Pandemické roky sa výrazne podpísali pod rozmach donáškových služieb, na ktoré si zvyklo veľké množstvo Slovákov. Počas roka 2022 tak počet objednávok neustále rástol. Spoločnosť Foodpanda preto zorganizovala medzi svojimi zákazníkmi prieskum, z ktorého vyplynulo množstvo zaujímavých postrehov.

Frekvencia objednávok stúpa

Podľa údajov z internetového prieskumu, ktorý Foodpanda uskutočnila v roku 2022 v krajských mestách na vzorke tisíc respondentov, vyplýva, že až 36 % slovenských zákazníkov si jedlo z donášky objednáva minimálne raz alebo dvakrát týždenne. „Tieto údaje ukazujú, že Foodpanda si počas svojho pôsobenia vybudovala silnú základňu zákazníkov, ktorí majú službu radi a pravidelne ju využívajú. Sú to hlavne ľudia, ktorí nemajú čas na varenie, alebo si jedlo objednávajú do práce v kanceláriách, “ konštatuje Daniel Ryška, CEO Foodpandy pre slovenský trh.   Nárast zaznamenala aj skupina príležitostných zákazníkov, ktorí si objednávajú jedlo len niekoľkokrát ročne. V porovnaní s údajmi z konca roku 2021 sa jednalo o štvorpercentný nárast na súčasných 26 %. Týchto zákazníkov najviac motivujú kupóny na zľavu a rôzne akcie, ktoré spoločnosť prináša spolu s vybranými partnermi na pravidelnej báze. 

Najobľúbenejšie jedlo pri donáške

Prvenstvo si u Slovákov za rok 2022 s prehľadom obhájila pizza, ktorá tvorila až 45 % objednávok. Druhé miesto patrí slovenskej tradičnej/domácej kuchyni, ktorú tesne nasledujú ázijské jedlá a stále populárnejší kebab. U zákazníkov medzi 45 až 54 rokmi prevládala domáca kuchyňa, tvorila až 43 % objednávok. Mladí od 18 do 34 rokov jednoznačne preferujú burgre – s objednávkami na úrovni 53,5 %. Pizza je však plošne obľúbená pri všetkých vekových skupinách. 

V znamení pokračujúceho rastu

Foodpanda odštartovala svoje pôsobenie na slovenskom trhu v jeseni 2021 v krajských mestách. Počas roku 2022 sa k ním pridali ďalšie menšie mestá – Nové Zámky, Liptovský Mikuláš, Prievidza, Bojnice a Zvolen. „V segmente donáškových služieb je na Slovensku stále veľa priestoru na rast. Uvedomujeme si to a v roku 2023 plánujeme pokračovať v rozširovaní aj do ďalších miest. Naša expanzia sa zároveň riadi aj podľa lokálnej prítomnosti našich strategických gastro partnerov ako sú McDonald‘s, KFC alebo Burger King. Okrem toho plánujeme množstvo noviniek, ktoré budeme postupne prezentovať počas tohto roka, “ hovorí Daniel Ryška a na záver ešte dodáva: „Každá nová lokalita pre nás znamená nové prostredie, nové reštaurácie a odlišnú situáciu, na ktorú sa snažíme adaptovať. Zvyklosti a skladba zákazníkov v krajských mestách sú odlišné v porovnaní s menšími mestami ako je napríklad Prievidza. Ku každému mestu preto pristupujeme ako k samostatnej entite a naši zamestnanci sú v pravidelnom kontakte s lokálnymi partnermi a kuriérmi “.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu