôsob, ako len minúť peniaze, ale s nízkym efektom. Facebook už dávno nie je stránka, kde sa na firemnú fan page dávajú reklamné príspevky a občas kliknete na boost button. Ak chcete byť úspešný a vyťažiť maximum, musíte využiť všetky dostupné možnosti, ktoré tento systém poskytuje. Skúsený a certifikovaný team vám urobí skutočne účinnú a efektívnu kampaň. Lebo táto práca vyžaduje profesionálne sledovanie a skúšanie neustále nových reklamných formátov a možnosti cielenia, teda človeka na plný úväzok a vy pri vlastnom podnikaní na to nemáte čas…
2 typy fungovania reklám na Facebooku
Reklama na Facebooku funguje štandardným spôsobom. Platí sa buď za zobrazenie reklamy alebo za kliknutie na ňu. Pri prvom menovanom spôsobe, ktorý sa stručne vola CPM (cost per mile), sa platí za 1000 zobrazení vášho inzerátu – textového alebo grafického. Ide o dobrý spôsob, ako budovať povedomie o značke či určitom produkte.
Na druhej strane PPC (pay per click) je forma reklamy, pri ktorej platíte až za samotné kliknutie na vašu reklamu, pričom systém funguje na báze aukcie – kto je za kliknutie ochotný zaplatiť viac, ten bude mať inzerát zobrazený na vyššej pozícii. Táto forma reklamy si vyžaduje veľmi dobre spracovaný odkaz a zacielenie na správnu cieľovú skupinu.
Pri oboch typoch reklám je možné sledovať a upravovať rozpočty kampaní. K dispozícii je štatistika účinnosti a efektivity jednotlivých kampaní.
Výhody Facebook reklamy
Ak chcete predávať akýkoľvek produkt, musíte nájsť cieľovú skupinu potenciálnych zákazníkov. Tú identifikujete na základe veku, pohlavia, záľub, názorov a ďalších charakteristík. Nie všetky z nich je však ľahké získať. Na Facebooku pritom ľudia zdieľajú dobrovoľne a vo veľkej miere aj informácie osobného, až intímneho charakteru, ktoré o nich ako zákazníkoch mnohé napovedajú. Okrem rýchleho nastavenia a spustenia kampane, výberu CPC alebo CPM a sledovania kampaní, je práve možnosť veľmi presného nastavenia reklamy podľa socio-demografických údajov tou najúčinnejšou reklamnou zbraňou tejto sociálnej siete.
Nevýhoda Facebook reklamy
Často spočíva najmä v jej nepochopení. Facebook nie je univerzálnym reklamným kanálom, ktorý zabezpečí úspech akémukoľvek typu biznisu. Treba počítať s tým, že reklame a tvoreniu obsahu na Facebooku je potrebné venovať čas a byť zorientovaný vo fungovaní Facebooku.
Ak teda chcete vyskúšať reklamu na Facebooku pre svoju spoločnosť, zvážte spoluprácu s profesionálmi, aby ste s ich pomocou naplno využili skvelé možnosti Facebooku.