Zmeňte svojho vnútorného kritika na spojenca

0
1515
zmeňte vnútorného kritika

Rozpoznajte skrytú silu svojho vnútorného hlasu a naučte sa, ako ju využiť vo svoj prospech!

Ethan Kross, oceňovaný psychológ, vo svojej prelomovej knihe Vnútorný hlas skúma tiché rozhovory odohrávajúce sa v našich mysliach. Vysvetľuje, ako tieto rozhovory formujú náš život, prácu a vzťahy, a radí, ako si hravo poradiť so stavmi úzkosti, zlepšiť si svoje fyzické a duševné zdravie a prehĺbiť vzťahy s druhými. Zároveň upozorňuje, že ak podľahneme negatívnemu a dezorientujúcemu vnútornému hlasu, môže to poškodiť naše zdravie, zhoršiť nám náladu, narušiť vzťahy a spôsobiť, že pod tlakom zlyháme.

„Som experimentálny psychológ a neurovedec,“ píše vo svojej knihe. „Venujem sa výskumu tichých rozhovorov, ktoré ľudia vedú sami so sebou a ktoré výrazne ovplyvňujú náš život. Celú svoju profesionálnu kariéru som strávil výskumom týchto rozhovorov – čím sú, prečo ich vedieme a ako ich možno využiť, aby boli ľudia šťastnejší, zdravší a produktívnejší.“

Všetci to poznáme. Keď vedieme vnútorný dialóg, podvedome dúfame, že sa napojíme na svojho vnútorného kouča, ktorý nás podporí a pomôže nám. Často je však realita úplne iná. Niekedy nám do toho začne rozprávať náš vnútorný kritik, ktorý sa správa ako náš najväčší nepriateľ, znižuje nám sebavedomie a vraví nám, že to, po čom najviac túžime, aj tak nezískame, lebo nie sme dosť dobrí.

Pomocou brilantnej argumentácie, odborného výskumu a množstva presvedčivých príbehov nám Ethan Kross dáva moc zmeniť najdôležitejší rozhovor: ten, ktorý vedieme sami so sebou.

„Na našom vnútornom hlase je niečo hlboko tajomné, dokonca úžasné, ako si prostredníctvom neho uvedomujeme, kto sme a čo si myslíme. Kross prichádza so skvelými tipmi, ako kontrolovať a skrotiť tento hlas…“ napísali v časopise New Yorker.

Vnútorný hlas ukazuje, že jeden z najdôležitejších rozhovorov vedieme sami so sebou. V našom vnútri. A je dobré vedieť, ako prebieha, čím nám môže pomôcť a napokon aj zlepšiť život. Presne o tom je Krossova kniha – radí nám, ako vnútorný hlas pochopiť, neraz aj skrotiť a využiť pre seba.

ZANECHAŤ ODPOVEĎ