Pri vírivkách našla svoj vysnívaný biznis

0
1888

Nájdete ju v bratislavskej zážitkovej predajni s vírivkami. Vždy usmiata a stále ochotná záujemcovi trpezlivo predstaviť vírivku do najmenších detailov. …Ildiko Kovalčíková je dôkazom, že aj u nás si môžeme klienta viac vážiť a poskytovať mu privetivejšie služby. 

Pracuješ už takmer desať rokov po škole. Prečo si sa rozhodla práve pre podnikanie? 

Mám rada výzvy, rada sa stretávam a komunikujem s ľuďmi, teší ma spájať ľudí, prispievať k vyššej kvalite života. Uvedomila som si, že kontakt s ľuďmi je pre mňa jediný spôsob práce, sebarealizácie. No a podnikanie? V zamestnaní si človek nevie a ani nemôže ovplyvniť svoj príjem či pracovný čas. Nie je dosť slobodný a chýba aj dostatočný priestor na tvorivosť. Nie je to nič pre mňa. Preto podnikanie.

Čo ťa inšpirovalo k tomu, že práve vírivky budú oblasťou, v ktorej sa realizuješ? 

Osem rokov som pracovala s financiami, potom som bola na materskej.

A po celý čas som si hovorila, že chcem robiť niečo, kde budem s ľuďmi a prispejem k tomu, aby sa ľudia vedeli zastaviť, odbúrať stres, oddýchli si a tiež trávili čas s rodinou, s deťmi. Jednoducho som túžila po niečom, čo spája rodiny. No a voda, vírivky či bazény mi túto predstavu umožňujú už vyše roka napĺňať. V našom showroome sa klienti cítia dobre, je tu uvoľnená atmosféra, môžu sa na čokoľvek spýtať. Záujemca sa môže dokonca objednať aj na praktické vyskúšanie vírivky ešte pred kúpou, aby si bol istý, že bude spĺňať jeho predstavy. Slovom, vytvárame si s klientom vzťah, ktorý nekončí zrealizovaním kúpy. Poskytujeme aj dlhodobý servis. Mám pocit, že klienti sa u nás cítia príjemne a z nášho showroomu ťažko odchádajú…

Druhou mojou ambíciou bolo zdokonaliť si angličtinu. V súčasnej pozícii všetky školenia, e-mailová komunikácia, administratíva prebiehajú v angličtine, takže si ju intenzívne rozvíjam.

Ako si fungovala počas covidu? 

Práve začiatkom roka sme dotvárali, skrášľovali showroom, takže sme mohli na ňom pracovať aj počas koronakrízy. Keď prišiel do skladu tovar, rozbehli sme on-line predaj a fungovali sme ako výdajňa e-shopu. 

Kamerou som natáčala všetko, čo naši klienti potrebujú, aby si vybrali pre seba vhodnú vírivku. Celkom to šlo. Ľudia sa vedia prispôsobiť, ale naživo je to oveľa, oveľa lepšie.

V tom čase vznikli aj zaujímavé vídeá, ktoré ukazujú, čo všetko si majú potenciálni záujemcovia všímať okrem ceny, na čo sa majú zamerať, čo ovplyvni ich spokojnosť nielen s kúpou vírivky, ale aj s jej prevádzkou a spotrebou.

Aké typy víriviek máte v ponuke? Sú len veľké, vhodné na záhradu, alebo napríklad aj menšie na terasu? 

Máme tri skupiny víriviek – od najzákladnejších až po luxusné. Tomu zodpovedajú aj cenové kategórie. V rámci toho sú malé, veľké, zapustené do zeme, viac vybavené a pod. Samozrejme, v portfóliu kanadskej spoločnosti Hydropool sú aj vírivky vhodné na terasu. Sú znížene a odľahčené, aby svojou hmotnosťou nezaťažovali terasu či balkón.

Kvôli covidu každý podnikateľ v tomto roku trpel a strácal. Čo ťa ešte čaká do konca roka v tomto biznise? 

Naozaj, kvôli koronavírusu sa výrobný proces i doprava spomalili, znížila sa aj produkcia spoločnosti. No v súčasnosti čakáme veľký kamión s dodávkou víriviek, takže žiaden zákazník nebude ukrátený. Nik nebude musieť čakať do budúceho roka, lebo na sklade toho budeme mať dosť pre všetkých.

Máš ďalšie ciele a plány v podnikateľskej i osobnej oblasti?

Pravdupovediac prvý mesiac po materskej dovolenke som sa učila komunikovať, aby som klientom neponúkala hračky…(smiech) Ale rýchlo som sa dostala do svojej práce snov. Nerada by som sa však zastavila. Chcem sa stále posúvať. Mám preto kaučku, s ktorou pracujem na podnikateľskom i osobnostnom raste. Študujem odbornú literatúru, snažím sa zúčastňovať na podnikateľských seminároch, školeniach. Stretávam sa s podnikateľmi, vzdelávam sa a snažím sa rozširovať si obzory. Pracujem aj na zdokonaľovaní angličtiny, pripravujem sa na intenzívny konverzačný kurz. 

No a doma s trojročnou dcérkou a šesťročným synčekom sa spolu s manželom snažíme každý voľný čas tráviť spolu. Chodíme na výlety, vymýšľame akcie na príjemné zážitky. Verím, že sa čoskoro budeme môcť vrátiť aj k našim cestovateľským aktivitám. Neprekáža, ak sa nebude dať prekročiť hranice, aj doma na Slovensku je veľa zaujímavého. Navyše, všade, v každom kúte krajiny, máme známych, môžeme ich v lete navštevovať…

Ako hodnotíš naše podnikateľské prostredie?

Tým, že som predtým podnikala ako keby v službách (s peniazmi) a teraz vyše roka s tovarom, môžem porovnávať. Môj názor je, že podnikateľom sa málo pomáha. Namiesto podpory je len veľa zbytočnej administratívy, všetko sa vybavuje zložito, zdĺhavo, máločo vybavíš na jedenkrát alebo on-line. Táto situácia len zdržiava a odrádza… 

Hovoríš o priateľskom, prívetivom podnikaní. Ako to teda vyzerá u vás v showroome? 

Som dosť nešťastná zo služieb u nás. V čomkoľvek. Finančne je to tu a v zahraničí takmer rovnaké, ale prístup ku klientovi, záujem oň, je veľmi rozdielny. Na Slovensku nie je umenie predať tovar, lebo kúpyschopnosť obyvateľov je slušná, ale prístup sa mi nepáči. My s ľuďmi komunikujeme, snažíme sa poskytovať kvalitné službu v príjemnom prostredí, vytvárať si s klientmi dobrý vzťah a dôveru. Podľa mňa nestačí produkt len predať, prípadne nainštalovať, je potrebné ho aj servisovať. Náš techník napríklad príde skontrolovať prípravu na osadenie vírivky u klienta, potom ju pomôže nainštalovať a prvé 3 mesiace sú jeho návštevy už v cene výrobku. Pri každej návšteve skontroluje, či všetko správne funguje, vyčistí filter, naučí majiteľa sa o vírivku starať tak, aby naplno profitoval napríklad zo samočistiaceho systému a aby zbytočne nemíňal vodu, chemické prípravky, elektrinu a pod. Pre majiteľov vírivky máme aj tri balíky servisu – od kontroly raz za pol roka, cez servis každé tri mesiace, alebo aj každý mesiac, čo znamená, že klient sa nemusí o nič starať, len si bezstarostne užíva vírivku.

Baví ma táto práca a záleží mi na tom, aby aj klientov bavilo komunikovať so mnou. Iste je to aj preto, že mám istotu, že ponúkam naozajstnú kvalitu, veľakrát ocenenú. Všetko, vrátane každého komponentu a patentov, ktoré zvyšujú komfort, sa originálne vyrába v kanadskej spoločnosti, nič nie je dovezené napríklad z Číny. Kanadské vírivky Hydropool majú oproti iným vírivkam aj rôzne nastaviteľné programy, ktorými si môžeme pomôcť pri niektorých zdravotných problémoch. Značka Hydropool venuje veľkú pozornosť znižovaniu energetickej náročnosti svojich výrobkov. Je zaradená medzi prvé 3 energeticky najefektívnejšie vírivky sveta. Čo je potvrdené aj medzinárodne uznávanou Kalifornskou energetickou komisiou. Naše vírivky majú najlacnejšiu prevádzku i najnižšiu spotrebu vody, elektriny a pod.

Ak by ti biznis s vírivkami nebol vyšiel, išla by si podnikať aj do nejakej inej oblasti? 

Teraz som spokojná. Baví ma komunikovať s ľuďmi. Poskytovať im dobré a odborné služby prívetivou formou, predávať kvalitný produkt a byť so zákazníkmi v kontakte aj neskôr počas užívania vírivky. Ak by som mala robiť niečo iné, určite by to bolo opäť podnikanie, ale o sfére zatiaľ nemám predstavu. Jedno je isté nevedela by som už byť zamestnaná a určite by som nechcela byť len doma. Sebarealizácia je pre mňa veľmi dôležitá.

Ak uvažujete o vírivke, tu je:

RYCHLÝ KONTAKT

Kontaktujte nás v pracovné dni 8 – 16 hod

Zhovárala sa Kristína…

Foto: archív hydropool.sk

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu