Všetko, čo potrebujete počas home office

0
386

Možno sa vám to už ani nezdá, ale v marci uplynul rok, odkedy sa množstvo biznisov a pracovných pozícií presunulo z bežných kancelárskych priestorov do domáceho prostredia. Bez možnosti prípravy, bez dostatočného vybavenia a navyše bez presného dátumu návratu späť. Prispôsobiť sa novej situácii nebolo jednoduché, no pokračovať v práci efektívne sa musí.

Zastihol aj vás náhly presun na home office nepripravených? Pravdou je, že nie každý má vo svojej domácnosti priestor na to, aby si mohol doma doslova zariadiť kanceláriu so všetkým, čo k výkonu svojej práci potrebujete. S pripojením na internet by problém nemal byť, no určite oceníte počas pracovného času pokojné prostredie s dostatkom priestoru na všetky veci či dokumenty, ktoré bežne využívate. Na to si asi musíte zabezpečiť pár kusov nového nábytku.

Majte poriadok vo veciach

Pri zariaďovaní pracovne veľmi záleží aj na tom, aký druh práce vykonávate a čo všetko pri nej okrem počítača potrebujete. Je rozdiel, či si vybavujete domácu kanceláriu ako firemná účtovníčka, alebo ako operátor zákazníckej podpory. Avšak, s najväčšou pravdepodobnosťou budete potrebovať skrine, kam si umiestnite všetko potrebné. Niekomu sa môžu hodiť otvorené policové skrine bez dvierok, kde má prístup ku všetkému na dosah ruky a navyše je to viditeľné, takže máte prehľad.

Ak ste sa presunuli na home office a už sa neplánujete vrátiť na bežné pracovisko, asi budete potrebovať väčšie skrine, kde si uložíte aj kancelárske potreby, prípadne pracovné zložky, tonery do tlačiarne a všetko ostatné, čo sa vám hodí. Dobrou voľbou sú rohové skrine, ktoré zaberú menej miesta, no poskytnú dostatok úložného priestoru. Navyše je úplne v poriadku využiť skrine z časti aj na bežné veci ako oblečenie, knihy či vybavenie domácnosti, ktoré používate len sporadicky.

Nezabúdajte, že k efektívnemu výkonu v práci je nutný poriadok, tak si usporiadajte všetko tak, aby ste vedeli, čo kde máte a nebudete mať problém nájsť veci, čo v momente potrebujete.

Pracovná plocha

Zrejme najdôležitejším komponentom kancelárií sú PC stoly, ktoré nemôžu chýbať ani u vás doma. Možno ste prvé týždne pracovali za jedálenským stolom, ale určite ste rýchlo pochopili, že potrebujete špeciálne vyčlenený pracovný stôl. Nevýhoda používania kuchynského stola je tá, že musíte neustále svoje veci odkladať, pretože tento stôl spĺňa aj iné funkcie a je využívaný aj ďalšími členmi rodiny.

Z tohto dôvodu je dobré vyčleniť si extra písací stôl, ktorý budete využívať primárne na vašu prácu. Takto si budete môcť zorganizovať veci na jeho doske a tak vám aj ostanú, nie je nutnosť ich odkladať.

Je viacero druhov počítačových stolíkov na trhu a vy si podľa svojich potrieb vyberte ten správny. Niektoré majú vysúvaciu poličku na klávesnicu, ktorú ale nie všetci potrebujú. Rohový počítačový stôl je ideálny v prípade, že máte monitor, ktorý umiestnite práve do rohu a máte zvyšok stola voľný. Pri práci s notebookmi je zase praktickejší nerohový písací stôl. Dopredu sa rozhodnite aj o tom, či potrebujete mať ako súčasť stolíka skrinky. Ak áno, tak si premyslite aj to, či zvolíte menší model so skrinkou len na jednej strane, alebo väčší stôl so skrinkami po oboch stranách.

Príjemné prostredie

Pracovný kútik alebo celú pracovňu, v ktorej trávite väčšinu času robotou, by ste si mali spraviť príjemnú. Nie vždy máte chuť plniť všetky pracovné povinnosti, no priestor okolo vás vám môže navodiť lepšiu náladu a aj silu do vybavovania e-mailov. Chýbať by vám tu nemali rodinné fotografie, váza s kvetmi a ak máte radi nástenné dekorácie, potom si vyberte samolepky na stenu, po ktorých bude následne túžiť každý člen rodiny. Dodajú stene a celkovému priestoru úplne nový nádych.

foto: shutterstock.com

ZANECHAŤ ODPOVEĎ

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu